Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Noha Trapp er oppført som kontaktperson for Essen

Ikke noe mer enn det - måtte krysslinke litt

2 Likes

Jeg vet :slight_smile:

Derfor er det ikke et argument om at han er en så sentral kontaktperson at nettopp denne siten ikke kan lukkes.

Han er like spesiell som de 46 andre :wink:

@sjog

Stefan Kasper er jo også oppført som kontaktperson og han var blant medforfatterne i fase 1. Så heller mot teorien om at det er et forhåndsdefinert tak som er nådd på antall rekrutterte. De har budsjetter og kontrakter å gå etter, så ikke sikkert det bare er tut og kjør for de siter som fyller sin kvote raskt. Det er vel et poeng at tid og ressurser er investert hos de andre sites som har sine respektive kontrakter, så da kan ikke Essen nødvendigvis “ta” pasienter fra andre sites selv om PCIB skulle ønske det.

Stemmer dette lover det jo godtf for rekrutteringstakten. Antakelig vil Kasper og co henvise nye pasienter til et av de 10 andre sykehus i Tyskland så jeg tror ikke PCIB “mister” pasienter i så måte.

40 Likes

Det var ikke han jeg tenkte på men den andre @Chrkni

2 Likes

Okay, da er jeg med, siden du mente “den andre” :wink:

1 Like

Correct recruitment completed (not terminated). Good sign for PCI. Germany is green for covid and has been for a while … so I believe they are at full speed there

24 Likes

Beklager at jeg brukte “sentrale kontaktpersoner” i stedet for sentral kontaktperson @Chrkni Jeg antok at du skjønte hvem jeg mente jfr Logdec sitt innlegg lenger oppe, men det gjorde du tydeligvis ikke…

“Prof Stefan Kasper var med på phase 1 studien - så jeg tror nok han leverer…”

3 Likes

Since Stefan kasper was part of phase 1 then I believe some of Essen patients if not all were recommended double treatment

13 Likes

Interessant funn, men det kan da ikke være et tak pr. site?
Det virker helt meningsløst og vil føre til at det vil ta mye lengre tid rekruttere helt ferdig.

Men akkurat dette kan jeg lite om. Er det vanlig i slike studier hvor det rekrutteres bredt over flere kontinenter og med multiple sites pr. land at det skal være et forhåndsdefinert tak pr. site??

Er ikke poenget få tak i pasientene fortest mulig?

3 Likes

Det er vel i såfall eit tak sykehusene setter, ikkje eit tak som kjem fra PCIB.
Får sykehus flere mulige kandidater så blir nok disse anbefalt andre sjukehus som har ledig plass.

Men det viktigste er at vi nærmer oss slutten og vi får svar på om dette virker eller ikkje.

12 Likes

Jeg tror du har rett i det.
Om vi ser på denne siten i Italia så har de jaggu listet opp støtten fra PCIB…

36 Likes

Fenomenal graving og veldig god oppklaring! Dette kan sannsynligvis bekrefte god inkludering av pasienter i RELEASE. Den gravende journalistikk drevet her underbygges av selskapets LifeSci Advisors presentasjon i Juni//juli månedsskifte hvor det nok en gang ble bekreftet økt screening og innrullering (skriftlig på slide).

Happy :muscle::star_struck: og stor takk til @Logdec og eminente biotekere for gode vurderinger

15 Likes

:rofl::rofl:

3 Likes

Kan det likevel være slingringsmonn per klinikk? La oss si 3-7 pasienter per klinikk i Tyskland?

Det ble jo sagt att en kan i teorien rekruttere ferdig til studien uten en eneste pasient i USA for eksempel, da må jo andre studiesteder eventuelt ta inn litt ekstra.

2 Likes

Tja

Dette er det jeg har oversikt pr i dag…

Totalt i verden 186 pasienter
Minus (EEA) 128
Minus 25 Korea
Minus 20 Taiwan

Ukraina og USA får da dele på 13 pasienter
Og en har allerede fått en dose i USA :wink:

F.eks Korea oppdaterer trail status nasjonalt 2-3 ganger i uka. Forventer at de også oppdaterer kvoten om de blir bedt om å ta flere.

Danmark oppgir i link under 5-10 pasienter, i EEA står det 10 på dem , så det er nok en viss fleksibilitet

30 Likes

Interessante funderinger igår og idag om innrulleringsregimet (greier så vidt å følge tråden). Hvorom alt er; det er innlemming av Sør-Korea og Taiwan som drar dette i land. Veldig riktig av selskapet å få med seg disse to høyinsidenslandene.

14 Likes

PCIA_203/18 - Release

Ref tidligere post ang fordeling av pasienter.

Spania har en kvote på 20 pasienter.
Vi ser en site som enda ikke rekkrutterer og så ser vi en som er lukket 09.06.2021.
Er den ferdig eller har de blitt fjernet av PCIB? :slight_smile:

https://reec.aemps.es/reec/public/detail.html

16 Likes

Sikkert hatt så god rekruttering at den måtte lukkes den også :man_facepalming:

Eventuelt så har den ikke prestert og blir byttet ut.

1 Like

Hvorfor utelater du alltid den ene positive muligheten :joy::joy:
Som at antall pasienter avtalt er inkludert i RELEASE😅

Det vi vel vet er at PCIB har sagt at de kutter ut sykehus som “ikke leverer varene” og erstatter de med nye. Normalt sett ville jeg tenkt at de ikke kutter ut før en ny er på plass. Men de betaler kanskje enn viss sum pr mnd for at de skal være operative og forsøke å rekruttere ?

Og erstatte med nye behøver vel ikke nødvendigvis bety i samme land ?

Virker jo rart at den Tyske siten som ble nevt her ikke har “levert varene”, men jeg sliter fortsatt med å konkludere om Logdec sine funn er positive eller negative.

Jeg syns jo også det ville være rart å stenge ned sites forde de faktisk gjør en bra jobb, at de har nådd en kvote. Vi har jo tidligere fått fortalt at det ikke er noen begrensninger i studien hvor pasientene kommer fra, men at det selvfølgelig er en fordel med god spredning.

4 Likes