Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Er det markedet som tar feil her, er det det du mener?

Rett nok tar det lang tid å utvikle en kreftbehandling, men kan vi forvente større fremdrift av PCIB?

Dette summerer vel PCIB i korte trekk :man_shrugging::sweat_smile:

9 Likes

Gøy å lese dine stort sett alltid negative kommentarer. Antar du ikke har aksjer i et sånt møkkaselskap i alle fall. :wink:

For informasjon så er det siden Q2-presentasjonen omsatt et antall aksjer tilsvarende mindre enn 5% av totalt antall aksjer. Altså sitter 95% av aksjene fortsatt på samme hender som tidligere, og sannsynligvis er tallet høyere da det er naturlig at eksisterende aksjeeiere fyller opp ytterligere.

Og om noen dager kommer bekreftelsen som vil vise hva de største aksjonærene faktisk har gjort.

Så selv om du og flere andre har mistet troen, så sitter de som har det overveldende flertallet av PCIB-aksjene stille i båten. At noen småsparere og litt større tradere kaster kortene må man regne med. Tror ikke det har skjedd så mye mer enn det.

Egentlig betryggende at så mange sitter rolig for oss som fortsatt er fullastet. Så vil tiden vise om alle vi er idioter. :slight_smile:

16 Likes

Dere som har solgt under 20kr - hva gjør dere hvis det kommer børsmelding om at “Retention-problemet” er løst ?

• At FDA kutter kontrollarmen
  • At FDA tillater en “syntetisk arm” - sammenligne med avdøde pasienter
  • At de sender leger hjem til pasienter i kontrollarm slik at de får bedre oppfølging enn utenfor studiet. Vi snakker bare om noen 10-talls pasienter.
  • Annen løsning

PCIB trenger ikke hente penger på lenge, dvs ikke før de er langt nærmere endepunktet for Release. Tror dere verdien fortsatt vil være 600 mill 1-2 kvartaler før de er ferdige ?

35 Likes

I tilfelle noen ikke har observert denne tråden. Synes dette er på sin plass nå. Er det 13 år PW har styrt? Og RS er backup?

Og hvor er styret opp i alt dette? De er nå ansvarlig for hvordan markedet ser på verdiene i selskapet!

Bra du roper ut @ufo :+1:

På sikt kan dette gagne saken, og 13 år uten kommersielle resultat er nok. La andre slippe til.

Det finnes ikke mange mennesker som ikke tør å ta buss eller taxi, når de er dødsdømt. Markedet stoler ikke på PW, RS og co lenger, og heller ikke Bøhn og co som aldri stikker hodene sine frem i all elendigheten.

Nå synes jeg aksjonærene har blødd nok.

18 Likes

Det der med at de store sitter stille virker alltid som et solid argument, men man skal huske på at mange av de store aksjonærene har så store midler tilgjengelig at det er veldig greit å spre en del risikokapital på feks en del ulike forskningsselskaper som kanskje kan gå 20 gangern.

5 Likes

Da tror jeg de hiver seg inn igjen og skulle ønske de ikke hadde solgt!! :wink:

Hva gjør du hvis retentionproblemet blir såpass alvorlig at det ender med at man må øke antall pasienter i studien, får ytterligere utsettelser og flere emisjoner?

7 Likes

Hva tilsier noen 10-talls pasienter?? Jeg tror så å si ingen som havner i kontrollarmen er interessert i ekstra belastning, som f.eks lengre reise hvis de kan få SOC behandling nærmere enn studiestedet. Og det antar jeg vil gjelde ganske mange.

Sende leger hjem? Mulig det er et alternativ på papiret, men ser ikke for meg det kommer til å fungere i praksis. Ta ut leger av operativ drift for å reise hjem til pasientene?

Syntetisk arm eller lokal oppfølging virker mer spiselig. Men PW var ikke særlig positiv til dette på podcast. Hvor vanskelig det er å benytte syntetisk arm aner jeg lite om, men håper det kan bli en løsning.

3 Likes

Tror kanskje retention problematikken overdrives litt her nå ?

Er det ikke slik at disse pasientene uansett behandles på spesialist sykehus ? Du går vel ikke til ditt lokale legekontor for oppfølging av GGK ?

4 Likes

Er det noen som har sendt en Mail til Bohn og resten av styret for å vise sin misnøye med ledelsen etter Q2 presentasjonen?
I så tilfelle, fått noen svar?

1 Like

Det hadde vært skikkelig dritt, men ikke like ille som da de ga opp Hode&nakke.
Heldigvis er jeg ikke belånt, og PCIB er en liten del av min portefølje, så jeg står han av. Jeg selger ikke til røverpris. PCI må ha noe verdi, enten det er til GGK, hårtap, lakselus, prostata, vaksiner eller,.,.,.,.
Før eller senere,.,.,
I verste fall får de selge patentene, men dit kommer vi ikke.
Når de har klart å utvikle PCI til dit vi er i dag, så klarer de å løse “Retention-problemet”.

Enig med yrune. Dette er overdrevet.

9 Likes

Det er lov å håpe - når det gjelder - å levere.
Å kaste bort tiden med å tro på julenissen, har vist seg fåfengt.
Sier bare lykke til videre, til dere som tviholder på gaver ved en senere anledning :wink:.

Ja, klart det er noen blant de store som gjør det på den måten. Men de store er også profesjonelle, og de satser jo ikke blindt, men velger nøye ut hvordan de skal investere også denne delen av porteføljen sin. De ender selvsagt opp med de som de mener har best risk/reward.
Og flytter risikokapitalen til andre selskaper når de mener det er riktig.

1 Like

Kan der komme emission nu, hvis de står og mangler penge.

Greit at man ikke skal overdrive, men du kan jo spørre aksjonærene i Nano om hvor mye trøbbel oppsettet i deres registreringstudie har skapt for det selskapet.

Selv tror jeg Pcib hadde tjent på å hente inn mer penger og fått fart på VACC.

6 Likes

Selv tror jeg at pcib hadde tjent på å bytte CEO, så får en ny spiller ta ballen videre og evt hente pengene som trengs for å få pedalen i bånn og utviklet litt av potensialet i platformen

Ang emisjon og kassebeholdning. De har penger til ca 7 kvartaler. Så om 3-4 kvartaler vil det være “vanlig” å hente penger

3 Likes

Jeg er ganske stor aksjonær i Nano :slight_smile:
Jeg er like forbanna frustrert over kursen som resten her inne. Per liker det nok heller ikke.
De burde ha nok av kunnskapsrike folk å støtte seg på, både i selskapet og i resten av Radforsk. Dette løser de !
De har penger lenge ennå og brenner langt mindre enn Nano

6 Likes

Jeg har vært inne i Pcib i en årrekke, men solgte meg ut på 22-23 i forrige runde med fall. Pcib er den aksjen jeg har tapt mest på de siste 10 årene. Hele affæren med AZ var en katastrofe rent kommunikasjonsmessig.

Allikevel klarer jeg ikke å la være å følge med på selskapet

Jeg har stor tro på at det blir medisin, men tror ikke jeg tør kjøpe meg inn igjen før ETTER neste emisjon. De aksjene kommer jeg til å sitte med langsiktig. Imens sitter jeg i Nanov - som også er et selskap jeg har sittet i siden 2016

5 Likes

Kjøpte Pcib i dag :sunglasses:

12 Likes