Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ja, men de har også sagt dataene skal publiseres i samarbeid med AZ.
Jeg har ingen tro på at det blir å skje så veldig raskt, gitt der vi er i dag.

Godt mulig dataene kan tas videre til andre samarbeidspartnere uten at de er publisert? Men da må det til en NDA, og det kan gjøre det komplisert.

Så dataene ja, de eies av PCIB, men jeg har ingen tro på at vi får vite så mye om dem på lang tid. Det var det som var poenget mitt,

Dataene fra Ultimovacs er heller ikke publisert. Hvor gammel er de?

PCIB sa at resultatene med ultimovacs skulle publiseres men at dette ikke var prioritert, tror derimot publisering av AZ resultatene blir prioritert og at PCIB gjør det meste av grovarbeidet mens AZ setter på sitt navn.
Krav om NDA er en ulempe, så her gjelder det å få dette publisert men tar vel betydelig lengre tid enn vi ønsker

1 Like

Skulle en NDA gjøre det komplisert? På hvilken måte da? Alle seriøse firmaer som diskuterer mulig samarbeid tegner NDA. Det er plankekjøring og en forutsetning for i det hele tatt å snakke sammen. Uten NDA er det en stor risiko for at det som diskuteres og de opplysninger som kommer frem utnyttes av motparten på en måte som ødelegger for firmaets fremtid.

Og, ja, jeg har erfaring fra å skrive NDAer fra min bransje, som ikke er biotek, men prinsippene er de samme overalt.

Jeg tror derfor ar PCI allerede nå kan planlegge møter med andre potensielle samarbeidspartnere der de presenterer resultatene fra samarbeidet med AZ. Disse møtene planlegges sikkert fra midten av januar og fremover, men det er ingen grunn til å vente med planleggingen. Kalenderne fylles jo fort opp 4 til 6 uker frem i tid, så venter man til januar med å planlegge blir det fort mars før man får det første møtet booket…

3 Likes

Dette med NDA ble diskutert ifm fimavacc der pcib sa det satt langt inne for andre selskap å signere NDA fordi det kunne skap problemer innenfor egen forskning (eller noe i den retningen). Men om de er interessert nok så skulle vel en NDA ikke være umulig å få til, hvem vet…

1 Like

Ja, og i biotek-bransjen er det jo «sommerferie» fra mars til september, så da er det jo ikke sikkert man rekker noe før til høsten. :roll_eyes:
Og vipps har det gått enda et år. TTT må vite.

2 Likes

TO ny fase II-studier på gallegangskreft i Sør-Korea bare i oktober! De tar denne indikasjonen meget alvorlig.

  1. Phase II Study of Sitravatinib in Combination with Tislelizumab in Patients with Advanced Biliary Tract Cancer Who Have Failed to At Least 1 Prior Systemic Treatment.

Heldigvis, denne tar ikke noen av sine 43 pasienter fra «vår» pool siden denne studien kun tar imot pasienter som har feilet minst én behandling tidligere, mens dette jo er et eksklusjonskriterie for RELEASE.

Likevel, interessant å se hva de holder på med; en ny behandling bestående av en kombinasjon av sitravatinib (tyrosin kinase inhibitor) og tislelizumab (monoclonal antibody) som ikke er prøvd før. Og hvem vet, hvis dette skulle vise seg å være en bedre kombinasjon enn gem/cis, kanskje de trenger litt hjelp til å få medisinen frem dit den skal? Ahem. :grinning:

Hadde vært interessant å høre hva noen fagfolk her inne sier om denne behandlingen kontra PCIBs behandling!

  1. A Single-arm Study of Gemcitabine, Cisplatin, and Nab-Paclitaxel as Neoadjuvant Therapy for Resectable Oncologically High-Risk Intrahepatic Cholangiocarcinoma in Korea

Heller ikke denne napper pasienter (34) fra vår pool; resectable intrahepatic er jo det diametralt motsatte av vår indikasjon (non-resectable extrahepatic). Men igjen, om det skulle vise seg at denne kombinasjonen av gemcitabine, cisplatin og nab-paclitaxel (en mitosehemmer) gjør underverker sammenlignet med kun gem/cis så kan man jo spinne videre på den tanken. Som jeg har forstått så gis neoadjuvant behandling før operasjon for å krympe tumoren slik at operasjonen blir mindre omfattende. I visse tilfeller viser litteraturen at neoadjuvant behandling også kan gjøre en inoperabel tilstand om til en operabel og dermed kurerbar tilstand.

36 Likes

Jeg bare antyder at det er noe i beste fall tvetydig ved å basere fremtiden på de mest uheldige tidlige erfaringene. De tre eksemplene var også ment slik. Har man “lagt hånden på kokeplaten” så er det jo rasjonelt nok at man i fremtiden unngår det. Men de andre to eksemplene viser til det mer tvetydige. Omkring den tiden da jeg kjøpte mine første aksjer i PCIB i 2016 så leste jeg denne boken. Og der ble det understreket at det også kan føre galt av sted om man lar seg styre av tidlige negative erfaringer. Han bruker nettopp barns første erfaringer med hunder som eksempel. Er man som nybegynner mer heldig enn du var så risikerer man selvsagt å få et helt galt inntrykk av hvor dyktig man selv er. Men selv om du har gått med overskudd nettopp fordi du lærte av en svært negativ erfaring så betyr jo ikke det at du ikke likevel kan ha gått glipp av gode muligheter fordi den samme erfaringen henger igjen med for stor innflytelse. Det er ellers ikke vanskelig å være enig i at det kan ha mye for seg å ta ut en viss gevinst underveis. Men om man gjør det eller ei, det kommer vel også mye an på hvilke behov man har her og nå. Når en del store aksjonærer ikke selger noe så skyldes det vel også at de rett og slett ikke trenger pengene. Selv forsøker jeg å forholde meg tilsvarende selv om jeg langt ifra hører til de store.

7 Likes

Kjøpe mer nå eller vente til etter Q3, 11 november?

Ønsker gjerne serriøse svar, pros & cons.

Ser statistisk sett at sist vi var på kurs rundt 20 var i november 2017, å vi har da skapt noen verdier fundamentalt siden den gang, slik at dette må da være en god kjøps anledning?

Hva kan evt dra kursen lenger ned på Q3 er vel det jeg er ute etter svar på. Eller har vi ristet av oss det værste nå?

2 Likes

50%før og 50% etter?
Har noe nå, men vurderer selv å kjøpe mer etter Q3, men vil se det litt an… Tror ingen kan komme med fasit… Det er alltid risiko på kvartalsrapporter… Men på den ander sidwn kan du risikere å gå glipp av oppgang… verdi og pris kan alltid diskuteres… Men i mitt hode er PCI billig for øyeblikket.
Det er en risiko med alt… Men biotek er høyrisiko uansett… Kan halvveres eller gå 100gangen på en dag…

1 Like

Det som kan dra kursen mer ned er utsettelse av første innrullerte pasient i USA til 2021 og det tror jeg kan skje.

En generell ytterligere forsinkelse av RELEASE er også mulig, det tror jeg ikke skjer, i og med at de forrige gang ga en vindu på 0-12 måneder forsinkelse.

Jeg ser ikke så mye annet negativt som kan komme fram.

6 Likes

Ser og kun dårlig innrullering som nedside, men det burde da være priset inn :wink:

Forøvrig vil eg nok ikke bruke belåning på porteføljen, selv kor fristende 22 er.

4 Likes

Q3 rapporten vil kanskje inneholde noe om fimaVACC og videre vei med denne platformen.

1 Like

Du bør kanskje at med det generelle børsklimaet også i vurderingen. Mange frykter nå er dypere korreksjon og da er ikke dette en aksje som blir upåvirket.

Der er vi helt enige. Jeg både håper og tror at jeg en vakker dag vil kunne selge noen (om ikke alle) mine PCIB-aksjer til kurser godt nord for tusenlappen.
Jeg vurderer det som statistisk verdt risikoen at man etterhvert vil lykkes med å få «en medisin» til markedet.

Hahaha, vent, vent! :sweat_smile:
Nå skal det vel litt opp til uken, når USA-valget forhåpentligvis er avklart, men så skal det dundre nedover etter Q3 - før vi får en lang og seig vinter med mange kjøpsanledninger.

Vent i det minste til etter at Per Walday har hostet og harket og stotret seg ferdig på Q3, hvor han dessuten kommer til å legge frem elendige tall for rekruttering til RELEASE.
Det hjelper lite med FPD i Asia, når tallene ellers er helt hjelpeløst svake.

På toppen av det hele vil han «kåle» fælt om AstraZeneca. Enten med å levere en dårlig forklaring på hvorfor ting gikk som det gikk, eller avsløre en negativ årsak til utfallet. Eller, nesten ikke dele noe som helst informasjon om det.
Uansett, markedet vil mislike alt like mye, og neppe vise noen nåde.

Går an å ha to tanker i hodet samtidig, langsiktig og kortsiktig.

11 Likes

Ingenting forundrer meg lenger ved kursen. Men selv om vinteren kan bli lang, så vil nok ulvene på et tidspunkt sloss om byttet.

God helg🥂

6 Likes

Det er vel like greit at alle nå får tømt seg mens kursen likevel er på bunn.

2 Likes

Og jeg har vært med siden 2015, og har fortsatt langsiktig perspektiv med investeringen.
Begynner å kjenne lusa på gangen nå. :sweat_smile:

4 Likes

Jeg er vel en av “deppegutta”?

Jeg har dog aldri antydet at resultatene fra GGK er feil.
Grunnen til at jeg er ute, er at det er alt for langt frem til målet. I mellomtiden er det fare for forsinkelser, børskrakk og emisjon. Dermed ønsker ikke jeg å ta posisjon på dagens kurs.

4 Likes

Med en Mcap på knappe 800 mill…Når skal du da ønske å ta en posisjon ?

6 Likes

Blir med på emisjon på 10 mill aksjer på 15 kr ,da tar jeg 100 k takk. Da hadde vi vært sikkret Vacc studie og Chem på markedet.