Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Vi har fått veldig lite info om samarbeidet med Ultimovacs, så nyheter her KAN slå ned som en :bomb:

Lothian

4 Likes

Syntes det ser ut som kursen har satt riktig retning også. Greit å få tatt unna litt av de løse på disse nivåene.
Så er de ikke til hinder for en skikkelig opptur når melding kommer.

3 Likes

VACC’n er først og fremst mytet på behandlende vaksiner (terapautiske vaksiner).
Vacc’n er en effektforsterker på immunsystemet og er ment å behandle kreftsyke via forsterking av valgte vaksine , altså ikke forebyggende.

Et kollosalt marked hvor den ene vaksinen etter den andre etter lang og kostbar utvikling har trynet (bavarian m.fl)

Altså , megastort og PCIB har dekket fimaVACC grundig patentmessig.

For å få sine meget kostbare terapautiske vaksiner til å virke kommer de neppe utenom fimaVACC teknologien.

Det blir som turbo på bilen.

FimaVACC tror jeg ikke vi er forberedt på.
Den faller ned fra himmelen og detonerer med et brak.
(min personlige mening)

8 Likes

Fra PCIB sin side har det vel ikkje kommet noe nytt om Ultimovacs -samarbeidet siden de ble tildelt 500.000 i januar 2017?

Eller tar eg feil i farten?

Lothian

PW kommenterte samarbeidet med ultimovacs på en podcast eller Q-rapport for en stund siden.
Gikk på noe slikt som at ultimovacs måtte være forsiktige med å knytte pcib sin teknologi inn mot eget selskap da de ville kunne tape mye dersom pcib kom dårlig ut med sine produkter.
Dette er vel en generell betraktning men like aktuell for det.

Dette kan godt endre seg med gode resultater på fimaVACC.

1 Like

Noen som er enige i denne?

5 Likes

Liker optimismen, men antageligvis er det Pembrolizumab det er snakk om? Kjenner ikke godt nok til Ultimovacs til å svare bombastisk.

Pembrolizumab er et humanisert antistoff som brukes i kreftimmunterapi.

1 Like

idioten; Du er tydeligvis ikke oppdatert så hør siste podcast fra i går! Registreringstudiet er tenkt startet allerede om 1 år, og 1. avlesning som kan føre til godkjenningssøknad høsten 2022.

2 Likes

Helt klart er, ikke oppdatert på noe som helst angående Ulitmovacs. Har en lang vei å gå før en får innsikt i det selskapet. Heldigvis har vi tekinvestor. Angående tidsaspektet baserte jeg det på dårlig husk fra en gammel podcast. Virker som de har planer også om å bruke den forebyggende på personer som har hatt bukspyttkjertelkreft og at de den podcastene kanskje snakket mest om den forbyggende delen.

Må også ta i betraktning at de kjøpte et svensk selskap som de hadde synergier med. Kan være det er dette de sikter til når de snakket om at uv1 skal brukes i kombinasjon med annen immuneterapi.

2 Likes

Er ultimovacs sin vaksine en peptidvaksine?
Isåfall kan vel fimaVACC brukes som adjuvant, det er vel dette som er hele greien?
Slik at det potensielt blir UV1/fimaporfin i kombinasjon med Pembrolizumab?

1 Like

… Dette forsøket er vel allerede i gang med UV1/GM-CSF.
Det blir vel ikke endret for å inkludere amphinex.
Det må vel være fremtidige forsøk man hinter til, angående kombinasjonen UV1/amphinex.

2 Likes

Jeg håper (og tror) at første utlisensiering innenfor fimaVACC ikke skjer til Ultimovacs. Her tror jeg det gagner PCIB mest - og dermed oss aksjonærer - om den første avtalen blir gjort med et større, utenlandsk selskap. Ikke primært fordi en slik avtale nødvendigvis vil bli så mye større i økonomisk forstand, men av grunner som har med internasjonal publisitet og prestisje å gjøre.

Første akkorden en slår …

9 Likes

Ja takk, begge deler!

3 Likes

Nucana hadde kavrtalrepresentasjon i går, og understreker igjen at de skal starte fase III-studien i år.

Contingent on regulatory guidance and other factors, initiate a Phase III study of Acelarin combined with cisplatin as a first-line treatment for patients with advanced biliary tract cancer by the end of 2018

Jeg syns de virker hårete i målsetningen, så får vi se om de driver Costa-guiding eller ikke… papirsporet antyder at dette har costas stempel all over.

http://www.nucana.com/news.html

5 Likes

“initiate” betyr vel ikke nødvendigvis FPD?

4 Likes

På Jefferies for noen uker siden ble det formidlet at de diskuterte oppsettet for fase 3. Av erfaring er det et stykke derfra til FPD.

8 Likes

little about prof Sjoerd van der Burg and his lab.

Quality resources, hopefully the collaboration goes well beyond immune response characterization

7 Likes

Nei, det har vi erfart på hardmåten. Så jeg er litt usikker på hva de egentlig mener.

Korrekt.

Når det kommer til PCIB, har Per Walday vært tydelig på at det at FPD=initiate.

NANO/Costa hadde ikke den samme definisjonen, det ser ikke ut som om Nucana har det heller.

3 Likes

Ja, han har vært klar på at FPD er ventet 1H-19 og det er bra(!), men kalte han det initiate? Følte mer “start of pivotal phase” eller lignende begrep er brukt? (er usikker)
Det er mulig det bare er meg, men å bruke ordet “initiate” høres for meg ut litt som å starte tilretteleggingen av studien og gjøre klart for at de kan begynne å rekruttere – tenker mer de obligatoriske byråkratiske tingene som må av veien før man kan starte rekruttering – noen som har noen tanker om det?
– for øvrig har LR i Nano etter Costas avgang vært klar på at deres guiding nå går på FPD ift til start-up av studier i likhet med pcib, så satser på det er blitt en standard for norske biotek nå, slik at man har noe fast å forholde seg til.

1 Like