Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Mulig jeg misforstår deg nå; mener du at fimaVacc ikke safety på plass ennå, og dermed ikke kan ha vært en del av Ultimovacs sine kliniske forsøk før nå?

I årsrapporten fra i fjor står det “tolerability of intradermal treatment with fimaVACC is established. The interim clinical results on overall T-cell responses indicate that vaccination with well-tolerated doses of fimaVACC enhance cellular immune responses important for therapeutic effect of vaccines.” Men man har ikke safety offisielt før studien er avsluttet?

4 Likes

Hadde det vært startet opp kliniske forsøk, så ville dette blitt meldt.

1 Like

De sier jo interim, så vi nok vente noen uker før endelig bekreftelse er på plass.

Alle indikasjoner tyder på at fimaVACC fase I blir helt flott.

Lothian

2 Likes

Ultimovacs har jo meldt om kliniske forsøk. Når PCIB allerede har meldt om sitt samarbeide med Ultimovacs , så er det vel ikke naturlig at de oppdaterer videre i detalj om prosessen hos Ultimovacs?

4 Likes

Finner ingenting om PCIB i pipeline til Ultimovacs, så det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg tror det blir oppstart i klinisk i løpet av 2019.

Hva mener du med det? Samarbeidet ble altså startet for to år siden. Men vi vet ikke i detalj hva det går ut på, nei?

Om det hadde vært et fase 1 studie, så hadde vi funnet det. Samarbeidet er i preklinisk enn så lenge.

Her er studiene til Ultimovacs

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=ultimovacs&cntry=NO&state=&city=&dist=

Takk for oppklaring. Skjønner nå at PCIB definitivt ikke er en del av Ultimovacs sine kliniske forsøk enn så lenge.

Jeg mener og huske at ved foerste avtaleinngaaelse ble PCIB og Ultimovacs enige om ett 50/50% eierskap til medisinen de eventuellt skaper sammenhvis samarbeidet lykkes. Er det noen som kan bekrefte, eller avkrefte dette hvis det skulle vaere riktig/ feil.

Eller kanskje det var med en annen partner?

3 Likes

PCI skal presentere på investorkonferansen i San Fransico i januar. Det er 25-30min presentasjon av firmaet. Sikkert stor konkurranse om oppmerksomhet, men hvis de har med seg et godt resultat fra FimaVacc, så vil det sikkert tiltrekke seg interesse.

Biotech Showcase 7-9 januar

Edit: Ser at StockDZ har skrevet det tidligere, men det skader ikke med litt repetisjon :slight_smile:

6 Likes

Det er normalt for et fase 3 /pivotalt studie innen onkologi å måtte ha 300 til 400 pasienter inkludert, med surrogatendepunkter kan man komme under 150 i spesielle tilfeller.

Men å signere en avtale med BP trengs noen gangsvært få pasienter, særlig hvis resultatene er svært gode.

Følgende link fra endpoint News i går viser det.

https://endpts.com/jj-fronts-new-cancer-drug-pact-with-500m-in-cash-for-argenxs-aml-antibody/

“Early Monday the pharma giant announced that it was paying Belgium’s argenx $500 million — $300 million as an upfront and $200 million for equity — to grab the worldwide commercial rights to cusatuzumab (ARGX-110) to treat acute myeloid leukemia and high-risk myelodysplastic syndromes. The deal also comes with $1.3 billion in milestones.”

"The Belgian biotech flagged stellar — but very early-stage — data for this drug in the lead-up to ASH last week. In the Phase I portion of the study researchers tracked a 92% response rate and a stunning 42% complete response with minimal residual response among 12 patients.

That’s all very promising, but it also covers only 12 patients. J&J will also now co-develop the drug with argenx, throwing its ambitious oncology R&D group into the fray."

5 Likes

Kan det nå se ut som det er og har vært et tett samarbeid mellom Pcib, Merck og Ultimovacs. Merck har også samarbeid med Pcib på mRNA?

3 Likes

Lite skråblikk på vår konkurrent Nucana. Ser at det er laget en tysk analyse på Nucana, på tysk, selvsagt. Ser ut som den er gratis tilgjenglig.
For de som gidder. Publisert i dag.

http://www.aktiencheck.de/news/Artikel-NuCana_Ist_wirklich_alles-9269484

Uten å ha sett noe særlig mer på dette så kan det se ut som overskriften på analysen er betryggende for PCIB.

“Ist das wirkelich alles?”

7 Likes

Ser ut som en autogenerert TA-analyse, så du skal nok ikke legge så altfor mye inn i den overskriften. :blush:

3 Likes

Bruker ikke mye tid på TA, er mye mer interessert i fundamentale forhold, så var det godt jeg ikke brukte noe tid på det. Kanskje ingen andre bør bruke noe tid på det heller, selv om overskriften var morsom. Den stemmer fint med min magefølelse om Nucana, om ikke annet.

6 Likes

Nå har DNB kommet endelig med ASK belåning! Kanskje noe for de som ikke kunne bli med på sin del av emisjonen?

4 Likes

Belåning innen biotek vil jeg ikke anbefale noen.

At PCIB kan bli gigant bestrides ikke, men med volatilitet i biotek, uansett dumdristig.

9 Likes

Helt enig med deg, @Jubel. Én ting er at at biotekselskap i utviklingsfasen vil være svært sårbare ved større korreksjoner. Men med dét kan det også skje at belåningsgraden blir redusert (eller faller helt bort). Det skjer uten forvarsel, og du får en dag eller to på deg til å tette hullet. Med andre ord, vit hva du gjør.

5 Likes

Hva skjer i PCI Biotech om dagen? Hadde nesten forventet fimaVacc resultater for lengst egentlig. Sitter de i fimaChem og fimaNac forhandlinger? Er ikke fimaVacc resultatene klare enda? Det er bare 12 boersdager igjen foer jul…Spenningen stiger.

4 Likes

Hvem vet. Gjetter på at Sjoerd v d Burg og medhjelperne hans ikke er helt ferdig med finanalysen ennå. Deretter skal ledelsen formulere en børsmelding. Det tar gjerne et par dager.

Tikk, takk, tikk, takk …

9 Likes