Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Er det bevisst valg? Portefølje rotering? Investorer i fond som trekker penger ut av markedet? Som igjen gjør at fond må redusere i sin portefølje av selskaper?

Synes Einarsson i podcast i går beskrev fimavacc godt. PCIB kontaktet anerkjent Van der Burg i Leiden som jobber mye BP og har status/tyngde. Han ville jobbe med data. Takker antakelig stort sett nei til forespørsler som ikke er interessante. Tror du han syntes det var gode eller dårlige resultater🤓

3 Likes

Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Kanskje er det FOR mange som har FOR høye forventninger. Akkurat det snakket jo nettopp Einarsson også om (edit: et stykke ut i podcasten, og på generelt grunnlag i forkant av nyheter) :stuck_out_tongue:

Einarsson var meget positiv til PCIB. Absolutt umulig å tolke han til at han mente folk var for optimistiske på PCIB sine vegne! Terningkast 5+ ga han PCIB for utvikling 2018. Aldri hørt slik skryt før.

Det han sa var imidlertid at om resultater kom før jul eller i Januar 2019 var helt uinteressant.
Optimistisk er ordet han var ift PCIB.

Er folk så optimistiske at de verdsetter pivotal fase 2 med mulig interim avlesning AA til en milliard, fullfinansiert reg studie, null prising av Nac og vacc teknologi og samarbeid, en kurs som har fallt fra 60kr til 27kr. Optimistiske??

6 Likes

Som sagt, det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Jeg har ikke solgt aksjer på dagens kurs.

Det han sa om at det var FDA som tok initiativ til å gå for PF2 med mulig AA i steden for den “tradisjonelle” veien høres helt fantastisk ut!

Prisingen er helt håpløs, burde vært minst det dobbelte!

Men det kommer …

Lothian

5 Likes

Har ikke FDA fått føringer på at ting skal bli billigere da? En grei veg å gjøre dette på er å korte inn vegen fra forsøk til godkjennelse. Ikke veldig overraskende egentlig.

Einarsson har vel selv uttalt at de store omfattende fase 3 studiene er gammeldagse når det gjelder utvikling av kreftmedisin på disse sjeldne kreftformene.

1 Like

jaja, kjøpte litt mer eg , både her og i pho. men no er det steike cash og låne tomt.

4 Likes

Godt poeng det Geiran, lavere kostnader for utvikling åpner for laver pris for behandling. Dette er jo noe alle er tjent med så lenge det ikke går ut over kvalitet på behandlingen.

2 Likes

FimaVACC.
Med fare for å bli for positiv til denne teknologien så må jeg ærlig innrømme at jeg blir sjokerende overrasket dersom de skulle presantere middelmådige eller “trekk på skulderene” resultater.

En mulig konflikt som kan seile opp er at der ikke eksisterer kraftig nok ordbruk i meldingssystemet som er i stand til å beskrive en tilstand som “fantastiske resultater i mus” overført i mennesker med de resultater det måtte gi.
“Promissing” (det uttrykket dreper effektivt all optimisme.)

Et annet punkt en kan dvele litt ved er at PCI-teknologien er ny teknologi og at det signaliseres at der kan være ulik oppfatning av hva de forskjellige parametrene betyr.
Dette allene skulle jo være grunn nok til å trekke inn et uavhengig ekspertråd som går god for resultatene og kvalitetssikrer.
At PCIB med produktet fimaVACC får innpass i “Van der Burg i Leiden” , et av verdens fremste på sitt område sier jo sitt.
Dette ville vel aldri skjedd uten interessante data så langt.

Nå skal de presantere resultatene samlet og mange venter nok i spenning på dette ettersom konsekvensene ved gode resultater vil gi stor opmerksomhet så jeg er kommet i tvil på om der først vil bli gitt en enkel grovanalyse og detaljert analyse senere.
Det vil ihvertfall være krevende å lage en slik forrett til hovedretten senere og samarbeidspartneren vil nok også ha et ord med i laget.

Slik jeg oppfatter fimaVACC så er der store sjanser for gedigen suksess og ettersom resultatene danner grunnlag for salg og utlisensiering eller partnersamarbeide av en mengde produkter / selskaper så må der ikke være den minste tvil om resultatene.

Alt dette styret uten at de vet at de sitter på noe som kan bli stort…det tror jeg ikke på.

9 Likes

Van der Burg skal jo på Esmo i Genev 13-16 Desember.

Jeg går å håper på att fimaVacc på en eller annen måte vil komme frem på denne konferansen. Kanskje som very late breaking news :joy::joy:

Tror heller ikke Per Walday hadde vært så tøff ved å love nyheter før 2019 på fimaVacc kun 6 uker før 2019 ringes inn, tror også han er veldig forsiktig med hva han sier og lover nå som kursen og troverdigheten hans står på spill.

Da blir det en ekstra gledelig Jul hjemme i stua hos oss :mrs_claus::santa:

3 Likes

Det er tydeligvis mange her som for tiden posisjonerer seg i aksjen for man forventer en udelt positiv melding om FIMAvacc. Selv er jeg veldig ambvivalent i forhold til dette pga tidligere meldinger fra biotek Jeg har et par punkter jeg er redd for i disse dager;

  1. Det blir varsla en extension studie på grunn av resultatene som er avdekka.
  2. Resultatene er så vanskelige å lese og meldingen så tåkelagt av selskapet at det blir umulig å lese hvilken veg dette går. (Her har vi vært før dere! Bare spør NANO aksjonærene. )
  3. Det kommer ingen melding.

Vi får håpe det ikke kommer melding på fredag 1755.

Geiran, la oss håpe at PCIB tåkelegger som du sier og nevner Nano. Da skal PCIB stige 350% opp til 3,5 milliarder i markedsverdi😜

1 Like

Extremely spectaular late breaking news :smile:

Ikke som en del av konferansen, men mulig at de presenterer likevel (off-line konferansen)?
Er faktisk ikke en umulig tanke det. Sammenfaller jo veldig bra med guiding som har blitt gitt (innen utgangen av H2).

3 Likes

Denne fra HO beskriver kanskje dagen

:sunglasses:

rischioso

I dag kl 12:04 155

Såpass har jeg lært meg etter mange år i dette gamet at man selger ikke høns i regnvær og spesielt ikke når vi snakker om en korreksjon og ikke et krakk - det er faktisk da man kjøper…:wink:

3 Likes

Eg er så enkel at eg tror Einarson nevner januar av en grunn og det er at det er at det ikke er en ubetydelig mulighet.

Jeg har vanskelig for å se for meg en ny utvidelse. De har funnet den mest effektive dosen og belysning. Om resultatene er fantastiske eller dårlige blir det ikke noe mer klinisk på friske frivillige.

Er nok redd for at man må være ekspert for å forstå resultatene i ennå større grad enn ved doseeskaleringstudien, så vi må nok nøye oss med oppmuntende og at immunresponsen har de egenskapene de har sett etter. Men når avtalene renner inn blir det nok vei i vellinga.

Det kommer en melding før eller senere. Mest sannsynlig innen nyttår og senest januar.

1 Like

For å pynte regnskapet håper eg den kommer i desember , for formueskatten sin del kan de godt vente til januar :joy::wink:

1 Like

Idioten, tror ikke du skal være redd for at ikke markedet forstår om det viser seg å være gode resultater. Disse tolkes av Van der Burg og hans team i Leiden. BP er kjent med teamet og kan se resultatene bedre enn de fleste her😂

3 Likes

Kjenner på en dag som denne at det er utrolig deilig at vi har penger til drift i 16-18 måneder. Mange gode biotekcase rundt omkring, men akkurat nå er cash i en god forhandlingsposisjon, og vi har cash så der slipper vi å lure på hvem som må knuse sparegrisen ved neste korsvei.

12 Likes

Ja, BP skjønner resultatene og det er det som er viktigst, og er de fantastiske, tror jeg de kommer til å bruke annen ordbruk enn “oppmuntrende”.

Videre har jeg stor tro på gode resultater. Det vi vet er vel tidlig og sterk immunrespons, men ikke like stor som på mus. Pw har vel og nevnt pga virkemekanismen(et eller annet) er det større sannsynlighet enn vanlig at vi får samme immunrespons som på mus. Så alt vi nå trenger er at alle de viktige responsene er med i større eller mindre grad.

1 Like

3,5 milliarder i Mcap når vi ved aksjekurs på 95kr målet for 2019 må vel være 5 milliarder i Mcap :wink: 125 kr

Det er jo klart han kommer til å snakke oss der, dersom dybdeanalysen har blitt publisert i en high level tidsskrift før/under konferansen.
Lov å håpe på små under på denne tiden av året.! :christmas_tree:
Og håpet skal ingen få ta fra oss!

Ultimovacs har en vaksine som det skal kjøres ett registreingsstudie på med en checkpoint inhibitor løsning som stammer fra det svenske pharma selskapet de kjøpte tidligere i år.
Og så får vi håpe at FimaVacc blir siste ingrediens i den Vaksinen og slår alt annet langt ned i støvlene. :grin:

Enda har jeg ikke fått svar av Ronny S. angående FimaNac !!!
Virker noe påfallende da alle mine tidligere spørsmål har blitt besvart senest innen 1 uke og nå har det gått over 2… :christmas_tree:

3 Likes