Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Godt poeng, selv om GGK er en indikasjon med få tilfeller så er det relativt bedre muligheter for inklusjon for det er enda færre som holder på med kliniske studier.
Og med et så oversiktlig landskap på konkurrerende studier så vil det trolig være en lettere jobb å konkludere i feasability-studiet på 200 klinikker som skal bli til 40.
Det hjelper også at det ikke finnes noen godkjent behandling pt SoC er kun anbefalt i fravær av godkjent behandling.
Og sist men kanskje viktigst, PCI har nå svært gode resultater å slå i bordet med. Det vil i første omganggjøre det enklere å få sykehus til å prioritere PCIB sitt kliniske studie, og i neste omgang overbevise pasienter om å delta.

15 Likes

Dernest så jobber PCI med asiatiske sites. Og en avklaring vil kunne komme i løpet av 2H18.
Skulle man klare det så vil i alle fall pasientinklusjonen kunne skje utrolig raskt og effektivt. Prevalensen der er jo “skyhøy”.
Ikke akkurat noe jeg kalkulerer med, men kan være en major trigger.
Watch out!!

17 Likes

Flott sammenfatning Snøffelen. Flere her kunne hatt godt av å løfte litt på visiret og se om det ikke kan være en bitteliten mulighet for gode nyheter også… :slight_smile:

2 Likes

Er det JAXI sier personangrep? Hvilken beskyttet verden lever du i Christian?
Hvis en kverulant driver med flisespikking og bruker hokeyhjelm, hva er gale med påpeke det?
Men hvis noen bergensere kommer i skade for å kalle noen for ‘‘klessetryne’’, så kvalifiserer det visstnok til rødt kort på TI.

Selv scroller jeg greit forbi det Glein skriver, er bare støy, stort sett.

Men til Glein sitt forsvar opptrer han mye mer ryddig saklig på Nano tråder, der går det faktisk an å diskutere med fyren. Men der har han heller ikke på seg de ultranegative og ultrakritiske brillene heller;)

De gode nyheter er vel at fase-3-toget er finansiert , og i prinsippet startet.
Og dernest at dette har utrolig gode muligheter for å bli godkjent.
Kommer selvsagt til å gå i rykk og napp, men nattesøvnen skal det ikke bli problemer med fremover.

5 Likes

Det vil altså komme ett prospekt i forbindelse med emisjonen ca den 19sep.
Litt spent på hva som kan komme hær med tanke på triggere som data fra noen av pasientene i exstension studiet - og har vi da kanskje 7 av 7 som har nådd avlesningspunktet for safety… Asia sites … !? lov å håpe :smile: kunne smakt godt med foreløpig data på FimaVacc oxo

3 Likes

Data fra extension studiet kommer på ESMO i oktober. Data fra 4 er vel sikre, bullcaset er om vi hadde fått data fra alle 7.

1 Like

joda jeg vet det, men hær er vi i en litt spesiell situasjon da vi er midt oppe i en fortrinnsrettet emisjon og da kommer det jo inn lover og regler som setter krav til hva vi som investorer har krav på av informasjon som har betydning for kursen/verdien av selskapet.

1 Like

Det endrer nok ingen ting, JAXI. Et av kravene for å få lov til å presentere data på disse konferansene er ofte at det er nye data som ikke er offentliggjort tidligere.

Men fra tull til alvor. Dette innlegget til JAXI synes jeg ble litt glemt i all støyen om inklusjonshastighet, øke effekten av CPI? Da snakker vi alvor, hvis dette blir tilfelle, så snakker vi et astronomisk potensiale!

image

5 Likes

jeg snakker ikke om endelige data, jeg snakker om foreløpig data.

Greit de har krav for å presentere med det er krav/lover å følge ved Emisjon oxo
det var mitt poeng :wink: vi får sette Saul på saken :sweat_smile:

2 Likes

Alltid hyggelig å være på presentasjonene til PCIB, og det var en flott gjennomgang.

I etterpåpraten snakket jeg med Styreformannen og spurte om han hadde noen mening om hvorfor PCIB ikke ble dekket av andre enn Stuffers.

Han sa at meglerbransjen har mye tøffere tider nå enn før og omsetningen i PCIB aksjen foreløpig ikke har vært høy nok til at det interessant for foretakene å ta tak i det.

Stuffers gjør det fordi hun personlig har kunnskap og interesse for fagfeltet og det er ikke store fortjenesten Arctic sitter igjen med etter innsatsen.

Ellers ble sørlendingen også tatt på senga av meldingen og hev ut litt av potten sin fredag, som sikkert flere av de på topp også gjorde. Det ble jo omsatt for 50 mill den dagen.

Sørlendingen fikk ingen invitasjon til å bli med i emisjonen da tilretteleggerne ville bestemme hvem som skulle inviteres og kriteriene måtte være at de måtte kunne rettsforfølges om de ikke sto for garantien de skrev under på.

8 Likes

Det er nok mange som må organsiere økonomien sin for å være med i emisjonen. Og for de som har mange aksjer, og vært tidlig inne så er det opplagt at alt for alle ikke kan hentes av “eksterne midler”.
Sikkert en pen bukett av de som organisert seg på fredag.

Ut fra det vi vet nå med i prinsippet godkjent safety, svært god survival og sannsynligvis god kontroll på inklusjonsplanen, ref. feasibilitystudiet burde vel aksjekursen være over TERP, ikke godt under.
Så selgerne er mindre tålmodige enn kjøperne.

Tenker samtidig at Nyenburg garantert vil ha masse tegningsretter, og man må jo ha tegningsretter for i det hele tatt kunne være med i emisjonen.

Om det lønner seg å selge akjser eller vente til tegningsrettene er ikke godt å si, men skattemessig så har vel tegningsrettene en inngangsverdi på TERP? I så fall får man igjen på skatten til neste år om man må selge under TERP, mens for mange vil salg av aksjer sannsynligvis gi en baksmell.

Vil derfor flertallet velge å selge tegningsretter? Slik at det heller lønner seg å være litt “motsyklisk” å selge aksjer?

3 Likes

Inngangsverdien på de tegningsrettene vi får 14. September skal være 0. Om du selger disse må du skatte av hele beløpet. Om du tegner aksjer får du en inngangsverdi på aksjen på 30kr, i og med at tegningsretten har inngangsverdi 0.

ref:
https://www.skatteetaten.no/en/rettskilder/type/handboker/skatte-abc/2018/aksjer--realisasjon/A-5.046/

https://www.skatteetaten.no/en/rettskilder/type/handboker/skatte-abc/2018/aksjer--realisasjon/A-5.046/A-5.081/

2 Likes

Snoeffelen

Jeg vet ikke helt hva proffene tenker her, men jeg tror de vet at mange har kjøpt seg tett oppunder det de har råd til i denne potensielle raketten og ser at dersom det ikke selges mye aksjer i forkant av tegningsperioden men at kursen allikevel siger ned så vil jo tegningsrettene nærmest bli gratis slik at garantistene kan skaffe seg aksjer til tilsammen et par og tredve kroner hvis de plukker opp billige tegningsretter på slutten av perioden de er i handel.

Har garantistene garantert for 5 mill foreksempel så får de jo 175.000,- å handle aksjer for også da :joy:
Bøhn sa forresten at de hadde fått en del kritikk for 3,5%, men sa at det ikke er andre sammenlignbare selskaper som har gjort fortrinnsrettet emisjon og de hadde prøvd seg med 2% helt uten respons og sammenlignbare selskaper i Sverige måtte helt opp i 6 - 8% for å få garantister.

10 Likes

Konklusjonen fra dette slik jeg ser det er

  1. Ikke selg tegningsrettene
  2. Kjøp aksjene.
  3. Vent 4 år.
  4. Selg aksjene.
  5. Kjøp Lamborgini.
  6. Lev lykkelig alle sine dager.
11 Likes

Ser at det blir en litt annen dynamikk i emisjonen når kursen i utgangspunktet er 40 og det skal hentes inn 360 millioner enn når kursen er 12 og det skal hentes inn 360.

For de av oss som sitter diversifiserte i porteføljen skal det fint la seg gjøre å omkalfatre litt for å frigjøre penger, samt at det kommer jo et par lønninger før betalingsdato. :wink: For de som sitter med nesten bare pcib i porteføljen og de har for mange millioner kroner blir det annerledes om de utenom det er vanlige lønnsmottakere.

Det blir nok rom for storfisker å ta en mer dominerende plass på topp 50 utover høsten.

3 Likes

Storkapitalen trer inn og spekulanter, småfisker og cowboyer vaskes ut. Det er vel et tegn på at Pcib er i ferd med å lykkes?

1 Like

Selskapet ville gjøre denne, som de kalte den mest investorsnille emisjonen, for at de ville tilby alle eiere muligheten til å erverve nye aksjer til 30kr eller selge tegningsrettene slik at aksjekursen har dagsverdien av aksjen + verdien av tegningsretten. Men hvis markedet selger kursen ned til f.eks 35 før tegningsrettene er på markedet så prises aksjen til bare ca 32 dagen etter og tegningsretten som de har gitt oss i presang er nærmest verdiløs.

Ja hvis det er aksjonærfiendtlig at alle aksjonærer behandles rettferdig og får kjøpe på 30, så lurer jeg på hva du ville kalt det om kun nyenburg fikk kjøpe hele greia for 30? Aksjonærholocaust?

4 Likes

Hvis du tror du har fått noe hvis tegningsrettene er verdt noe når du får dem, så tenker du ikke helt klart. Aksjene dine går ned tilsvarende mye i verdi som tegningsrettighetene er verdt når du får dem.

1 Like