Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ikke glem at siste generalforsamling bare har gitt styret fullmakt til å forhøye aksjekapitalen med inntil 10%.


https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=452404&attachmentId=176926&obsvc.item=1

Det er altså generalforsamlingen (aksjonærene) som i september må vedta forslaget fra styret. Her må man følge loven og gi passende frist ved innkalling, så det er ikke uten grunn at ting tar litt tid…

3 Likes

Du tøyser litt nå Otard. Vært borti XOen ? :grinning:

15 milliarder i verdi uten emisjon og med emisjon vises nedenfor:
Din verdi om vi fortsatt tenker at du besitter 100.000 aksjer (før emisjonen)
Med gammelt antall aksjer (15.000.000.000 / 24.994.890) * 100.000 = ca. 60 millioner
Med nytt antall aksjer (15.000.000.000 / 36.994.890) * 148.000 = ca. 60 millioner

Kurs ved første scenario vil være 600,12 mens den i andre tilfelle vil være 405,46. Men forskjellen utjevnes ved at du har økt fra 100.000 aksjer til 148.000 aksjer.

Eller misforstår jeg noe du prøver å si? :face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

En partneravtale nå gir mye mindre tilbake til aksjonærene enn emisjonen gir. Forutsatt at ggk blir kommersialisert. Høyere risk og desto høyere reward.

4 Likes

Hehe, nei det er ikke nok hurra i kursen til XO ennå. Tar lit De Luze i stedet :laughing:

Nei, Gunner tuller ikke hele tiden. Nå regningtar du at vi må betale 30 X 48.000 = 1,44 mill for å opprettholde det kurspotensialet. ( fortsatt med utgangspunkt i at man har 100000 akjser i utgangspunktet)
Man kan velge å selge alle tegningsrettene som vil gi dersom dette kursnivået holder seg si 6 kr *48.000 = 288.000 som man kan kjøpe aksjer for under tegningsperioden som da kanskje kommer ned i 35 kr og øke beholdningen sin til 8.000 aksjer da det skal betales kurtasje også. Så sitter man med 108.000 aksjer uten å laste opp mer penger på aksjesparekontoen.

Så da blir blir det med nytt antall aksjer: 15.000.000.000 / 36.994.890 *108.000 = nesten 44 mill.

Der kom poenget mitt litt bedre frem kanskje?

This is from 2010, but explains well the reason behind Pci biotech. I myself read it more than once.

7 Likes

Good reading! :smiley:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Snoeffelen (735 likes)
  1. @StockDZ (700 likes)
  1. @JAXI (333 likes)

[quote=“JAXI, post:366901, topic:1008”]

Resten av topp 10:

  1. @Savepig (332 likes)

  2. @anon21766851 (302 likes)

  3. @Don_suger (254 likes)

  4. @laplagam (232 likes)

  5. @FiloD (232 likes)

  6. @InVivo (223 likes)

  7. @Alex (199 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Jeg syns StockDZ bidrar veldig bra her, fortsett med det.
Erna: Hvis du mener noen er grovt overvurdert, så kom gjerne med noen begrunnelser. Burde være lett når du tar så hardt i.

Edit: Jeg kan jo begrunne hvorfor jeg liker StockDZ sine bidrag.

  1. Han skriver gode velbegrunnede innlegg jevnt over.
  2. Han linker godt til nåværende diskusjoner og til studier og saker som er nyttig å lese ift emnet.
  3. Han er høflig og holder seg til saken.
22 Likes

Gravearbeid er viktig for å ‘slå markedet’ og Stock bidrar ekstremt bra til dette, en viktig spiller i dette pcib teamet

14 Likes

Naa er P2 for IGGk paa plass med finansiering og det hele. Gleder meg til desember er over hvor vi i tillegg har faatt svar paa hvor fimaVacc og fimaNac lander.

Rapportene saa langt tyder paa at vi vil motta gode kreftvaksine resultater. Skulle vaar topp 10 BP partner i tillegg tegne klinisk avtale med upfront payment, staar ikke verdens til paaske. Innfrir dette, vil PCIB bli ett veldig hot selskap paa verdensbasis. Forventningene til hva vaare andre partnere vil gjoere vil i saafall skyte til himmels. Hvis PCIB blir vaksineverdens turbomaskin, trenger vi ikke vente lenge paa skyhoeye PCIB kurser. Dette blir en utrolig spennende hoest. Nesten litt i overkant.;-)))

6 Likes

@Rahl @Stupet thank you both for the encouragement and nice comments🙏

@Senior I take your feedback positively and I ll try to do better, there is always room for improvement, thanks

12 Likes

I’m not sure what Erna was displeased with, but to give any negative feedback to StockDZ seems extremely misplaced, if this was the case.

The digging done by StockDZ brings an extreme value to the discussions at TI, in my opinion :grinning:.

There are others, like snøffelen, that also brings a lot to the table, but I have to admit that StockDZ has been increadably productive during the last weeks.

In my own “contest” I have given the gold digger price to StockDZ and Snøffelen the price for the person that seems to have an extreme understanding of both the general regulatory work and the PCI technology.

9 Likes

Hvordan noen kan klage på StockDZ skjønner jeg ikke. Det han finner fram til er IKKE gjort med enkle Google-søk akkurat.

Forøvrig nominerer jeg meg selv til “utfordrer” med 99 likes på seks dager :wink:

Edit: Det siste var mest for tull, så jeg håper jeg ikke påkaller Jante.

7 Likes

@Don_suger thanks I appreciate it. But let s not give this more than what it is deserves.
This is not Facebook :slight_smile: and certainly not a competition. people come to these forums to exchange and debate knowledge to make sure they make sound judgments for their investments on which some people and families savings and future depend. I take this seriously and don’t allow myself to be dishonest in my contributions. As of the likes of @Snoeffelen and @FiloD and some other extremely good writers, we are very lucky to have them here and we should pay attention to what they say and think.
At the end of the day, our objectives are not so different, that’s why I think every contributor has his place here and in one way or another we complement each other by using what we are good at. This is team work

22 Likes

Sliter litt med å bestemme meg om jeg vil bruke tegningsrettene mine eller ikke. Jeg har en snittpris på 50,3 og hvis jeg bruker alle tegningsrettene vil snittet synke helt ned til 43,9 ish. Det er en betydelig endring, og jeg har råd.

Men jeg føler jeg allerede har investert mer enn jeg er komfortabel med i denne aksjen, derfor så er valget vanskelig. Å selge tegningsrettene er egentlig ikke så gunstig siden kursen er veldig lav nå. Kommer til å se litt ann på kursutviklingen til 14.september, men hvis kursen er under 45 innen da, føler jeg det ikke er verdt å selge tegningsrettene.

Jeg er ganske sikker på at kursen skal over ATH innen slutten av året, men jeg kan ikke ta det for gitt, og det er vanskelig å gå inn med mer penger enn mann er komfortabel med når man er i minus, men samtidig er det som Snøffelen sier en “Gavepakke” som gjør valget vanskelig.

3 Likes

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor noen skulle velge å gå bananas for å kjøpe tegningsrettigheter etter 19.Sept.

Hvis det er sånn at kursen på tegningsrettighetene pcib-t vil følge kursen til pcib så hvorfor i svarte Moses kjøper man ikke nå eller kjøper pcib under trader perioden?

Man ender jo opp med samme kurs såfremt pcib-t følger kursen til pcib.

Det er mulig man kan få flere aksjer via pcib-t uten å presse opp kursen så mye man eventuelt ville kunne ha gjort ved vanlig handel?

For min del har jeg kjøpt meg et pitte lite kakestykke av PHO. Deretter venter jeg til etter 14.sept og håper og satser på at pcib-t går til himmels, slik at jeg kan selge omtrent halvparten av pcib-t og bruke disse pengene til å kjøpe resten av tegningsrettighetene.

Jeg tror det vil være veldig uklokt å kvitte seg med aksjer før 14.Sept hvis man da ikke ønsker å sikre seg litt med å fordele litt av porteføljen.

Men farlig å anbefale noen noe som helst, da ingen vet hvordan kursen vil gå framover.

Jeg håper på et lignende nyhetsdryss vi hadde før jul i 2016. Da kan det bli gøy å sitte i pcib :joy:

2 Likes

Hvis du har kjøpt masse tegningsrettigheter når kursen er 39 og kursen så går til 48, hvor mange prosent avkastning har du på investert beløp ved salg av rettighetene? :slightly_smiling_face:

Slo meg plutselig: Er en tegningsrett likt en kjøpsopsjon?

Slik jeg har lært dette defineres tegningsrett som en rett som gir mulighet til å kjøpe nye aksjer, mens kjøpsopsjon gir mulighet til å kjøpe eksisterende aksjer.

2 Likes

100% i et effisient marked. Tegningsretter innebærer ofte voldsom giring.

1 Like