Jeg sliter litt med å forstå hvorfor noen skulle velge å gå bananas for å kjøpe tegningsrettigheter etter 19.Sept.
Hvis det er sånn at kursen på tegningsrettighetene pcib-t vil følge kursen til pcib så hvorfor i svarte Moses kjøper man ikke nå eller kjøper pcib under trader perioden?
Man ender jo opp med samme kurs såfremt pcib-t følger kursen til pcib.
Det er mulig man kan få flere aksjer via pcib-t uten å presse opp kursen så mye man eventuelt ville kunne ha gjort ved vanlig handel?
For min del har jeg kjøpt meg et pitte lite kakestykke av PHO. Deretter venter jeg til etter 14.sept og håper og satser på at pcib-t går til himmels, slik at jeg kan selge omtrent halvparten av pcib-t og bruke disse pengene til å kjøpe resten av tegningsrettighetene.
Jeg tror det vil være veldig uklokt å kvitte seg med aksjer før 14.Sept hvis man da ikke ønsker å sikre seg litt med å fordele litt av porteføljen.
Men farlig å anbefale noen noe som helst, da ingen vet hvordan kursen vil gå framover.
Jeg håper på et lignende nyhetsdryss vi hadde før jul i 2016. Da kan det bli gøy å sitte i pcib