Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Leste Gunnarsaurus sitt gode innlegg nå og så denne opsjonsmeldingen.

Litt selvkritikk opp i det hele er kanskje på sin plass

Vi sitter og klager på et forum men gjør vi noe med det? Vi sender mailer til stakkars Ronny S og får god dag mann økseskaft svar tilbake.

Men har noen snakket med sjefen over alle sjefer, Mr. BØHN?

Hvis ikke er det kanskje der vi bør begynne.

Mulig jeg tar en telefon en dag, men ønsker jo ikke å plage mannen om han blir nedringt i disse litt tøffe tider for oss aksjonærer.

Har noen snakket med Bøhn?

1 Like

Å selge aksjer for å innløse opsjoner er vel noe som skjer hvert eneste år og nå er det plutselig verdens dårligste melding? Det er kanskje ikke så rart aksjekursen ligger der den ligger likevel.

3 Likes

må jo være avtalt det salget der, da den lå som en skjult salgsordre på 27,7kr og hele orderen ble kjøpt i en go! 45 799 aksjer totalt i den handelen og 36min senere ett salg på 25 649 aksjer på samme kurs 27,7

merkelig at dette ble gjort nå når kursen er så lav, kanskje deres måte å støtte selskapet på og ikke virke griske med tanke på den lave kursen.!?
Mr. L.Hévéder har nå 62,000 aksjer and 21,000 share options in the Company.

2 Likes

De 85 000 opsjonene som ble benyttet i tillegg til de Gaël L’Hévéder brukte gjelder vel PCIB-ansatte utenfor ledergruppa.

At dette samkjøres er vel både logisk og ryddig.
På generelt grunnlag synes jeg det også er positivt at ansatte har eierskap og økonomisk interesse i bedriften de jobber i, det gjør noe med hodet til folk.

Tenker også at det er greit at alle disse “opsjons-transaksjonene” skjer (rett) før de blir noe inside-problematikk.

4 Likes

Man kan jo snu problemstillingen og si at Mr.Leved…burde ha solgt når kursen var på 50-60, men.
Viktig å huske på at disse folkene er topp-topp forskere og har den høyeste medisinske kompetanse, men eier neppe et fnugg av børsteft eller økonomi-forståelse.

1 Like

Om han hadde valgt å innløse opsjonene uten å selge (og dermedslippe unna med mindre skatt siden mindre differanse), for å gi et signal til markedet om at han synes aksjene er billig nå, så hadde det jo vært et bra signal… Men når han selger aksjer tilsvarende det som dekker innkjøpspris + skatt, så blir det igrunnen helt nøytralt… Det er heller ikke innsidesalg, Men han viser en manglende vilje til å investere i eget selskap og det er ihv ikke noe som regnes som positivt.
Tilfellet er vel at denne karen ikke hadde tenkt å putte noen av sine egne penger i aksjene uansett. Såvidt jeg kan huske har han en historikk på å ikke være interessert i å skyve egne penger inn i aksjer i Pcib. Tror dog det er ganske vanlig måte å gjøre det på rundtom i verden (uten at jeg kan dokumentere det…)

1 Like

Greitt at du synser dette, men fint om du kan fortelle mer om hva bonusene gjør med hodene til folk, og forhåpentligvis forankret i erfaringer.

1 Like

Dette er vel strengt talt en person som har jobbet med business development og lisensering de siste ti årene, så en viss økonomiforståelse tror jeg du må påregne.

http://pcibiotech.no/management/

1 Like

Det er kanskje det at han skjønner at kursen nå ikke har noe å si. Det er år til verdiene skal realiseres.

2 Likes

Hi

Found this project from ETH Zurich (university), I believe this a fimavacc related project, any comments ??

http://www.galenik.ethz.ch/research/particulate-vaccine.html

Quote:
“The latter can be promoted by using the so-called photochemical internalization (PCI), which facilitates antigen release from phagosomes into the cytosol (see Figure)”

Also
“The work on particulate vaccine delivery systems is integrated in long standing collaborations with immunologists”

7 Likes

Godt innlegg av Inkognito på Biotektråden.

Ledelsen er ikke spesielt høyt lønnet. Synes spesielt CEO og CFO godt kunne vært lønnet høyere. Eller sagt på en annen måte, kanskje styret skulle vurdere å hente nye personer til disse stillingene. De “lave” lønningene er kanskje en indikasjon på noe? Avlønning står i stil med kompetanse og erfaring. Det koster å få rett person til slike stillinger. Vi har tidligere diskutert om Walday og Skuggedal er de rette personene til å ta PCI Biotech til “the Next Level”. Det er bra med lave kostnader, men jeg vil heller betale noe mer for å ha de riktige personene med det riktige kontaktnettet for å lande avtaler med big Pharma og biotechs. Det er verdt mye mer enn et par skarve millioner i økt avlønning per år.

Jeg gjentar kanskje meg selv nå, men lytt til podcasten med Bayer Norge og Thomas Ramdahl. Algeta-styret hentet ny CEO midt under finanskrisen og dette trekket roste Ramdahl. Ramdahl var selv vitenskapsmann som ha sa og hadde ikke kommersiell erfaring. De de fikk inn hadde erfaring fra å sitte på andre siden av bordet i forhandlinger med små biotechs. Denne erfaringen var gull verdt da Algeta landet Bayer-avtalen.

1 Like

Er dette noe ala Bergs forskningsteam, og har Pcib noen rettigheter her?

Further digging in ETH Zurich particulate vaccine project led me to this 2018 Phd position from university of Zurich both universities are collaborating in this.

Link to Phd position and quite a nice job description, I think fimavacc/NAC are getting exciting now:

https://www.academicgates.com/job/detail/7912476b-1ba4-46ba-a36a-6c5d0cc87f9b

Aufgabenbereich / Responsibilities

The appointed PhD student will conduct experimental research on all aspects of cancer immunotherapy utilising a novel method called Photochemical internalisation (PCI), which combines vaccination and photodynamic therapy. The work is done in close collaboration with researchers from the Institute of Pharmaceutical Sciences at ETH Zurich who provide help in formulation of particulate vaccines, e.g. liposomes, and a biotech partner. The PhD student will be developing and testing vaccines in tissue cultures and in mice, and she/he will be using immunological and molecular assessment methods in vitro and in vivo, e.g. FACS, ELISA, immunohistochemistry, immunofluorescence microscopy, PCR and WB. The project is supported by the Swiss National Science foundation, University of Zurich, and a biotech partner.


Here they are talking about developing and testing new vaccines !! Exciting

Also they talk about a biotech partner, who do you think this is? Is it Pci biotech or One of our partners in the collaboration agreements? BioNtech for example ??

7 Likes

Og Costas var en stor suksess?

Ingen case er like. Hvorvidt Costa var en suksess må du kanskje stille NANO aksjonærene spørsmål om. (Jeg har noen få NANO aksjer, men kun en brøkdel av det jeg har i PCIB for the time being).

Registrere kun at Walday/Skuggedal har lite erfaring å slå i bordet med utover PCI Biotech.

Tror også at Pcib må være med indirekte her.

We also have academic research collaboration and university of Zurich is one of them

2 Likes

:ok_hand::smile:
Joda, det har du selvsagt helt rett i.

Men, det er forskjell på børs/investeringer, og økonomiske forhandlinger/juridiske kontraktsinngåelser.

2 Likes

Costa var helt krise for NANO og har mer eller mindre klart å ødelegge selskapet.
«Mr. Superhappy» utviklet seg til en vandrende katastrofe, etter min mening.

3 Likes

Great digging @StockDZ
Ive sendt mail to Ronny S and asked him with ure links as referance:

Is PCIB linked to this research as the partner?
Or is the research linked to one of our FimaNac partners? (eg BioNtech)