Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Flott, @JAXI

Skuggedal bekrefter vel den sammenhengen vi trodde mest på.

Men jeg spør meg; hvorfor kan ikke bare PCIB sette opp en oversikt over alle pågående prekliniske samarbeidsprosjekter og ikke bare de sju som nevnes i kvartalsrapportene.

For et par år siden fant jeg tre slike “ukjente” prosjekter innenfor fimaCHEM. De gjaldt pancreas, prostata og vesica. Om disse fortsatt er aktive, aner jeg ikke.

Det som ser ut til å være mønstret (eller gjeldende policy) er at en offentliggjør slike prosjekter hvor partneren er et kommersielt selskap mens samarbeid med universiteter og hospitaler utelates. Må det være slik?

3 Likes

jeg tenker at nåværende policy er at man har forskjellige egne prekliniske prosjekter slik som denne for FimaVacc gående og at man melder/informerer kun om disse når man eventuelt går over til kliniske studier.

PCIB har jo sagt at de ønsker/ ser på muligheten til å utvikle egne vaksiner, så da er jo disse prosjektene første steg på veien.

PCInano teknologien ser jo meget spennende ut

oxo har vi “fimaBac” hvor de har prosjekter gående :wink:

3 Likes

“…og at man melder/informerer kun om disse når man eventuelt går over til kliniske studier.”

Det stemmer jo ikke. Samtlige sju avtaler er på preklinisk nivå. Skillet går nok heller mellom de partnerne med organisasjon og ressurser til å ta en produktkandidat over til klinisk fase - og de som ikke har det (typisk universiteter og hospitaler).

3 Likes

Den raske tumoresponsen tilsier at en relativt raskt vil se om ORR medfører lengre levetid. Poenget er at man raskt kommer opp i mange pasienter med PR eller CR i pcib-armen. Så interimavlesning kan skje fortere enn ellers.

9 Likes

Den dårligste i pcib armen vil være bedre enn den beste i kontrollarmen om kohort 1 og 2 er standardbehandling og kohort 3 og 4 er pcib-armen. Sannsynligvis vil det bli enda bedre.

Lurer på hva kursen blir når kontrollarmen blir stoppet?

7 Likes

Da går kursen ned for da må de vel hente penger :wink:

1 Like

De dårligste i PCIB armen døde vel ganske fort så det blir vel ikke helt riktig? Jeg kan ikke se hvordan waterfall plottet stemmer helt overens med Table 2 fra patentskissen.


Jeg skjønner at pasient nr. 7 og 15 er fjernet siden de dessverre gikk bort før første scan, men hvorfor er ikke pasient 11, 13 inkludert fra cohort 4? De hadde begge PD.

De fullførte kun 6 sykluser. Det virker på meg som om kun de 11 som var gjennom alle 8 syklusene er med i regnestykket?

Nei, var jeg som tok feil. De har tatt med pasient 13, men viser den som en tumor reduksjon nærme 40%. Syns bare det var rart at den var der da de selv har scoret den som PD et annet sted :thinking:

Så de har inkludert pasienter som også bare har hatt 6 sykluser.

1 Like

Ser ellers at det ikke akkurat gikk voldsomt lang tid fra mitt nest-siste innlegg på Tekinvestor til vår kjære CBDO handlet aksjer til innbruddspris, finansiert av et påfølgende salg av 33 000 aksjer, som naturligvis la et ytterligere press på en allerede skakkjørt kursverdi. «Også du, min sønn Brutus». Vel, nå sitter altså Gaël lastet med aksjer, faktisk så mange som 62 000. Det er nesten like skummelt som at Trump sitter med den røde atomknappen. For denne mannen har slik jeg ser det (basert på tidligere børshandel) gjort null og niks for å fremstå aksjonærvennlig. Han virker å være ute etter egen berikelse, og merk mine ord, jeg blir IKKE overrasket om han er den første innsideren som selger om kursen har gått noen kroner opp igjen. Men, forhåpentligvis kan han som alle andre sitte i ro og la aksjeverdien «yngle»? Jeg skal ikke selge skinnet ennå med andre ord, men påberoper meg retten til å si «told you so» om jeg får rett :face_with_raised_eyebrow:

Posteren som skal presenteres på ESMO virker ellers ryddig, visuelt pen og aller viktigst, dataene er bunnsolide. Dette til tross, så befinner vi oss altså på 26 tallet i kurs. Markedsverdien er således 350 millioner lavere enn den var før emisjonen, til tross for at selskapets kassebeholdning har blitt et tilsvarende beløp mer solid. Forstå det den som kan!? Dette er et mysterie for meg, og sikkert mange andre, men det gir naturligvis en ekstremt god kjøpsanledning til de som ikke har brukt opp kruttet (som jeg dessverre har gjort). Nå føles det som om jeg har vært på jakt, tilberedt middag, dekket bordet, for deretter å se at noen kommer til matbordet uten å ha bidratt noen ting til gildet . Får håpe de blir med på oppvasken :joy:

13 Likes

Oppvasken? nei de har holdt på en stund allerede med wash outen

2 Likes

Gledelig! Trojan og poster er suveren. Sten for sten, perfekt.

3 Likes

Er det ikke litt ironisk. Du klager på at Gaël selger og er kun ute etter egen berikelse, mens du selv klager fordi dine aksjer har falt i verdi :grin: Jeg spør for en venn.

4 Likes

Det er jo ikke noen dårlig sum med aksjer Gaël er lastet med nå da. Om kursen går til 400,- som de fleste av oss regner som halparten av hva den skal opp i ved produktet på markedet så eien han jo aksjer for 25 mill. De fleste vil jo klare seg med det en stund?

2 Likes

Sier som Alanis;
“It’s like rain on your wedding day.
It’s a free ride when you’ve already paid.
It’s the good advice that you just didn’t take.
And who would’ve thought, it figures.”

Ironisk eller ei, hvem liker å tape penger? Jeg klager vel mest på fremdrift og manglende informasjon. Har null problem med en lav kursverdi i 2018. Det er først i 2021/2022 det virkelig gjelder.

Så kan du hilse vennen din og si takk for at han spør :rofl:
Han har vel ikke tilfeldigvis et fransk-klingende navn som starter på G?

4 Likes

Never mind.

Det blir litt for avslørende, men kan si at bokstav nummer 3 er ë.

4 Likes

Jeg tror du har misforstått?

De har en plakat på en stand, så da faller vel spørsmålet ditt litt bort.

Får skylde på søndag og bakrus​:sweat_smile::shushing_face:

1 Like

Vært interressant å hørt på Dr. Trojan når han skal presentere posteren om ca. 15 min!..

1 Like