Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Dette er jo et viktig poeng. Signifikante data handler ikke bare om antall, men også om resultatene fra det antallet

2 Likes

Det er uansett en god økonomisk dag for alle med PCIB aksjer, så det er bare å gratulere. Opp 22% til nå! :clap:t2:

6 Likes

Gratulerer til alle som sitter lastet i PCIB! Veldig bra! Blir penger av dette! :money_mouth_face:

4 Likes

En god dag ja, dette går veien :money_mouth_face:

4 Likes

Ser denne artikkelen ble postet på HO. Er detaljer rundt PCI Biotech sin teknologi. Publiseringsdato står som 19 Desember, altså i går. Har ikke enda hatt tid til å lese igjennom artikkelen, men fra hva jeg forstår så går den langt på vei til å bekrefte at PCI teknologien fungerer mot buskpyttkjertel kreftceller. Skal derimot så fort jeg har muligheten få lest gjennom hele artikkelen om det faktisk er mye nytt her, eller om det stort sett baserer seg på det vi allerede har sett.

Edit:Spesifisert litt mer på innholdet.

6 Likes

Artikkelen bygger på arbeid med kreftcellelinjer in vitro, så jeg ville ikke vektlagt dette veldig foreløpig. Det er fortsatt utrolig langt til klinikken.

3 Likes

De så langt 5 samarbeidspartnerne til fimaVacc og fimaNac er jo alle in vitro og har vært det en periode nå. Sett Snøffelen antyde at det kan bli 2019 før vi ser det gå mot klinisk her. Har du noen innsikt i hvor lang tid en kan forvente i in vitro før det blir in vivo? Da tenker jeg mer generelt.
Er dette også en prosess som er forsøkt gjort kortere? Lurer på at for fimaVacc og Ultimovacs er det viktig at fase 1 for fimaVacc er viktig før det selv tar det videre mener jeg har vært uttalt.

Ser de skriver at de oppnår samme effekt ved Cloroquine og 5-FU som ved PCT og 5-FU? Hvorfor ikke da bare bruke Chloroquine som er mye billigere og allerede brukes som behandling i mennesker?

Det er jobbet lenge med fimaporfin så det må jo være ei stund siden det ble patentert nå. Er det noen som vet når patentet går ut?

Hvor høyt skal vi nå? Kraftig pum&dump?

Aksjen er fortsatt kraftig underpriset i følge mange av oss som følger selskapet men er klart at traderne vil få opp øynene etterhvert så litt opp og ned vil det bli på veien :slight_smile:

4 Likes

Økonomisk Ugebrev satte for snart et år siden et 12 mdr kursmål på 40 NOK.

Så den kan formentlig sagtens gå i 40 NOK eller mere.

Så vidt jeg ved har de leveret hvad de har lovet her i år.

4 Likes

Meget gledelig å se PCIB lykkes og at aksjekursen på ny har fått luft under vingene. Lykke til med oppturen som jeg forstår kan bli meget lang. Vil ikke forundre meg om PCIB blir en av aksjevinnerne i 2018.

5 Likes

Tag din gevinst, hvis du er nervøs, for den kan selvfølgelig også falde tilbage, selv om der er 3 gange så mange købere som sælgere lige nu.

1 Like

Absolutt ikke nervøs, og har også bare en liten post.
Men var med til topps og ned igjen, solgte noe på vei nedover, men langt fra toppen.

2 Likes

Vi sitter på spydspissen, hva som kan bli gjennomslaget for første indikasjon som kan bli klar til marked. Noe som baner vei for platformen fimaChem, men også fimaVacc og fimaNac som er basert rundt lik teknologi.
Toppen, om ting går den veien pilene antyder, er nok langt unna kursmessig, og ikke noe vi ser i 2018 heller. =)

2 Likes

Det morsomme med PCIB vs Funcom er at PCIB fortsatt kan gå 5x - 10x på forventninger og resultater som kommer i 2018. Jeg er veldig spent på om vi får en ny ATH, og i såfall, hvor langt opp vi skal. Jeg satt egentlig bare med en bitteliten traderpost, og hadde redusert litt før meldingen kom, så kjøpte jeg tilbake og nå venter jeg på hvor dette toget skal stoppe.

Har tenkt å kjøre med stop-loss på de samme aksjene som jeg kjøpte tilbake, litt trading har lønt seg for meg, utenom sist trade, men gikk bare glipp av ca 10%. Tradingen generelt har gitt ca 100%. :slight_smile:

3 Likes

Det er vanskelig å si fordi PCIB er fryktelig vanskelig å sette et kursmål på fordi det er 3 forskningsområder der bare det ene er gitt noe særlig verdi:fimaChem. Og her er det gallegangskreft som er hovedsatsinga. Men du kan banne på at en eventuell partner fort kan ha lyst til å teste behandlingen på andre kreft-områder som ligner og som er mer vanlig. Skal man ta med det i vurderingen eller ikke?

De 2 andre forskningsområdene er enda mer vanskelig å prissette. For meg holder det at bare gallegangskreft-biten er nok underpriset så det holder.

5 Likes

Og det som kanskje ikke folk tenker så mye over, firmaCHEM vil kunne være mye mer enn gallegangskreftbehandling. Det somjobbes med nå er kun en behandling. Dersom dette over litt tid kan ende opp med runt 5-10 forskjellige behandlinger og alle drar inn en rundt 1 mrd i året så begynner vi å snakke. Derimot, denne type ting tar tid og denne type potensialet vil nok ikke gå inn på forventning før eventuelt gallegangskreft behandlingen er på markedet.

Uansett, de 3 teknologiene er enorme plattformer og potensialet er helt ellevilt. Likevel, et potensialet hjelper ingenting dersom det ikke slår ut i blomst. Jeg er derimot optimist ihvertfall i forhold til galleganskreft behandlingen :slight_smile: firmaVACC og firmaNAC føler jeg ikke jeg infoen foreløpig er god nok til å kunne vurderes i forhold til konkurrenter på nåværende tidspunkt annet enn at det virker lovende basert på selskapets egne uttalelser…

3 Likes

Jepp, når jeg sa 5x - 10x, så er det utfra en vurdering av potensialet for gallegangskreft.

Nå er det over en ekstremt simplifisert beregning, som minner litt om de man har for å beregne Funcom ved 10m solgte. Her er ikke usikkerhetsmomentet salget, men heller om man i det hele tatt har et produkt. Mao, ta det med en stor klype salt.

2 Likes