Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

https://search.patentstyret.no/Trademark/200810779/249014?searchId=960568&caseIndex=0
Det er nok amphinex som er patentbeskyttet.

Fant noe som er låst bak betalingsmur på ‘fimaporfin patent’ søk:
bilde
Det er sikkert svar å få på dette om du skriver mail til PCIB. =)

Det ligger et helt tullete potensiale i PCIB til å skape aksjonærverdier fordi selskapet er bittelite med en bred teknologibase og en uttalt strategi om å lisensiere denne ut til andre pharmaselskaper.

Kan bli en utbyttemaskin for sine eiere.

4 Likes

Er vel også beskyttet gjennom ODD

2 Likes

Traff godt på den @Christian
Spennende om den fortsetter her nå. Bra oppside til års topper og fjordårets ATH :smiley:

2 Likes

Feil form på det siste triangelet der. :stuck_out_tongue:

1 Like

Nja, er ikke helt enig. Kan slå begge veier. Prisen viser vei.

Det var et descending triangle, som er bearish, men bruddet ble opp, så alt er vel fint og flott nå. :wink:

De lærde strides om denne, noen ganger er det bull breakout andre ganger bear.
Kjørte kort tidsframe så det skedde lite her. Vi får se retning etter litt konsolidering.

2 Likes

Nogen bud på hvor langt den skal ned før den vender.

33,40 og 30,60 er motstandene nedover utfra Fibonnaci. For en gangs skyld, så har jo aksjen gått på fundamentale nyheter, og ikke bare håp og forventninger. Det blir interessant å se om det endrer oppførselen.

5 Likes

Så, 33,40 holdt ikke, så da datt vi like gjerne rett ned til 32,50. 30,60 som er neste motstand da. Aksjen oppfører seg vel akkurat som den har gjort alle de andre gangene, det er bare trading her :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja fryktet litt dette dessverre, jeg tolket ikke nyheten så positivt som mange andre her.
Og en titt på hegnar viser salgssignal ved å ha for mange tråder om pcib på topp:

image

1 Like

Ble det kanskje falskt brudd? Oppe på 33,70 igjen :stuck_out_tongue:

1 Like

Da fikk vi vel svaret…

1 Like

Den har steget nesten sammenhengende 13 dager i strekk, totalt 54% (toppen i dag). Er naturlig med et lite pullback da.
Slik jeg ser det er første støtte på 31,5. Er litt redd den kanskje skal tilbake å lukke gapet på 28,5.

4 Likes

Hvis så skjer vurderer jeg å flytte over litt fra Trvx.

Nogen der ved hvor længe et studiedesign normalt tager at få behandlet hos EMA og FDA.

1 Like

Det er mer en diskusjon frem og tilbake enn en saksbehandling har både PW og LC uttalt. Så kan nok være veldig induviduelt.

1 Like

Joda, vi har mange kortsiktige som har seilet med på oppgangen.
Men perspektiv er viktig her, hva tror du PCIB er verdt om et år. Og er din tradinghistorie noe som tilsier at du gjør det bedre med å flytte slik du prater om?

Det å ha blikk til fundamentale, og strategi basert på det, ikke basert på intradag-svingninger, er anbefalt for den vante person som ikke er en dreven trader.

2 Likes

PCIB blir tradet i stykker, det er 100% sikkert. 50% av aksjene jeg har kjøpt kommer fra tradingen. “Glemte” å sette stoploss i dag. :stuck_out_tongue:

Samtidig, jeg synes det ser bra ut for PCIB, ting beveger seg relativt kjapt for et biotek-selskap. Godt hjulpet av at behandlingen de har for gallegangskreft er det eneste håpet for ca 3000 personer hvert år. Det som kan “overraske” markedet framover er en god deal med FDA for PP2 hvor de også får mulighet til å selge behandlingen før hele studiet er gjennomført. Jeg vet ikke hva vi snakker om av tidsramme her, jeg tror de har noe på markedet om <2 år, noe som for biotek er latterlig kjapt. Da snakker vi om en helt annen verdsettelse av selskapet.

7 Likes