Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

PW ymtet frempå i avsluttende spørsmålsrunde av Q3 om at Asia var noe de så på, og hadde dialog med aktører i, som kan være aktuelt allerede i pivotal fase 2.
Frekvensen av sykdommen er mye høyere der, så markedet kan i løpet av 2018 se mye større ut enn hva vi nå kalkulerer rundt med kun EU+US.

Hepatobiliary malignancies account globally for 13%, and in the United States for 3% of overall cancer-related mortality.2 CCA accounts for 15% to 20% of primary hepatobiliary malignancies. CCA incidence rates are inter- and intra-continentally heterogenous. The highest CCA incidence rates have been reported in Southeast Asia and the lowest in Australia. Within Southeast Asia, its annual incidence ranges from 0.1/100,000 to 71.3/100,000. Throughout Europe, incidence rates range between 0.4/100,000 and 1.8/100,000, and in the United States from 0.6/100,000 to 1.0/100,000.3–5 During the last three decades, age-adjusted incidence rates (AAIR) of iCCA increased in Western Europe, while the incidence of extrahepatic CCA followed a stable to decreasing trend.3,5,6 Interestingly, AAIR of extrahepatic CCA in the United States had significantly increased throughout the last four decades while iCCA incidence remained overall stable.4 Causes for the changing trends in incidence have not been identified. Throughout the last decade, annual mortality rates of iCCA in the United States decreased by 2.5%, while they increased by 9% in Europe.6,7 The male-to-female ratio of CCA is 1:1.2–1.5.2 Globally, the average age at diagnosis is >50 years. In Western industrialized nations, the median age at presentation is 65 years. It is uncommon before age 40 except in patients with primary sclerosing cholangitis (PSC).

Opp til 70 ganger mer vanlig i noen deler av sørøstlige Asia.

5 Likes

Asia er helt avgjørende for gallegangsstudiet. Det er der det store markedet er. De som har sykdommen i den vestlige verden er vel gamle Vietnam-soldater fra USA. Det kan ta mange år før disse “markene” utvikler seg til kreft, som kommer fra en ferskvannsfisk som spises rå.

For meg så synes jeg det er lite snakk om kommersialiseringen, hvordan skal de få produktet ut i Asia, samt; hva er betalingsviljen der.

Så må det selvfølgelig vises skikkelige effektresultater før man kan “drømme” om noen skyhigh-kurser. Men potenisalet er der, om det blir et produkt og om det er salgbart et det store spørsmålet. Kan det bli som Pho? effektivt produkt, men som “aldri” får ut potensialet? Mye politikk også rundt medikamenter og refusjonsordninger/helseforsikring osv.
Det jeg lurer på er om PCIB er en potensiell oppkjøpskandidat, er de ikke det, så ser jeg stor fare med tanke på kommersialiseringen. Se på Nano og hvor mye arbeid de allerede har lagt ned i det. Tar gjerne innspill til det overnevntet og om hvem somn kan være mulige budgivere et stykke ut i fase 2, om effekten er der.

1 Like

Du har rett i at det kanske snakkes lite om kommersialiseringen. Så vidt jeg vet så har PCIB uansett ikke noen planer om å starte salg for egen maskin. Deres forretningside er vel å lisensiere ut produktene sine. De har heller ikke en særlig stor organisasjon. Det handler vel mer om å finne den rette partneren tenker jeg.

1 Like

Jaha? Uten Asia er det overslag som tilsier markedsverdi for gallegang til rundt Betalutin 3FL.

Although it is more common in Asia, its incidence in Europe and North America has significantly increased in recent decades.

Den teksten er også fra linken over i post 2061.

Javel. FDA og EMA mener de trenger å bekrefte sine lovende resultater så har ligger de an til market approval i løpet av sitt fase 2 studie. Men du har altså tanker at deres effektresultater så langt ikke er skikkelig? Hva er skyhigh kurser som er drømmende? MCAP på linje med et biotek-selskap som kan ligge an til å komme på markedet etter PCIB, med sykdomsbehandling hvor der er konkurrenter, og som der ligger an til tredjelinje behandling. Mens PCIB i kampen mot gallegang vil komme som eneste alternativ til operativt inngrep.

Angående komersialisering, da spesielt rettet mot Asia, ble det såvidt berørt ved forrige kvartalsrappot i Q&A.

Prøvd å sitere litt fra Q3 her:
56:20-57:20 "FimaChem and the Asia opportunity.
Which considerations have you made to reach this market?"
Global players with a footprint in this market, and specific Asian companies, we are having discussions.
It is an opportunity of course, to also have sites in Asia included in the next phase.
That is also something we are considering wether that would bring us forward in a fruitful way.

Dette er fra post 1981 her, skrevet på morgenen før vi fikk melding i går. Det predaterer ditt første innlegg til selskapet du er så vis og kritisk til:

Nei vi har ikke vist dette.

Nei, det er ikke ferdig med alt, men de store tingene er nedfelt.
Så bekreftet at Radforsk fant det på sin plass å gratulerer og markedet reagerte kraftig.

Takk for det du. At vi med en melding uten verdi altså, og uten effektdata, og med bare vage referanser til samtale går opp. Ren lotto dette. Gratulerer til dere som vant med å gjøre en så dårlig avgjørelse at dere satt i dette tulleselskapet?
Det er budskapet jeg ser hos deg.

Nå har jeg omstendigheter i mitt liv om dagen som gjør at jeg er konfronterende og kanskje for nærtakende, men jeg synes å ane en baissetrend med mye muggent budskap som ikke er basert på en eneste lenke eller uttalelse som du refererer til. Kun din magefølelse, som her på TekInvestor har vart i enorme 30 timer.

9 Likes

Ja, som nevnt 70% prosent av de rammede er fra Asia. Det er det ingen uenighet om.

Ja, korrekt. Hvis du mener effektresulater på 9 personer der noen få har vist CR er signifant så er det faktisk bekymringsfult. Og her må vi selvfølgelig få mer data på DOR, ikke minst. Effelt en kort periode er altså ikke godt nok. Per Walday tar også forbehold om at de må vise effekt før man kan sette alle sparepengene sine i selskapet.

Ja, om de viser effekt i en større populasjon.

Ser du har klippet inn en del innlegg fra tidligere også her. Og du inntar en merkelig furten holding, ikke minst overser du helt risikoen i selskapet som fortsatt er stor. Jeg vil ikke karakteriser det som lotto, men betydelig risiko. Meldingen som kom var også lite konkret, selv om den ga positive signaler.

Ja, du er muggen, der må jeg være enig med deg. Jeg har fulgt selskapet i flere år, kilder? Les selv PCIBs rapporter, hør på Per W på Hegnar TV samt på Radium.
Opplysnignen jeg kom med overfor burde være allmenkunnskaper når man sitter investert i selkapet. Og ja, jeg skisserer både positive og negative aspekter i selskapene jeg er interessert i. Har overhodet ingen andre motiver enn å skildre plusser og minuser om selskapet. At du ikke tåler kritiske stemmer og saklige innlegg i et diskusjonsforum er faktisk merkelig, og at du kommer med hinsides bekyldninger når man forsøker å diskutere er merkverdig, Kanskje HO er et forum som passer deg bedre om du ikke tåler saklige diskusjoner, jeg ser du er aktiv der allerede.
Til opplysning, så kritiserer jeg også selskap jeg er investert i, dette gjaldt da jeg hadde PCIB aksjer, også Nano, samt Targovax med flere. Jeg ønsker å belyse fakta, både positive og negative opplysninger. Dette kalles integritet. Kun haussing er en bjørnetjeneste og det kan du gjøre andre steder enn her inne. Klarer du ikke å forholde deg saklig så kan du som nevnt finne deg et annet forum.

1 Like

Det er bare fint med uenighet og debatt, men la oss ikke trekke hverandres motiver i tvil, eller tillegge hverandre negative personlige egenskaper på bakgrunn av nevnte uenighet. Det at vi vurderer ting ulikt er jo det som gir muligheter i aksjemarkedet :slight_smile:

8 Likes

Jeg benyttet anledningen å rapportere din usaklighet å ad hominem stil her.
Videre har jeg nå en gang hørt igjennom samtlige radium podcaster, referer til både de, Per Walday og kvartalsrapporter der det hører hjemme.

Opplysningene du kommer med som burde være allmenkunnskaper når man sitter investert i selskapet sier du. Og opplyser om at det er effektresultater på 9 pasienter som noe du angriper på.

Nå, la oss se hva side 9 i Q3 viste om det:

Interrim OS for 16 pasienter som det har vært totalt i fimaChem for gallegang. Hvorav 11 er radiologisk evaluerbar. Og 7 er i de 2 cohortene som PCIB ii 2016 uttrykte var cohortene mann forventet å se effekt av fimaporfin fra.
7, 9, 11, 16, 60 eller 200 er spesielt nøyaktige tall for noe slikt som antall pasienter til studier. 1000+ var vel mer noe å gå etter for mye innen biotek. Men dette er ikke bare en ODD, det er en orphan designation med mye lavere prevalens enn mange andre. Noe som påvirker antallet pasienter som skal evalueres. ORR ligger vel an til å kunne bli surrogat-endepunkt til pp2. Ser du hva det er for cohort 3 og 4 i waterfall-plottet? Ja det er få pasienter og usikkerhet. Men du bruker ingen kildehenvisning, og dikter opp tall.

Det er ingen uenighet om at Asia er høyst signifikant for gallegang. Men kalkuleringer som ligger til grunn, og tall som PCIB selv orienterer med, baserer seg utelukkende på tall fra EU+US. Din formulering med “Asia er helt avgjørende for gallegangstudiet” er med andre ord sludder og vås. Asia er en stor mulighet, men ikke kalkulert inn på noen måte.

Vet ikke, føler det er vist tydelig her hvordan du er uærlig, og bruker angrep på mann i stedet for å ta ballen som forsvar derifra. Hvordan du opplever degselv som kritisk på reelt grunnlag, ja tilogmed saklig, er over min forståelsesevne.

Men nok om dette fra min side, tror jeg fikk frem poenget.

4 Likes

Helt enig, det må gå an å oppføre seg :v:t2:

Jeg kom deg nok i forkjøpet, som du kan se så ble personangrepet og motivene du hevder jeg har, meldt inn til @pdx og beskyldnignene dine kan med fordel slettes.

Det er en helt annen situasjon enn PHO. De har et produkt som et bedre, men dyrere enn noe sin finnes fra før.

Gallegangskreftbehandlingen PCIB forsker på har ingen konkurrenter, og uten behandling dør du fort. Kravene er derfor lavere og en kommersialisering enklere.

Pasientgrunnlaget i USA er vel på 3000 i året såvidt jeg vet, som med 100-400 TUSD pr behandling er mer enn nok til at dagens prising av selskapet er en vits. Kilden min er div poster på ho forumet, så ta tallene her med en klype salt.

Det er klart at PCIB trenger enten en emisjon eller partner for å få kjørt testene, men det burde være billig å kjøre, ettersom pasientgrunnlaget er såpass lite og behovet såpass stort. For kommersialiseringen sin del, så vil det være best med en partneravtale.

1. Partneravtale: Hvis PCIB melder at de har fått en partneravtale for gjennomføringen av Pivotal Phase 2 og kommersialiseringen av gallegangskreftbehandlingen, hva tror dere skjer med kursen? Jeg tror aksjen kommer til å gå opp veldig mye på kort tid.
  2. Emisjon: Hvis PCIB melder at de trenger 100MNOK til å gjennomføre for gjennomføringen av Pivotal Phase 2 og kommersialiseringen av gallegangskreftbehandlingen, hva tror dere skjer med kursen? Jeg tror markedet kommer til å ta det godt, det betyr jo at de sitter igjen med en større andel selv. Sjansen for at en slik emisjon blir noe annet enn overtegnet? Lik null.
4 Likes

Ja, men det skal likevel selges og markedsføres, refusjoinsordning må vel på plass om man skal få betalt, hva sier forsikringer til en sykdom som stammer 20 år tilbake i tid osv.

Poenget er at du eller jeg ikke vet, og nettopp denne uvitenheten er et risikomoment man må ta med seg. Hadde det vært så sikkert som en viss student vil ha det til så hadde kursen flydd! I dag gikk den ned. Man må alltid se på positive og negative aspekter, og man må kunne diskutere disse saklig, det er det som er poenget med slike forum; å dele kunnskap, spørre, lure, mene osv. Dessverre er det slik at noen som har vært på HO for lenge, senest i går hadde vi et nettroll her inne som forsvant like fort som han kom inn. Håper @pdx følger opp den gode jobben og sørger for at saklige diskusjoner ikke blir trollet i hjel.

Det er jo 90% spekulanter i PCIB. Jeg har selv først og fremst tradet aksjen, men jeg sliter litt mer med å selge denne gangen. Det ser ikke ut som det skal ta årevis før det skjer noe her. Jeg tror det tar <2 år før PCIB har behandlingen sin på markedet - hvis den funker. :slight_smile:

Edit: Ser du la til dette etter jeg svarte. Ja helt enig i begge punktene.
Men likevel er PCIB nå bare i fase 1, selv om det ser positivt ut. Jeg er altså verken konsekvent negativ eller positiv. Jeg liker bare å få frem alle aspekter og ikke bare konsekvnete hausseinlegg.

Helt enig også her, lykkes de så kan det gå fort til markedet. Jeg vurderer selv selskapet både kort- og langsiktig. Men sliter med hvor jeg skal sette LOA på selskapet.

Teknisk sett, så er de i fase 1. Reelt sett, utfra reaksjonen fra de som kan bransjen best, Radiumhospitalets forskningsstiftelse, så er vi i Pivotal Phase 2. Som har en LOA på rundt 40% iflg Snøffelen på HO som refererte til en kilde, så det skal gå an å sjekke, men tipper han har rett der.

Usikkerheten rundt PP2 er om de må ha gjennomført hele studiet før de kan begynne kommersialiseringen. Utfra behovet her, så vil jeg tro de har en god sjanse til å få gjennomslag for at de kan begynne kommersialiseringen utfra delvise, men positive resultater.

1 Like

Ja, men jeg er uenig med dem om en slik uttalelse, i såtilfelle sitter de med insideinfo. Einarsson sa også at Nano er i Paradigmestuidet uten å være det, og som aksjonær i Nano så må jeg forholde meg til selskapet og det er at Paradigme ikke er startet ennå, men at guidet oppstart er i løpet av inneværende år.

Så, det du sier er at du mener at aksjen burde gå som en kule når de melder at de har formelt har fått godkjent PP2, ettersom de ikke er det nå?

Tror vi er ganske enige @Christian Jeg prøver bare å vise litt edruelighet oppe i det hele :slight_smile: Potensialet og signalene fra PCIB er positive, men dette er biotek.

Altså, de er ikke formelt i PP2, de er fortsatt i fase 1, men når du har fått godkjent hvordan du skal gjøre studiet og du sitter å diskuterer vilkårene for hvordan studiet skal godkjennes, og om et delvis studie kan gi kommersialisering, så er det vel noe sånt som 95% sjanse for at de kommer i PP2. Grunnet til at jeg satte pris på RHF sin facebook-kommentar er fordi jeg da har fått det bekreftet fra en troverdig kilde at min tolkning av meldingen er riktig.

3 Likes

Tror nok mange tolket meldingen som så og si innvilget, men kanskje ikke alle er like sikre i dag da PCIB gikk i rødt. Dette baserer jeg på det jeg har lest samt at kursen føyk opp 22 prosent. Men en innvilgelse er jo helt klart et sikrere kort enn en “felles forståelse”-melding så jeg tror det oppfattes positivt, ja. Når det er nevnt så har PCIB har en ekstrem økning også i forkant av den meldingen så naturlig at den konsoliderer nå.