Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Kom oss ut av den negative trenden fra toppen her, var pen stigning oppover nå, er vel først motstand rundt 34-ish.

8 Likes

En interessant post sakset fra HO:

Innlegg av: Snøffelen (22.12.17 17:07 ), lest 502 ganger
Ticker: PCIB
PCIB - Accelerated approval gir “blockbuster-garanti”

https://www.fda.gov/downloads/Drugs/DevelopmentApprovalProcess/HowDrugsareDevelopedandApproved/DrugandBiologicApprovalReports/NDAandBLAApprovalReports/UCM404466.pdf

Lista over gir oversikt på alle medikamenter som har fått Accelerated Approval rundt 100 stk.

Nedenfor har jeg gjengitt salg /estimert salg for ca den nyeste halvdelen (litt over 40).

NB, siden det er litt søking kan det godt hende at flere av produktene har peak sales høyere enn det jeg «tilfeldigvis» fant.

Jadenu: 950 mill$
Alunbrig: peak over 1 billion$
Bavencio: 600mill$ i 2020
Rubraca: Peak sales estimate: $750 million to $1 billion.
Lartruvo: five-year consensus sales forecast for Lartruvo (olaratumab) is $373.75 million
Exondys 51: Peak salesestimate: $1 billion-plus
Ocaliva’s annual sales $1,832 billion by 2022
Tecentriq: $1 billion-plus sales
Venclexta: $ 1,825 billion by 2022
Provayblue: fant ikke data
Darzalex: 572mill$ 2016, 5,8 billion$ 2022
Alecensa: will hit 1.4 billion Swiss francs ($1.43 billion) by 2024
Tagrisso: Execs have said the pill can reach $3 billion in peak annual sales, with recent analyst estimates cited by Reuters projecting $2.5 billion in 2022 sales.
Praxbind: NA
Ferriprox: $650 million.
Farydak: peak annual sales of Farydak at $250 million
Ibrance: $2.14 billion in 2016, and Morgan Stanley analyst David Risinger has predicted Ibrance sales could touch $4.85 billion next year.
Opdivo: 3,8 bill$ 2016, 9,1 bill by 2022
Lynparza: 218 mill$ 2016, AstraZeneca expects Lynparza to bring in $2 billion a year in peak sales.
Blincyto: peak sales in the region of $500m
Keytruda: 1,402bill$ 2016, 7,983 bill$ I 2022
Zydelig: AbbVie CEO Richard Gonzalez expects to bring in $7 billion in peak sales
Beleodaq: If Beleodaqcan be developed in additional indications, this could at least double the €140m peak sales we forecast in PTCL.
Zykadia: peak at around $300 million.
Northera: $450 million in peak US sales,
Imbruvica: 638 mill$ 2016, 3,44 bill$ 2022
Pomalyst: 1,311bill$ 2016, 2,604 bill$ 2022
Sirturo: peak annual sales of the product at a relatively modest $300 million
Iclusig: Analysts see Iclusig as a $500 million-plus product at peak,
Synribo: 1,3 mill$ 2013, 20 mill$ 2022
Afiniotor: 1,58 bill$ 2014,
MariQibo: 10 mill$ 2016
Kyrpolis: 137 mill$ 2015
Xalkori: 600mill$ 2016
Brentuximab: 226mill$ 2016
Makena: net sales of 380mill$ 2016
Ofatumulab: 40 mill$2015 (Novartis paid 1,034 bill$ to Genmab and GSK in 2016 for Ofatumulab)
Folotyn: 46,2mill$ in 2016
Revlimid: 7,0 bill$ 2016, est 13,6 bill$ 2022
Fludarabin 139 mill$ in 2002
Promacta: 630 mill$ 2016, 830 mill$ est 2017
Etrivirine: 379mill$ 2013
Tasigna: 1,632bill$ 2015
Isentress: 1,5 bill$ 2015
Selsentry: 128mill$ 2010
Panitumulab: 611mill$ 2016
Sprycel: 1,019 bill$ 2012
Prezista: 1,89 bill 2015

Herfra og ned er en del produktene generika, så siste års salg representerer nødvendigvis ikke peak sales.
Men kjente produkt som Gleevec som solgte for 4,69 bill$ i 2013, Taxotere (docetaxcel)som solgte for 3 bill$ i 2013 og Revlimid

Medianverdien for de 42 nyeste på lista av de totalt 98 som har fått innvilget Accelerated Approval er faktisk 1 billion dollar, dvs nesten 9 mrd NOKs i årlig salg! Og da er jo verdien av et patentert produkt med høy pris og deilige marginer selvsagt en god del høyere enn det.

Innlegg av: Snøffelen (22.12.17 17:10 ), lest 333 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Accelerated approval gir "blockbuster-garanti"
Det som kanskje er mer overraskende enn at AA gir solide salg er at så og si alle som får AA kommer i salg. Jeg fant i alle fall salgstall ved google-søk på så og si alle produktene med innvilget AA.

11 Likes

Nå legges denne ballen død, eller så gjør jeg det for dere.

16 Likes

Er så hjertens enig, @pdx og @Oilimp. Slutt å være så uenige! Det fører ikke noe godt med seg! Ha en fredelig og fin JUL alle TekInvestorer!

6 Likes

Det er meget artig lesning du kommer med her studenten. Med slikt statistikk bør det vel være mulig å dra i land en fornuftig partneravtale.

1 Like

PCIB har ikke AA eller Prime enda, men får de noe slikt vil de nok ble ytterligere attraktiv for partneravtale. Snøffelen beskriver videre i den posten at han har forhåpninger om AA rundt mars-april 2018 og Prime i mai-juni 2018. Skribenten sies å være bransjemann, så mye kunnskap må tillegges. Men er selvsagt økonomisk investert her, og dette er noe jeg ikke har kunnskap til å vurdere om det er haussende eller ikke. Så for meg 6-mnd avlesing for median overall survival inn i fase 2 kan være nødvendig. Men om surrogat-endepunktet er ORR, og 3-måneders avlesing er på nivå med vi PCIB har levert tidligere kan det vel hende dette er spot on? Men mangler kanskje behandlingstid på søknad iregnet?

Per Walday har uttrykt at det er viktig med ‘flere om beinet’, en konkurranse med rift om å få blir partner, for at en partneravtale skal få et gunstig format.
Finner det spennende, og en måte å vurdere LOA på som ikke er generelt for all kreftforskning siste 15 år. Men noe som er mer spesifikt for PCIB sin situasjon. Sikkert ønsketenkning fra min side. :star_struck:

3 Likes

Blir utrolig spennende å se hvilke tanker FDA har i forhold til AA/CMA og hva som må til for at dette skal godkjennes. Allerede på median survival rate så er de forbi gjennomsnittet fra den beste studien som har vært tidligere(gemcitabin + cisplatin behandling). Likevel, fra det jeg har forstått så er pasientgrunnlaget noe annerledes og derfor ikke 100% sammenlignbart. Den største positive indikatoren er at mer eller mindre alle svulstene som er målt blir redusert i størrelse. Hadde vært interessant å se dette i forhold til den gemcitabin og cistplatin studien og sett i forhold til sammenlignbare pasienter hvor stor sannsynlighet det vil være for å med tilfeldig trekning blant disse at likt antall pasienter som PCI har og få pasienter med like bra respons. Det synes jeg hadde vært veldig interessant.

Ellers, når kan de klare å komme til markedet? De har vel nå guidet på at pivotal fase 2 skal starte 1h 2018, så vil i utgangspunktet anta at det vil ta litt tid fra fasen er startet, til de eventuelt får mulighet til å sjekke interim resultater å vurdere om de kan gå rett til markedet. Likevel, ettersom median OS er såpass kort som den er på eksisterende resultater, så vil det samtidig gå raskere å finne ut om resultatene faktisk gir effekt. I tillegg så har de pasienter nå som gjennomgår repeterende behandlinger og dersom dette også gir svært god respons så kan det kanskje gi en veldig positiv overraskelse. Kanskje vi ser behandlingen på markedet i begynnelsen av 2019? Er ikke meg imot :slight_smile:

.

5 Likes

Hvilke triggere ligger fremover i dette selskapet?

Av det jeg klarer raskt å komme på så har en nedenfor liste. Skal fylle på om jeg kommer på noen flere. Er en god del som skjer i selskapet nå. Sikkert glemt noen ting her også.

Biotech showcase 2018 - 8-10 Januar
Bio-Europe Spring 2018 - 12-14 Mars
Pivotal fase 2 (design+oppstart) - 1h 2018
FirmaVACC resultater doseringstest - 1h 2018
firmaCHEM - Oppdatering gjentakende behandling - 1h 2018 (Forbehold at jeg ikke husker feil her…)
firmaCHEM - Finansiering 2h 2018 (kan komme i h1. PW har informert om at finansiering vil de jobbe med så fort de PP2 er desgnet og klart).
firmaNAC - forlengelse/potensielt partner avtaler (når som helst)

7 Likes

I tillegg, så har du partner eller emisjon for å gjennomføre pp2.

5 Likes

Sant! Så fort PP2 designet er på plass og de går i gang så skal de begynnet arbeidet med finansiering. Legger det på.

3 Likes

Aktuelt med emisjon i nær fremtid? Har de bra med penger?

De har greit med penger, men de trenger finansiering til pivotal fase 2. De kommer nok en emisjon eller partneravtale tidlig h2 2018 eller kanskje også h1 2018, litt avhengig av hvor tidlig de klarer å gå i gang ed pp2.

2 Likes

De har ikke penger til pp2, de trenger vel rundt 100 mnok. Dette har jeg tatt fra Snøffelen på HO, som beregnet 1m per kandidat og ca hundre kandidater.

De kan muligens begynner studiet med nåværende beholdning som ellers hadde holdt ut 2018 såvidt jeg har fått med meg. Har ikke sjekket kvartalsrapportene.

3 Likes

NANO har brukt langt mer per pasiet behandlet enn 1 million, men det er vel kanskje ikke sammenlignbart.

Er vel noen dårlige erfaringer gjort ved å sammenligne de to her tidligere. :joy:

4 Likes

Jeg hadde selv satt veldig stor pris på diskusjon med sammenligninger på verdi, pasient grunnlag, sannsynlighet for å komme til markedet og så videre. Det trenger ikke bli krangel av det :smile: Å få belyst likhetene/forskjellene, max potensialet osv. synes jeg hadde vært utrolig interessant. Tror det er bare å kjøre på :slight_smile:

2 Likes

Snøffelen er jo kjent for å være rimelig glad i PCIB. :smile: Jeg kjenner dog ikke Nano sin behandling, og de har vel bare kjørt fase 1? Kostnadene pr pasient blir vel ikke helt sammenliknbare?

Hadde vært interessant hvis f.eks. @Boykie kunne pratet litt om kostnaden på PP2?

Hvis de kjørte emisjon, som vanligvis ikke er så populært, så vil det nok komme sammen med at de har en formel PP2 avtale. Det burde fjerne mye usikkerhet, så jeg ser på det som en positiv trigger.

1 Like

Dette har jeg satt meg veldig lite inn i dessverre. Jeg skal prøve å gjøre et dypdykk å se om det dukker opp noe interessant.

4 Likes

Jeg som trodde du kunne alt! :wink: :+1:

hehe, I wish :sob:

3 Likes