Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det kan kanskje være fordi du ser på det i lys av hva aksjen var priset til 1 dag før.
Markedsverdi mot distanse til potensielt på marked, og markedsandel, om du igjen sammenligner innad i eller utenfor Norge, kan bedre kanskje forklare oppgangen?
PCIB var veldig lavt priset. Positive tilbakemeldinger fra EMA og FDA på så lavt pasientgrunnlag var kanskje ikke forventet skulle bli PP2 som folk ville tro?

Spekulerer bare. ^^ Den har gått mye på kort tid, og føles som om den på noen måneders sikt skal prises en hel del høyere. Hva som skjer nærmeste 2 børsuker er vanskelig å si. Brukbart volum i dag på relativt høy kurs, det er vel et lovende tegn? =)

4 Likes

Er jo milevis inn i overkjøpt terreng om en bare ser på det tekniske.

Men fremdeles en attraktiv marketcap om de plutselig befinner seg i pivotalt studie.

Og om de befinner seg i pivotalt studie med finansielt og andre bidrag fra partner? Tjohoi.

5 Likes

pcib er fortsatt meget lavt priset.det virker som om markedet ikke helt tror at fimachem kommer ut til markedet.mulig det har noe med teknologien å gjøre og eller at man ikke tror det finnes en partner der ute som vil inngå en ok avtale for pcib?
de 2 andre forskningsområdene er heller ikke etter mitt syn priset inn.
får pcib endelig pp2 vil det nok komme nye investorer inn og kanskje en analyse eller to.

4 Likes

Er jo legitimt å være skeptisk etter head and neck fiaskoen da. Er jo åpenbart ikke “nøkkelen til kreftgåten” slik en del folk virker å tro.

Hadde det ikke vært for at dødeligheten i indikasjonen de jobber med nå vært så bort i natta hadde jeg sikkert ikke turt å satse så mye penger jeg heller.

6 Likes

Det er ikke rare summen PCIB trenger for å få gjennomført PP2, så det burde være gjøre det enklere å gå til flere mulige partnere for en best mulig deal.

Som jeg tolker dette, så ser du ikke på meldingen om PP2 som nærstående, men noe som kommer til å ta tid, med høy usikkerhet. Jeg mener at mer av den “Tjohoi”-en du tenker på her burde være priset inn og at det ikke ligger så langt unna.

Det er vel kanskje stikkordet for PCIB? Behandlingen som finnes nå gir liten/ingen effekt, så FDA kommer vel til å legge alt til rette for å gjøre ting enkelt? Fase 1 studien er jo rimelig overbevisende.

Hvilken fiasko?

1 Like

Nå tror jeg du leser innlegget mitt med feil briller. :slight_smile:

1 Like

Den er grei :smiley:

Men jeg lurer fortsatt på hva du henviser til her :slight_smile:

Det er indikasjonen de prøvde FimaChem på før gallegangskreft, skal prøve å skrape sammen info. :slight_smile:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=379608

Ordbruken min var ikke den beste. De så at de slet med å optimalisere sin teknologi til å kunne bli konkurransedyktig i den indikasjonen de hadde prøvd på i ganske mange år, og kraftsamlet seg derfor heller på gallegang. Fiasko er ikke rett ord for en tøff vurdering, så det ordet kan sees bort i fra.

Tenker du på Amphinex?

Nedenfor studie det refereres til. Den ble ikke fullført. Var vel pga. at effekten ikke gjorde det noe bedre enn eksisterende behandlinger.

2 Likes

Ja, effektvurdering, men også vurdering i forhold til prising.
Det er ikke lurt å gå til markedet i lavt priset indikasjon først (som hode og nakke ville vært). Dette da det er vanskelig å ta ulik betaling i ulike indikasjoner.
Totalen her gjorde at de avsluttet studien, tross greie resultater.

4 Likes

Ganske gøy med PCI aksjer for tiden :dollar:

5 Likes

Ja kanskje det begynner å gå opp for flere nå hvilke case dette er. Å fokusere på oppsiden og ikke bare på at den har jo steget så mye, da er sikkert toget gått allerede. Neste case please.

5 Likes

jeg sitter her å venter på en dupp :open_mouth: hallo? går jeg glipp av hele toget :sleeping::tired_face:
Tror dere den vil stabilisere seg på 30-35 nå?

1 Like

Den står i 37,60 lige nu

1 Like

Vi fikk jo en konsolidering ned til 31,40, så jeg lurer på om vi skal til å sette i gang med “overshooten” snart, med 30-35 som den nye grunnmuren.

4 Likes

Spennende tekniske nivåer nå. Vil vi se all time high i morgen på økt volum? :wink:

2 Likes

Enormt momentum i aksjen nå. Sperrer blir spist opp en etter en. Likevel, kan alltid komme korreksjon. Foreølpig på veien oppover har de vært veldig små. Jeg sitter ganske heftig med aksjer selv her og tanken om å nedvekte har aldri falt meg inn. Er nok en del andre som sitter med samme tanke.

Jeg tror ihvertfall vi har sagt farvel til 20 tallet nå, selv om med biotech så vet en aldri.

4 Likes

Takk for svar Christian :slight_smile:
Ja jeg fikk ikke gått inn før stigningen, så jeg leter etter en god kjøpmulighet. Tror dere dette vil være på 31-32 ?

1 Like

Mitt siste kjøp var på 31,20, så jeg har jo satset på at det var et godt kjøp. Jeg synes det er vanskelig å vurdere hvor aksjen skal nå på kort sikt. Jeg synes forrige melding var såpass positiv at jeg nå venter på partneravtale og/eller at de setter i gang med PP2. Den meldingen tror jeg lett vil få aksjen over 50 kr. Hvis den kommer. :wink:

2 Likes