Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Sjekk mangelen på fond på topp 20

Topp 20 per 4 desember

Largest shareholders

Name Number of shares (%)
FONDSAVANSE AS 2 540 840 10.17
MP PENSJON PK 1 497 504 5.99
RADIUMHOSPITALETS FORSKNINGSSTIFTELSE 1 447 274 5.79
MYRLID AS 1 200 000 4.80
NORDNET LIVSFORSIKRING 736 372 2.95
GRESSLIEN ODD ROAR 531 000 2.13
BERG-LARSEN ALEXANDER 500 873 2.00
NORDNET BANK AB 443 365 1.77
SYVERTSEN SVEIN ERIK 410 107 1.64
JANDERSEN KAPITAL AS 360 000 1.44
LGJ INVEST AS 324 296 1.30
MYNA AS 306 880 1.23
OLAV OLSEN HOLDING AS 300 000 1.20
HMH INVEST AS 221 623 0.89
ELVEVOLD ARNULF 220 000 0.88
NETFONDS LIVSFORSIKRING 212 987 0.85
FLORELIUS SVEN EDVIN 206 147 0.83
ROMULD ARVE 200 000 0.80
HJØRUNGNES IVAR 200 000 0.80
NUNATAK INVEST AS 180 239 0.72

Total 20 largest shareholders 12 039 507 48.18
Total other shareholders 12 947 383 51.82
Total number of shares 24 986 890 100.00

6 Likes

Mulig endel fond har regler mot å kjøpe på Axess?

3 Likes

Jepp, man må nok på hovedlisten for å komme inn under mandatet til litt flere aktører.

4 Likes

Reprise fra nov 16?

#bulletproofTA :smile:

2 Likes

Noen som har kommentert den store OHS fra helt tilbake i 2012 som brytes igjennom ved 40 kr med target 75 isch?

4 Likes

Næh, men så akkurat på Fibonacci-extensions siden vi nå er på en ny årshøy, og de er på ca 53, 79, 104 og 120 kr :slight_smile:

PS: Investing.com har korrigert kursene for emisjonen, rett før emisjonen var vi ukorrigert oppe i 45,90 intradag, men closen nå er den høyeste på flere år.

@babyrage hvis du har lyst til å ta en TA av PCIB, så er ihvertfall jeg interessert. :wink:

3 Likes

Meget pent om den kvalifiserer som ohs!

4 Likes

Fra det ukorrigerte chartet:

4 Likes

Synes dette begynner å se ut som en hype, har allerede solgt meg ut på grunn av at jeg mener selskapet er overpriset pdd. Jeg er egentlig veldig overrasket over markedets reaksjon etter en melding som strengt tatt var forventet. Vurderer ny inngang ved eventuell korreksjon.
Noen som har en analyse av PCIB hvis det eksisterer? Noen tanker om evt. oppkjøpspris av PCIB i fremtiden basert på FimaChem?

Jeg solgte halvparten av aksjene jeg hadde før meldingen kom, ettersom en mindre positiv melding kunne sendt aksjen ned 50% på kort tid. Etter å ha tolket meldingen kjøpte jeg de kjapt tilbake, 10% dyrere. Usikkerheten ble betraktelig redusert.

3 Likes

Veldig vanskelig å vurdere, men en kan spekulere litt i forhold til tallene som er lagt frem av PCI. PCI Har sagt at det er antatt at i EU og USA er omkring 15 000 som får kreft typen og at det er antatt 3000 av disse som vil være aktuelle for firmaCHEM behandlingen. De har også sagt at behandlingens kostnad vil være i mid range i forhold til andre orphan drugs. Mid vil vel egentlig være omkring NOK 1.5 millioner. I tillegg har vi et veldig mye større marked i Asia som foreløpig ikke er tatt med.

Uansett, la oss si prisen blir på 1 million pr. behandling for å muligens være litt konservative, og la oss si at 1000 av de 3000 vil ha mulighet til å benytte behandlingen (noe som også muligens er konservativt). Uansett, da snakker vi en årlig inntekt på 1 mrd. Dagens markedsverdi på selskapet på kurs 38.5 er på 962 millioner. Så litt lavere enn evt. årsinntekt her. Så har du kostnader og evt. partner avtaler som skal ha sin del av kaken. Likevel, det er ikke vanskelig å se at oppsiden kan være helt enorm her. Er fort gjort å se seg blind på at det har vært mye oppgang den siste tiden, men i det store bilde så er det av veldig lite betydning dersom de skulle lykkes.

I tillegg er dette kun 1 firmaCHEM behandling. Det er absolutt muligheter for at de kan bruke teknologien på andre kreft typer. Likevel, her er det etter min mening så mye spennende at for en person som liker litt risiko og store oppsider, så må jo dette være drømme prosjektet. Så er det bare å krysse fingre og tær for at de faktisk lykkes :slight_smile:

7 Likes

Veldig enig @laplagam

Solgte selv alt i Targovax med tap og økte betydelig i PCIB på lav 20 tall.
Satser på god gang fremover :slight_smile:

5 Likes

Litt av et momentum den har nå! Den spiste opp motstanden på 40 og salgssiden er liten :ok_hand::smile:

3 Likes

Virker veldig sterk.

Indikerer volumet og handlemåten at institusjonelle investorer er på vei inn? Noen som har noen tanker rundt det?

1 Like

Tenker veldig på det, og skulle absolutt hatt tilgang på innsyn i hvilke meglerhus som kjøper å selger. ^^ Bull trap eller reprising? Fase 2 er ikke begynt, så høydeskrekk har meldt seg hos meg. Men fundamentalt burde prisen gå mye mer enda for all del, så kan være taktiske innkjøp + hype som driver oss videre opp enda. Så få aksjer som sendes frem og tilbake som kanskje er årsak?

bilde

Nå kan det vel nevnes at abscopal effect i fimaChem, Olivecrona, ODD innvilget og indikert høy effekt på fimaVacc er ting som ikke var priset inn mye av høsten 2017.

4 Likes

Jeg er iallefall ikke i nærheten av å ha høyeskrekk :slight_smile: På kort sikt kan det alltid komme fall men hver gang jeg tenker på hva som er bra med PCIB så får jeg en indre ro hehe :smiley: Og du nevner jo mye av det her :rocket:

3 Likes

Jeg sliter med sterk høydeskrekk selv. Heldigvis gjelder den ikke på aksjer… :slight_smile:

5 Likes

Veldig hyggelig å følge den eksplosive kursutviklingen i PCIB. Jeg kjenner følelsen man har når kursløftet blir så voldsomt som det nå er. At enkelte begynner å kjenne på høydeskrekken er bare naturlig. Men min erfaring er at dersom man gir etter for høydeskrekken og selger seg ut, så kan man fort ende som en surpomp på perrongen, mens kursen fortsetter oppover i samme rasende tempo.

Mitt råd er at dersom du har tro på at PCIB skal lykkes, så holder du fingrene langt unna salgsknappen og stoler på at selskapet vil lykkes. For i så tilfelle vil PCIB ha fortsatt mye å gå på. 2018 kan bli et heftig PCIB år! Lykke til videre på ferden!

5 Likes

Ser ikke ut til å stoppe her heller. Blir moro å se hvor dette ender i dag.

image

3 Likes

Interessant å se PCIB ta seg en liten pause på 44-ish. Aksjen var den oppe i 45,90 intradag rett før emisjonen (ukorrigert, korrigert er det på 30-tallet). Tror det kan være en psykologisk sperre.

1 Like