Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Om vi bruker mallen jag postet for 1.5 - 2 uker siden så har vi tagit ut de motstandene.

c9bc8adfea9dbcdf1e331f1258eef0a151c906fb_1_690x359

Da aksjen har tagit ut all time high så er vår beste mulighet å sette noen mulige targets på oppsiden fibonacci. Mina mulige targets viss jag eid aksjen hadde vært 53 kr i første omgang. Kan hende aksjen vil konsolidere litt først, teste støtten på nedsiden (tidligere all time high) osv osv. Vet ikke hva man kan forvente seg for triggers fremover, men regner man med gode nyheter så hade jag siktet på 53 kr i første omgang. Lykke till!

Ska aksjen fortsette med slik momentum den har nå så må støtten på nedsiden holde viss den tester det. I teorien er det jo “fri vei” nå, men fibonacci nivåene representerer de vanligste psykologiske nivåene hvor kjøperne er fornøyde. Så lenge ikke selgerne tar tak i aksjen kan det fortsette oppåt. Men er man long en aksje vil man helst se att en ny støtte nivå holder, det bekrefter trenden.

9 Likes

Fikk 53 kr selv, så da har jeg ihvertfall klart å reprodusere noe av TA-en din. Takk for analysen btw. :wink:

Neste trigger er vel at de får godkjent Pivotal Phase 2 for Fimaporfin og etter det en partner for å ta Fimaporfin gjennom PP2. (De har ikke penger til PP2 selv). Etter sist melding, så er PP2 noe sånt om 95-99% sikkert, mens en partner er sannsynlig. Det kan jo være at de kjører emisjon og først får inn partner etter å ha gått gjennom PP2. Jeg ser på det som 70/30 i favør partner og ikke noe emisjon.

Det er også muligheter for Accelerated Approval, men den er det langt fra sikkert at de får.

4 Likes

Avlesing forlenget fase 1 studie for fimaChem er i anmarsj.
Denne og oppstart fase 2 + interrim avlesing, forventer ingen av disse før mars, men de kan absolutt komme før.
Men det som kommer først er vel muligens forlengede avtaler i fimaNac. Sett noen skrive om håp til oppstart klinisk, tenker det kanskje er ett år for tidlig til det enda selv. Men jeg har lite kunnskap her.

3 Likes

so-youre-telling-me-you-are-not-filthy-rich

4 Likes

Da er jeg helt ute og satser på komme inn igjen når den er nede og tester 32 :slight_smile: 88% ble for fristende…

7 Likes

Hehe, gratulerer :slight_smile:

Jeg solgte det jeg kjøpte i sluttauksjonen i går på 42kr i dag.

Kan gjerne falle litt tilbake nå for min del, men 32kr håper jeg ikke på :wink:

4 Likes

hvor tenker du å kjøpe deg inn?

Jeg har kjøpsordre liggende ute på 40,5 og 39. Er ingen hast dog. Solgte kun 10% av beholdning så blir ikke lei om den fortsetter ferden mot 3-siffret uten å se seg tilbake.

1 Like

Tok gevinst på 45% på 43,70. Tipper vi er under 39 neste uke…

Kanskje vi er under 39, eller kanskje over 60. Vi får bare vente og se hva som skjer.

1 Like

ennå har ikke melding om top 10 pharma som fornyer avtalen med pcib kommet.Den kan komme før nyttår hvis den blir fornyet da.

4 Likes

Lettet meg for 45% til 43,6. Skulle vi få en dipp kan det hende jeg kjøper inn igjen i påvente av avklaring partner eller emisjon. Skulle kursen gå mer er jeg overbevist om at de vil sette en emisjon på luftig kurs, som er fornuftig, men ikke noe jeg er spesielt gira på å være med på.

Foretrekker partneravtale, ikke av hensyn til kursen, men fordi det er sunt for små selskaper å leke med de store gutta.

Var på skitur i dag, så solgte ikke. Var flotte forhold da! :wink:

Satser på en repeat av det som skjedde på forrige topp på 37 kr og at det vi ser nå bare er nok en konsolidering.
image
PS: 30 minutters chart.

Sykt moment i PCIB. Volumet i dag er det høyeste etter volumet når meldingen kom. RSI21 er nå crazy høye 85!

Også morsomt å se at vi nå har en break-away gap og en continuation-gap. Iflg http://thepatternsite.com/gaps.html, så er det henholdsvis 2% og 4% sjanse for at disse closes (dvs at kursen går nedenfor gap-en). Mao, 4% sjanse for at vi skal ned til 38,50 eller lavere. :stuck_out_tongue:

Litt mer om gaps fra siden jeg linket til over:

Breakaway gaps Look for a high volume gap and trade in the direction of the trend. The best performance comes from breakaway gaps in a bull market near the yearly high. In a bear market, trade those near the yearly low. Large breakaway gaps outperform small ones.

Continuation, measuring, or runaway gaps On a time basis, usually marks the halfway point in an upward price move. By price, the gap appears 43% of the way from trend start to gap center. For downward breakouts, the gap appears 69% of the way on a time basis, and 57% on a price basis. Measure from the swing low or high to the gap center and project from the gap center to the predicted high or low.

5 Likes

Har fått med meg at effekten for cohort 3 og 4 er meget lovende, men har prøvd å lese gjennom en rekke av PCIB-trådene på hegnar-forumet og her uten å finne så mye info om overlevelsesraten for gallegangskreft.

Det er oppgitt i Q3-presentasjonen at overlevelsestiden er ca 12 måneder for uopererte og median på 14,4 måneder for behandlede i cohort 1-4. Onde tunger vil kanskje spørre seg, på tross av lavt pasientgrunnlag for medianet, hvem som ønsker betale i dyre dommer for litt over 2 måneder ekstra overlevelse?

Vet vi om de to overlevende tilhører Cohort 3 eller 4? Har selskapet gitt ut tall for median overlevelsestid for cohort 3 og 4?

For ordens skyld så har jeg noen aksjer i PCIB, men håper på svar på overnevnte før jeg tør satse høyere beløp.

Det var vel 2 CR (Complete Remission) av 7 pasienter?

Sålangt har snitt overlevelses tiden gått opp hver gang ved oppdatering. Såvidt jeg er bekjent også er det ingen dødsfall blant pasientene. Basert på de resultatene vi har sett på tumorene og samtidig som vi vet at størrelsen på tumor er hovedårsaken til dødsfall, så er håpet at overlevelses lengden skal bli vesentlig bedre enn det de er nå.

Likevel, det også forskjell fra pasient til pasient på hvordan de responderer. Dersom det viser seg for pasienter med bra immunforsvar at den abskopale effekten inntreffer, så vil enkelt pasienter kanskje til og med bli helt helbredet. Da vil kroppen selv klare å angripe og drepe svulstene.

Er enda på tidlig stadiet, og få pasienter som grunnlag, men mye som peker i riktig retning her.

1 Like

Tja, ser ut som at CR er 67% i cohort 3 og 25% i cohort 4.

For NHL så settes jo PR på 50%, men for gallegangskreft virker PR bli satt til tumorreduksjon over 30%. Dette virker ut fra grafene gi ORR på 75% i cohort 3 og 100% i cohort 4.

Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil. Generelt så leser jeg at kirurgisk fjerning av gallegangskreft gir langt bedre muligheter for overlevelse, så vil tro at det samme gjelder dersom man blir kvitt den ved form av behandlingen her. Dog hadde det vært kjekt om noen hadde mer info rundt dette og om det finnes tall som viser overlevelsestiden kun for cohort 3 og 4. Samlet sett virker ikke tallene for cohort 1-4 å være spesielt imponerende på dette feltet, men er jo selvsagt lite pasientgrunnlag til å kunne si noe sikkert.

1 Like

Er snakk om først 2 CR som ble til 3 CR. OS på 16.5, median på 14,4 måneder.
8-12 mnd har vært OS fra gem/cis uten fimaporfin. Kan ikke rote frem linker nå, men @Boykie har referert til de tidligere her på tråden. Gem/cis hadde 0 CR uten PCI behandling

Slik jeg tolker tallene så er 5 av 16 pasienter trolig døde allerede før effekten ble målt, ref tabellen over. I tillegg står det at median overall survival endte på 14,4 måneder. Dette må jo tilsi at minst 50% av pasientene er døde. Dog kan det jo være at medianet vil bli langt bedre for cohort 3 og 4 - så det er her jeg lurer på om det er gitt noe info.

2 Likes