Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

he he. enhver idiot… som trådstarter blir jeg da idioterklært. da var kursen 6-8 Kr. greit å komme ned på jorda igjen. :slight_smile:

3 Likes

Tihi. Jeg sa ikke nødvendigvis at den var urimelig lav eller feilpriset, bare lav. Et biotech som har drevet på i så mange år skal jo helst være verd litt.

Vent nå litt: Er det ikke egentlig alle andre ENN trådstarter jeg idioterklærte?? :smiley:

1 Like

24 kroner. Digg.

3 Likes

Det er sikkert Tekinvestor praten i helgen som pusher den opp :slight_smile:
eg tok en lite slant

1 Like

Jeg også. Ikke med så mye, for dette strider mot alt av logikk for meg. :stuck_out_tongue:

6 Likes

ikke mye eg heller, men kanskje det kan bli mye dersom den går.
Er veldi lite askjer i selskapet, så det kan bli en hard kamp om dei som er der.
Vet ikkje hvor mangen askjer som eies av dei store, men tipper det er lite aksjer som er på fri flyt mellom hobbytradere.
Og om kursen går, så jo mer artaktiv blir den jo så lenge den går ink retter til a kr 7 pr aksje.
Risikoen kan være dersom flere skal ut for å finansiere emi askjer, men før den går ex retter ?

Skjønner ikke grunnen til denne oppgangen. Må også være all haussingen til Snøfflen på HO i helgen som har ført til dette… men OK. Jeg avventer emi før inngang. Tenker å heller kjøpe T-retter og komme meg inn på den måten…

1 Like

Samme tenker jeg. Hadde ikke trodd den skulle gå så mye før emisjonen var gjennomført :sweat_smile:

1 Like

Hvordan skal du kunne kjøpe t retter billigere, dersom kursen holder seg her nå ?
Ser den går litt tilbake igjen nå, kanskje går langt tilbak også, ikke godt å si

Edit : men neo og fof har solgt litt om dagene, lurer på for hvem

Det Erik Must-eide selskapet Fondsavanse AS har solgt 314.000 aksjer i PCI Biotech i perioden 17-23.november. Selskapet er PCI’s største aksjonær med en eierandel på 12,3%. (Xtrainvestor)

3 Likes

Det virker som om det er denne “analysen” der man sammenligner med NANO som har fått aksjen til å bevege seg. Den viser ved å kun ta hensyn til 1/3 av det PCIB driver med (setter alt annet til verdi 0) hvor høy oppsiden kan være i caset hvis man regner på denne på samme måte som NANO.

Diskusjonen på hegnar foregår her:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2350436

Analysen nevner heller ikke at skulle PCIB lykkes med gallegangskreft så øker sannsynligheten for de vil kunne lykkes også med bukspyttkjertelkreft, noe som en eventuell partner garantert vil ta med i sin verdi-beregning av teknologi til PCIB.

1 Like

Min erfaring tilsier at T-retter alltid vil bli handlet med en rabatt. Nå har jeg ikke erfaringer med aksjer som stiger på emi-nyheter, så mulig PCIB blir unntaket, men vi får se. F.eks vil alle som ikke har råd til å bli med i emi selge sine t-retter da dette blir penger rett inn for dem.

Hvis vi regner t-rettene til (aksjekurs minus 7 kr + rabatt) så tror jeg det blir mer lønnsomt å kjøpe t-rettene enn aksjen. Men dette er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side :smiley:

2 Likes

Eg er helt enig, og av samme oppfatning som det du her er, men det finnes en X faktor, vi vet ikke til hvilken pris aksjen handles i den dagen den går ex retter.
t rettene prises utifra aksjen, og ikke omvendt

EDIT : Eg må legge til at eg synes oppgangen virker ulogisk, men eg kjenner ikke selskapet

1 Like

Tydelig at på Oslo Axess må man kjempe hardt om oppmerksomheten. Knapt en artikkel om PCIBs himmelferd eller noe om forskninga deres. Hadde PCIB vært på Oslo Børs, da hadde pressen nok våknet.

3 Likes

litt om metodene PCIB bruker (gammel link):

http://www.forskningsradet.no/prognett-bia/Nyheter/Lyset_som_dreper_kreftceller/1253995821690?lang=no

Helt utrolig dette her, nå kan man angre for hver krone, at det ikke ble kjøpt mer

1 Like

Takket være deg så ligger jeg tett på 400%!
Ikke stor post i utgangspunktet, men nå er den 10-15% av aksjeporteføljen min…

3 Likes

Denne går bananas nå…hugs at dei som vil delta i emisjon, mister sine retter dersomdei selger, skal flere være interessert i å delta, så må det kjøpes askjer for å få retter.
Det er over en uke til det kan selges, uten å miste rettene sine…kan bli spennende, men obs på høy risk

1 Like

hmm, dette er jo ikke helt vetigt, men sikkert gøy for dei med mangen aksjer…26,3 som topp, og rt 26