Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Selv etter at tegningsrettene var ute kunne man handle høyt over emisjonskurs. Jeg solgte mine aksjer på rundt 3,- etter at jeg hadde fått rettene og overtegnet deretter i emisjonen. Fikk jo alt jeg overtegnet for og hadde jo ei lita drøm om å kvitte meg med de oppe på 2-tallet også, men da DNB brukte en dag lenger på å gjøre aksjene mine disponible så gikk det toget.

Om PCIB skulle oppføre seg noenlunde likt vil jeg anta at det kommer kjøpsmuligheter etter at emisjonsaksjene faktisk faller i hendene på folk, men samtidig har jeg allerede feiltolket denne aksjen 10 ganger bare siste måneden, så ville ikke tatt det for god fisk.

2 Likes

Nå hadde eg tatt nesten 10kr på aksjene eg kjøpte for 23, men solgte rett over 25 :cry:

2 Likes

Jeg solgte på 6.45 :joy:

Før ørkenvandring.

4 Likes

Jeg hadde lagt ut en en salgsordre på 2000 aksjer som gikk på 5 kr på automatikk fordi jeg ikke fulgte med den dagen PCIB gikk til 10-12 kr… Litt bittert, men solgte heldigvis ikke alt, og har fylt på mer mellom 8-12 kr. Fornøyd :slight_smile:

3 Likes

Denne er jo villere enn nano også

Edit : emisjonskursen virker jo nå til være satt altfor lavt, om oppgangen har rot i det fundamentale

1 Like

Fikk høydesyke og dumpa NANO for p være med kortsiktig på denne. Er jo helt vanvittig. Jeg solgte meg ut på 19 sist gang…

Jeg klarer ikke forstå denne aksjen. Enten kommer det noe som veldig få vet, eller så er dette en veldrevet bobla fra hegnar.

2 Likes

Jeg tror også PCIB har vært grovt feilpriset, slik som @Alex har nevnt et par ganger, også før oppgangen startet.

1 Like

Dette er bare sinnsykt! Jeg har nå syvgangeren på PCIB! +597,20%
Hvor mange ganger i livet opplever en det?

5 Likes

Ja, sprøtt. Er bare å gratulere!

Jeg mistenker denne bare kommer til å suse videre opp frem til emmisjon. Jo høyere kursen går, jo mer fristende er emmisjonen. For de som har aksjer så er vel ønsket lite å selge før man får emmisjonene sikret. Den virker å ha motivasjon for eiere å beholde, og nærmest økt interesse for selgere på samme tid.

Det sagt, jeg kom ikke inn her tidlig nok, og tør ikke selv gå inn i denne nå. Dette må være høy risiko. Jeg håper folk her tjener gode penger på denne. Jeg får håpe at det blir noen av de andre tog aksjene mine som lykkes fremover for min del :grin:

2 Likes

Jeg kan ikke noe om Oncoinvent, men den vil jeg inn i hvis/når jeg får mulighet, kan det bli det neste eventyret?

Tenker også dette toget nå har gått og rører ikke noe før etter emisjonen. Men de aksjene blir bare mer og mer attraktive nå. Det er bare å gratulere dere som er inne :slight_smile:e

3 Likes

Neppe ofte, kanskje bare en gang i livet man er inne i en slik aksje, potensialet er enormt hvis de lykkes. mcap har lenge vært latterlig lav etter de siste gode resultatene. Jeg sitter musestille.

1 Like

Det føles litt sykt å ha rukket toget både i NANO og PCIB, begynner å kjenne en smule på self inflicted jantelovfølelsen at det ikke kan være rett.

Gjorde et siste hogg i PCIB i dag som vil gjøre at den initielle innsatsen blir omtrent på nivå med det jeg hadde i NANO, når jeg kjøper emiaksjene. Var inntredenen til Hansson med 50k aksjer som gjorde utslaget for det.

4 Likes

Jeg skal være med i emisjonen, men ikke noe mer, hvis den ikke gjør et dypdykk da.
Så det er vinn vinn uansett, om den holder seg eller faller rundt emisjon.

Vurderer selv å gå ut i løpet av morgendagen. Satser på et byks mellom 9.30 og 10.00. Ventuelt bruke overskudd til å kjøpe meg opp i Nano.

Veldig usikker på strategi. Ser sjakk nå, for å prøve å hente inspirasjon mht. trekk frem i tid.

3 Likes

Har aksjen vert kraftig shortet ?
Er ca 15 millioner aksjer her, er det kamp om inndekning ?
Et bare prøver å forstå hva som skjer

1 Like

Kan se ut som en sprek åpning på denne i dag…

1 Like

Pcib kan ta 40 idag… det er så sykt

Fun fact:
Første gang jeg vurderte PCIB gikk den 100% flere dager på rad. Jeg skulle kjøpe aksjen, men jeg fant den ikke pga at den ikke var på OB, men på Oslo Axess. Var helt fersk da.

2 Likes

Sitter å regner ut hvilken gevinst jeg hadde hatt om jeg hadde tatt en 50k nok post på 6kr når du anbefalte den… :frowning:

4 Likes