Takk for tilbakemelding oilimp.
Jeg har fulgt og deltatt I diskusjonene på ho gamleforumet I noen år nå og har sitti med mellom 10 og 20K aksjer I pcib fra ca kr 17 og opp til nå, så jeg er fornøyd med min plassering😆
Grunnen til min optimisme kommer fra dyktige fagpersoner som har skrevet mye om pcib på det forumet.
Snøffelen, FiloD, Sorlendingen, e-mannen, nextmove og mange flere samt at StockDZ nå graver frem mye god info, gjør at man blir veldig konfortabel med investeringen.
Når fase 1 resultatene, som egentlig skulle bevise sikkerhet, også viser en effekt langt over dagens standard of care og på bakgrunn av de dataene tillater at en fase2 er godt nok til å få markedsføringstillatelse, og i tillegg smører på en mulig AA (accellerated approval) dersom interimdataene matcher det man har fra fase1.
Gallegangsbehandlingen har fått ODD i USA og EU som vil gi en prising pr pasient på kanskje 200 000 dollar ganget med 3000 pasienter ganget med en dollar kurs på 8kr så får man 4,8mrd i årlig omsetning.
Hvis vi nå tar en liten sammenligning med danske genmab, så hadde de driftinntekter på 2,3mrd I fjor og har en børsverdi nå på 69mrd.
Skulle man satt samme p/e på pcib som på genmab (54) med 4,8 mrd i driftinntekter så kan sette børsverdien til pcib til det dobbelte av genmab sin 170mrd.
Del det på 25 mill aksjer så vil du se at jeg tenker ganske konservativt med mitt anslag på 800,- for Gallegangsbehandlingen alene.
Nå sier jeg ikke at det er direkte sammenlignbart, for jeg har ikke kompetanse til det, men at det er et betydelig kurspotensiale her, er det liten tvil rundt.
I tillegg er det mange av oss som tror at det er større potensial I FimaVacc og FimaNac enn det er i FimaChem.
Nano har også et betydelig kurspotensiale uten at jeg har satt meg godt inn i selskapet, men de har over dobbel børsverdi av pcib og jeg har litt planer om å diversifisere litt over I nano når børsverdiene av de selskapene er noenlunde like.