Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hi

I hope that you didn’t miss the lunar eclipse tonight, it was phenomenal.

One small detail that it seems we have missed. We all know that Professor Kjetil Taskén resigned from our board this year and is now the Head and Director of the Institute for Cancer Research (ICR) of Oslo University Hospital.

What we have not yet picked up is that
Professor Kjetil Taskén is now serving as a member of our scientific advisory committee. So imagine the head of cancer research institute is part of our team and what added value he can bring in terms of academia, new projects, synergies and probably even grants/funds.

http://pcibiotech.no/scientific-advisory-committee/

This is just to highlight that the quality of our staff is as phenomenal as tonight’s lunar eclipse :star_struck:

Good night

7 Likes

Nå har jeg ikke satt meg fullstendig inn i Pcib, men sånne spådommer med kursstigninger på 15-20 ganger minner meg litt om de største kursmålene noen har på Nano.
Misforstå meg rett, håper begge lykkes, bare moro at norske selskaper får suksess og folk tjener store penger :slightly_smiling_face:

Takk for tilbakemelding oilimp.
Jeg har fulgt og deltatt I diskusjonene på ho gamleforumet I noen år nå og har sitti med mellom 10 og 20K aksjer I pcib fra ca kr 17 og opp til nå, så jeg er fornøyd med min plassering😆
Grunnen til min optimisme kommer fra dyktige fagpersoner som har skrevet mye om pcib på det forumet.
Snøffelen, FiloD, Sorlendingen, e-mannen, nextmove og mange flere samt at StockDZ nå graver frem mye god info, gjør at man blir veldig konfortabel med investeringen.

Når fase 1 resultatene, som egentlig skulle bevise sikkerhet, også viser en effekt langt over dagens standard of care og på bakgrunn av de dataene tillater at en fase2 er godt nok til å få markedsføringstillatelse, og i tillegg smører på en mulig AA (accellerated approval) dersom interimdataene matcher det man har fra fase1.
Gallegangsbehandlingen har fått ODD i USA og EU som vil gi en prising pr pasient på kanskje 200 000 dollar ganget med 3000 pasienter ganget med en dollar kurs på 8kr så får man 4,8mrd i årlig omsetning.
Hvis vi nå tar en liten sammenligning med danske genmab, så hadde de driftinntekter på 2,3mrd I fjor og har en børsverdi nå på 69mrd.
Skulle man satt samme p/e på pcib som på genmab (54) med 4,8 mrd i driftinntekter så kan sette børsverdien til pcib til det dobbelte av genmab sin 170mrd.
Del det på 25 mill aksjer så vil du se at jeg tenker ganske konservativt med mitt anslag på 800,- for Gallegangsbehandlingen alene.

Nå sier jeg ikke at det er direkte sammenlignbart, for jeg har ikke kompetanse til det, men at det er et betydelig kurspotensiale her, er det liten tvil rundt.
I tillegg er det mange av oss som tror at det er større potensial I FimaVacc og FimaNac enn det er i FimaChem.

Nano har også et betydelig kurspotensiale uten at jeg har satt meg godt inn i selskapet, men de har over dobbel børsverdi av pcib og jeg har litt planer om å diversifisere litt over I nano når børsverdiene av de selskapene er noenlunde like.

3 Likes

Beklager, men ingenting tyder på at europeiske velferdsstater payer ut to millioner for utrolig begrensede resultater. Hva er økningen i survival? 5 ekstra måneder?

Forsikringsselskaper og velferdsstater MÅ se på nytte/kost, og resultatene til PCIB rettferdiggjør overhodet ikke prisngen nevnt ovenfor pdd.

Man skal høyt opp i det amerikanske forsikringssystemer før dette blir standradbehandling til 2 millioner.

Blir smått bekymret når jeg ser hvilke tanker som kjøres ut her med jevne mellomrom. De har ikke finansiering, oppsett eller endelig godkjenning for pivotalstudiet. Pasientantallet er LAVT og resultatene er faktisk langt ifra å være en kur på noen som helst måte.

Skal man placeboteste i studiet? Skal man kjøre en head-to-head med en arm bestående av SoC?

Til sist så handler det altså om cellegift som av naturlige årsaker kommer til å bli avleggs om man tar tiden til hjelp.

2 Likes

Takk for en grundig gjennomgang av grunnene til at du har de målene, flott at du ikke tok mitt innspill negativt.
Kanskje det er på tide at jeg leser meg opp på mer enn ett biotek? :sweat_smile::+1:
Uansett, lykke til, høres spennende ut.
Får ditt anslag 50% rett så er det jo en meget stor oppside allerede.

2 Likes

mulig det Glein, la oss si 100.000$ pr behandling da (mener Susanne S oxo brukte dette tallet i sin analyse) , så da ender vi allikevel på over 400kr pr.aksje, hvis vi følger oppsettet til Otard
Og da har vi ikke tatt med land som Japan som vil hvis de godkjenner PF2studiet og alt går bra vil gi oss ca 9000 pasienter totalt årlig og da er vi oppe i over 1000kr aksjen.

En annen ting man må huske på hær er at PCIB har hele tiden gått ut og sagt at man ønsker å lisensiere ut produktet = Få en partner som er med på markedsføringen av produktet samt behandling av pasientene world wide.
En slik avtale kan komme nå før PF2 starter - kanskje TAKEDA el. AZ :stuck_out_tongue_winking_eye: og da blir kanskje regnestykket anderledes

Blitt sagt av PW at det blir en randomisert studie 1 til 1 på 100 pasienter i PF2 for GGK

Hva mener du med at ingen payer ut for begrensede resultater? Dersom ikke myndigheter var villig til å betale mer for medisiner som rammer få ville det ikke blitt gjort store fremskritt.

5 måneder økning i survival er mer en du tror

1 Like

Og alle disse 9000 tilfellene er klar for å motta behandling? Når jeg ser på eksklusjonskriteriene på clinicaltrials.gov ser det ut til at antallet pasienter som ekskluderes herfra blir høyt.

Hva med geografi? Utbredelse av utstyr/kompetanse? Henvendelser videre? Det er ikke kun en enkel behandling vi snakker om her, men en prosess med en del aktivitet rundt seg. Realistisk sett: hvor stor markedsandel kan de få? Når kan denne oppnås? Regnestyklet forutsetter globalt monopol i samtlige i-land.

Og hvor sannsynlig er det at alternative behandlingsmetoder dukker opp i mellomtiden?

Videre, og som du unnlot å kommentere, hvorfor skal forsikringsselskaper og velferdsstater betale en million for disse ekstra månedene med levetid?

Kunne også tenkt meg å sett statistikk på pasientgrunnlaget, det må resultatene ses i lys av.

Avslutningsvis: populasjonen er inntil videre veldig lav og med begrenset effekt. Erfaring tilsier at resultatene ofte svekkes desto lengre ut i løpet man kommer.

Kursmålene som gis her er useriøse, de fordrer godkjenning, ingen konkurrenter i fremtida, 100% markedsandel og bygger på tynt statistisk grunnlag.

Oilimp, ditt svar var ikke negativt men satte et spørsmål og det skal man ikke ta negativt.

Jeg er også hele tiden på utkikk etter negative tegn for å kunne komme meg ut før røkla om mulig.
Man skal ikke investere blindt.

FimaVacc og FimaNac er pr nå ikke priset inn med en eneste krone, men de aller fleste som driver med vaksine og nucleic acid sliter med å få levert molekylene inn i cellen og det er nettop det Amphinex og laserlys er i stand til gjøre.

Glein, jeg vil gjerne se dokumentasjon for dine påstander. om du ikke har det kan du lese litt i company presentasjone til pcib fra Juni i år:
http://pcibiotech.no/company-presentation/
Hvor dette blant annet dette kan leses:

og dette:

Disse 2 bildene annullerer omtrent alle dine påstander.

I tilleg kan det være meget verdifult og høre på podcastene til Radiumhospitalet der de snakker med CEO Per Walday, spesielt episode 23 - 35 og 46:
https://soundcloud.com/user-972208711

Kursmålen kan bli helt ville når man regner på det slik jeg gjorde ovenfor, men 2 - 300% er ihvertfall godt innen rekkevidde og det kan man ikke si om så mange selskaper på børsen.

Jeg blir nok ikke så veldig tilgjengelig etter dette innlegget da litt mere ferie står for tur.

Lykke til Alle sammen:)

3 Likes

Nå må du roe Jante nerva di Glein og lese deg litt opp før du slenger ut med det ene og det andre.

US og Europa har ca 10000 tilfeller i året med diagnosen GGK og man regner med 3000 av disse kan behandles.
Japan har ca 20000 tilfeller i året og man regner med iallefall 6000 som kan behandles.
Totalt 9000 pasienter.

0 Ingen NADA :yum:

Alle disse pasienten har pr.idag Ingen behandling å gå til annet enn cellegift som fungerer svært dårlig på denne pasientgruppen, og det er hær vi kommer inn og får cellegiften til å fungere , målrettet i GGèn.
Blir meget spennede nå når vi får safety readout på gjentatt behandling samt data, som etter alt å dømme kommer til å bli Meget bra.

1 Like

Jeg ser at linken til Radium går rett til episode 50, men trykk på ordet Radium så får du opp alle episodene.

Bildene annulerer ikke en eneste av mine påstander.

Artig å leke med tall :grin::smile:
Syntes det er litt mer stas på HO, der Gepard1 akkurat har lansert sitt mål på 260M. Selvfølgelig med ett glimt i øyet og at alt går 100% uten konkurranse.
Artic ligger på 78Nok, ca 100 000USD pr behandling (høyere i US og lavere i EU), men med høyere antall pasienter. Liten vekt på NAC/VACC og muligheter for oppjustering ved avtaler.
En av brukerne på HO har lagt ut en analyse på SeekingAlpha på kursmål rundt 500.
Verdivurdering går på LOA, pris, antall pasienter, maerkedsandel og time to market. Ved å justere på variablene kan vi få akkurat det resultatet vi vil.
Jeg liker Artic sin best på kort sikt.

Ok, men da regner jeg med at du vil dokumentere dine påstander:)

Jeg betviler ikke at antallet inoperable pasienter er 9000. Jeg betviler følgende: alle kan ikke behandles pga spredning/sammensatt kreft, andre helseutfordringer og allmenntilstand, kompetanse/utstyr hos behandlere, betaling.

Å ta utgangspunkt i 100% andel gjør man IKKE for en prosedyre som i klinisk tidlig løp har vist 5 mnd lengre overlevelse.

Det handler ikke om jantenerver i hele tatt, @JAXI. Det handler om edruelig gangsyn.

Hvilke av dem?

At N er lav? At effekt er 5 mnd OS? At alle disse 9000 pasientene ikke automatisk rulles inn med PCI-bruk?

Å slenge ut disse kursene er useriøst.

Artikkelen din viser intet nytt. 5 måneder er IKKE mye, og med et helsevesen i vesten under press ser jeg ikke at betalingsviljen skal holde seg.

Begynner å bli bra diskusjon her nå! :stuck_out_tongue:

Selv om diskusjonen rundt PCIB er veldig spennende og har mange flinke skribenter involvert så føler jeg at de er noe ensidige på den positive siden.

Derfor føler jeg at @anon21766851 tar opp mange gode poenger.

Markedsandeler blir ikke tatt bare man viser gode resultater, eller har en god lisensieringsavtale for den skyld. Se på MannKind sin afrezza som eksempel. Selv avtale med Sanofi var ikke godt nok der.

Markedsandeler blir tatt når man har god dialog med onkologer som føler seg trygge på teknologien, kjenner den, er lært opp i den, og når man har sentere som er kompetente med metoden. Edit: Og ikke minst når man får til gode refusjonsordninger med forsikringselskapene.

Disse tingene kommer ikke av seg selv som NANO-aksjonærer som har studert Zevalin vet.

I tillegg så vil lisensieringsavtale spise X antall prosent av profitten.

Hadde Photocure forstått disse utfordringene for lenge siden så hadde kanskje den gamle CEO’en fortsatt hatt jobben sin.

En god balansert diskusjon trenger ikke frarøve noe av potensiale som kan eksistere, men det heter potensiale for en grunn. Man må være realistisk og også anerkjenne utfordringene man står ovenfor.

11 Likes

Larsmnk
Helt enig med deg. Jeg satt opp et regnestykke med et mulig utfall og det er helt greit å få reaksjoner på det. Det store påenget er at om bare 10% av det mulige utfallet går inn så får man en avkastning på investeringen som ikke mange andre selskaper kan stille opp i mot.
Glein påstår 5mnd forlenget levetid og jeg viste en tabell som svar at cohort 3 og 4 har tilnærmet 100% virkning på tumor og 25% av pasientene som er behandlet lever ennå. Så hvor han tar 5mnd fra vil jeg like å se en link på. De overlevende er stort sett fra cohort 3 og 4 som blir den valgte dosen for pf2. 1 pasient fra cohort 2 lever ennå etter å ha fått dobbel behandling…

5 Likes

Fordelen med denne indikasjonen er at det er få, spesialiserte klinikker som behandler kreftformen. Høy markedspenetrasjon bør derfor være oppnåelig.

Man kan også mene akkurat hva man vil om prisingen av medisinen, realiteten er at betalingsviljen er der. Les denne. http://www.lifescicapital.com/analysis/orphan-drug-pricing/

3 Likes