Takk for at du delte. Ser ut som at FPD i 1H 19 er mest realistisk akkurat nå?
Det som er sagt av PCIB ang oppstart av pf2 2H 2018, PCIB trenger kun verifisere safety med gjentatte behandling. Personligen tror jeg FPD blir 2H 2018.
Forstått det slik at det er rekrutteringen som har vært hold-upen. Jeg undres på hvor analysen tok 1H 18 fra? Dvs. at alle pasienter er innrullert med andre ord og at vi kun avventer safety før pf2? Er ikke FDA interssert i å se på endelige effektdata før man kjører pivotalt?
Per, har ifølge forumdeltakere på det gamle Hegnar forumet uttalt under Q1 framleggelsen at de så en mulighet til å rekke resultatene for gjentakende behandling i H1-2018, men at de klok av skade valgte å heller si H2-2018.
Det er da ikke rart at flere aksjonærer venter snarlige nyheter.
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/03/PCI-Biotech-Full-Year-2017-Presentation.pdf
Slide 11.
PCIB har tenkt å inkludere opp til 12 pasienter men det er nok med 6 avlesbare pasienter for å si safety er OK ved gjentagende behandling.
Takk! Har de fått tak i disse 6 som trengs?
Nå kjenner ikke jeg til Zevalin/Bexxar, men var de også eneste godkjente produkt på markedet og de hadde ODD status? Jeg føler PCI Biotech er i en veldig sterk situasjon dersom de får markedsgodkjenning når de ikke er alternative behandlinger. Risiko i forhandlinger vil det alltid være. I forhold til utstyr og kompetanse så er behandlingen i følge Per Walday svært enkel å utføre, og bruk av endoskop som gjøres med laseren har de som jobber med gallegangskreft pasienter allerede.
Photocure har jeg ikke veldig mye kunnskap om, men de leverer vel en kontrastveske som brukes for å diagnostisere blærekreft. Det er nok et litt annerledes produkt og en helt annen prisklasse.
Effektdata er ikke viktig for igangsetting av PF2, kun safetydata for 6 pasienter.
Effektdata vil også bli avlest, 1 måned etter safety.
Safety skulle etter etter planen vært klar i 1H18, men det kom en utsettelse etter at det ble kluss med papirarbeidet i Storbritannia som påvirket padientrekrutteringen.
Nei, det var produkter på markedet, men med en langt dårligere profil. Så en head to head sammemligning blir ikke rettferdig.
At det ikke er alternativer er klart positivt om man først får godkjenning. Absolutt. Samtidig er det nok en grunn til at det ikke er konkurranse: indikasjonen er beintøff å behandle.
Det finnes ingen godkjent behandling for inoperabel ekstrahepatisk gallegangskreft i dag. CIS-GEM brukes off-label. Hvis PCIB sitt behandlingsregime blir godkjent, så blir vel det SOC.
Riktig, per 2017-12-31 ble det inkludert 4 pasienter. Tipper resten av pasientene ble inkludert fortere .
Jeg ser mange er av denne oppfatningen, men jeg syns ikke det blir riktig å si at godkjenning automatisk gir monopolsituasjon over natta. Helsevesenet, og spesielt det amerikanskje, er altfor sammensatt til at det blir tilfelle.
Tilbake til starten: jeg mener at godkjenning ikke gir grunn til å regne inn 9000 pasienter a 200k dollar per stykk i kursmålene.
Å regne inn alle pasientene er vel litt drøyt, noen vil jo kanskje være for syk til å starte behandling.
Dette blir vel kanskje ikke et monopol over natten, men det er vel så nærmt det er mulig å komme.
Hvis de klarer 3000 pasienter til en pris på 100K $ så blir det en årlig omsetning på 2,4 milliarder kroner.
5 års omsetning vil da grovt tilsvare 10× dagens selskapsverdi.
Tror nok jeg må lese meg grundig opp på selskapet, begynner å bli nysgjerrig!
Noen er syke, noen drikker, allmenntilstanden er for laber, spredning, sykdommen har allerede kommet for langt, de refereres ikke, sykehus har ikke utstyr eller kompetanse, økonomi for payers, onkolog vil ikke sende pasienten videre siden han da vil tape inntekter(onkologen vil behandle med cellegift selv, og ikke sende pasienten videre), noen er amish (lol).
Kan noen fortelle mer om disse 6000 japanerne? Selskapet sagt noe om disse? 20000 tilfeller per år, dvs at 1 av 6350 japanere får GGK per år?
Sånn i dybden: hvilken kompetanse og utstyr trenger kirurgen (?) Som skal utføre behandlingen?
Glein.
Det ble fyr i diskusjonen her idag og det skal du ha stor ære av da det blir lite liv om alle er enig.
Jeg har ikke kontroll på alle parametere og ser at jeg ikke hadde rett angående cohort 3 og 4. Jeg blanda overlevelse med OR hvis jeg forstår grafen jeg la ut riktig.
Men du må jo være skikkelig interresert i pcib selv da, siden du holder liv i diskusjonen så lenge?
Side 8 og 9:
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/05/PCI-Biotech-Q1-2017-Presentation.pdf
-
Targeted illumination is done using standard endoscopic procedure.
-
Easy light access through established standard procedures
La oss kalle det en investeringsfilosofi: spør, diskuter og angrip. Bommer ofte, treffer noe, lærer mye.
Men noterte meg at temperaturen har økt både her og andre steder, samtidig som jeg ikke liker tendensen hvor de edruelige i tråden ser for seg en dobling i aksjekursen på kort sikt.
Det er dyrt, vanskelig, og langsomt å utvikle nye kreftlegemiddler. For investorer er risikoen enorm. Jeg tror kanskje ikke mange nok forstår akkurat hvor lett det kan falle sammen. Litt vann på jernet som smis syns jeg var på sin plass i dag. Vil jo ikke at det skal sprekke.
[quote=“StockDZ, post:3358, topic:1008”]
Hello good people,
Here are some statistics for bile duct cancer in Japan, which is an area of great importance to our fimachem asset.
These are from 2017:
Incidence: 24500
Mortality: 18900
mortality/incidence = 77%
This cancer type seems to have the highest mortality rate in Japan according to the list below.
The market in Japan is bigger than US and Europe combined
Link: https://ganjoho.jp/en/public/statistics/short_pred.html
Oxo andre land i Asia som Thailand med rimelig mange pasienter med BDC diagnose. Så å nå dette markedet ville være en stor bonus for PCIB og forhåpentligvis en velsignelse for mange av pasientene