Da er jeg hjemme og kan skrive litt mer enn jeg gidder fra mobil
Jeg har ingen medisinsk kunnskap og bryr meg ikke så mye om det. Jeg prøver å vurdere triggere, og hva som vil være faresignaler i stedet for å forstå vitenskapen. Hovedgrunnen til at jeg per dags dato er inne i selskapet er kvartalsrapportene, radium podcaster, analysen fra Arctic med kursmål 78 (som jeg dessverre mistet da en PC gikk ad dundas) og betraktninger på gamle hegnarforumet.
Jeg mener altså at selskapets medisinske teknologi er for avansert til at jeg kan vurdere det selv, men slår meg til ro med at profesjonell analyse og mer profesjonelle investorer som forstår dette bedre har tro på selskapet innen en sektor jeg har sterk tro på.
Hvis du er av dem som mener man skal forstå det man investerer i så kan du nok fint hoppe over resten av dette innlegget
I tillegg har jeg kort horisont - 12 måneder maksimalt. Det er for mye som endrer seg kontinuerlig i verden og biotek har en tendens til å konstant bruke mer tid enn det som blir guidet. Jeg prøver å evaluere kontinuerlig i forhold til hendelser og kursutvikling, og ser mer på kortsiktige triggere enn hva som ligger langt fram i tid. Har derfor mer fokus på neste 6 måneder enn neste 12, og nesten null fokus på det som ligger mer enn ett år fram i tid.
2H 2018 – Fram mot 1. Oktober kursmål 59kr.
fimaCHEM Fase 1B – sikkerhet dosevalg ferdig (august / september).
Kursutvikling: +5%. Forventet positivt resultat innbakt i kursen.
Skulle dette gå dårlig blir kursutviklingen katastrofal.
fimaCHEM Fase 1B - data avlesning (september / oktober).
Kursutvikling: +5% til 10%. Positivt resultat forventet og innbakt i kursen.
Skulle dette gå dårlig blir kursutviklingen katastrofal.
Svært gode resultater kan føre til sterk oppgang og ny ATH (mål 80+) men usannsynlig.
Går disse to tingene bra, og selskapet leverer en generell positiv halvårsrapport i august ser jeg for meg at kursen blir liggende rundt 59kr fordi det ser ut til å være ett motstandsnivå når vi kommer til oktober.
På kort sikt kan kursen fint falle ned mot 47 før halvårsrapporten hvis det ikke kommer noen meldinger, men jeg har tro på at den i så fall går opp i etterkant hvis meldingene kommer som forventet. Det store usikkerhetsmomentet er behov og valg av finansiering som jeg tror hindrer ny ATH før dette er avklart.
2H 2018 – Fram mot Desember og kursmål 50kr (emisjon) eller 75kr (partner).
fimaCHEM Studieoppsett (oktober / november).
Kursutvikling: Ingen endring. Fornuftig valg forventet og innbakt i kursen.
Blir ikke børsmeldt alene?
Kommer de ikke i mål med dette vil kursen falle fra midten av november?
Hvis de ikke allerede har partner, viktig å komme i mål før midten av oktober?
fimaCHEM Finansieringsvalg (oktober / november).
Kursutvikling: Emisjon: ned til 50? Partner: opp mot 75?
Avhengig av hvem og avtaletype? En asiatisk partner vil bety mer?
Interessant at PCIB skal på Bio Japan 2018 i midten av Oktober?
Interessant at PCIB skal på Bio-Europe i begynnelsen av November?
Siden selskapet har en strategi om å knytte til seg flere partnere tror jeg det optimale er en partneravtale som fullfinansierer GGK studien.
2H 2018 – Ut året og 1H 2019.
fimaVACC Phase 1 study completed (oktober / desember).
Kursutvikling: Svakt Positivt (+5%) avhengig av resultater.
fimaVACC Phase 2 study planlegges, startes ikke.
Kursutvikling: Ingen endring / svært usikkert om dette påvirker kursen.
Har ikke kommet nok informasjon for meg til å sette tall på dette.
Det kan skje noe på dette området, men jeg ser bort fra det pga usikkerhet.
fimaCHEM Behandling søknad regulatoriske myndigheter (november / april).
Kursutvikling: Svakt positivt (+10%), avhengig av når den blir innvilget.
fimaCHEM First Patient Dosed (desember – mai).
Kursutvikling: Svakt Positivt (+10%), avhengig av tidspunkt kan være mer tidlig, mindre sent.
fimaNAc Phase 1 Study påbegynt (januar – august).
Kursutvikling: Opp hvis det skjer, avhengig av partner og avtale. Svakt ned hvis dette ikke skjer.
For avhengig av partner/informasjon til å sette tall på.
Kursmål 1. august 2019 blir 65kr (emisjon) til 95kr (partneravtale):
Forutsetter at «ting går bra.» Alt som kan gå galt i biotek må vurderes kontinuerlig.
Forutsetter ingen oppstart fase 2 studiet fimaVACC.
Kursmål vil være lavere hvis det drøyer med å komme i mål med oppstart fimaCHEM pivotal fase 2 til april 2019 eller senere, og høyere hvis det skulle skje i 2H 2018.
Jokeren som kan påvirke kursen kraftig er hva som skjer med fimaNAc samarbeid.
Forutsetter ingen nye avtaler/forskningsområder som blir kjent for markedet, og eventuelle meldinger her tror jeg vil være enten nøytrale eller positive.
Dette er grunnen til at jeg er inne i selskapet da jeg tror på kursoppgang mellom 20% og 75% neste 12 måneder. Jeg ser ingen grunn til å vurdere kursen/triggere utover neste sommer på nåværende tidspunkt.
Jeg ser at det er en rekke positive muligheter i aksjen utover dette, men det tar jeg med tretten klyper salt da ingen av dem framstår som mer enn 50% sannsynlig neste 12 måneder i mine øyne.
Så kan jeg legge til en rekke flere ting her framover men de er går lenger fram i tid eller er ekstremt spekulative, og jeg er ikke interessert i å vurdere kursutvikling for langt fram i tid.
Målet er uansett mange år fram i tid. Eksempelvis markedsadgang fimaCHEM GGK i USA/Europa i 2021-2022, og at først fra 2023 når man mål om 1 500+ pasienter årlig behandlet. Det er ingen informasjon som gjør det mulig for meg å vurdere sannsynligheten av å komme dit. Jeg kan ikke vurdere sannsynligheten av det ene eller andre 5 år fram i tid så jeg forsøker ikke.