Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Dette er en av de klassiske feilslutningene fra desembermeldingen. Man sitter med et inntrykk av at FDA har rulla ut den røde løperen og at alt man trenger er safety fra to pasienter før pivotalstudiet durer i turbofart mot AA.

Min påstand er at virkeligheten er langt mer langsom og kompleks, og at dette i første omgang sannsynligvis manifesterer seg i FPD 1H 2019…

1 Like

lev med din guiding du Glein så får heller vi andre som har aksjer i PCIB gi selskapet den tilliten de fortjener. PW sa til og med at de var i samtaler med FDA om endepunktet ifbm interimavlesningen i PF2 studiet og dette var i Mars om jeg ikke husker feil. PS dette er ikke Nano :sweat_smile:

2 Likes

Ser at vi har fått en viktig motvekt til de aller største optimistene. Veldig mange påstander som selvsagt er Glein sine personlige meninger, men alle har lov å ha sin mening og han ser ut til å kjenne bransjen. Kunne vært morsomt å høre hva f.eks Snøffelen eller ILAV sier hvis de er her på forumet. De har bransjekunnskap så det holder.

2 Likes

Ok, det høres ut som oppskriften på et sunt miljø rundt papiret. :cucumber:

Ok, så senest i mars var de i dialog om endepunktet for interimavlesningen. Pussig, av det jeg leser rundt omkring kan man få inntrykk av at veien har vært klar siden meldingen kom i desember. :slight_smile:

Ja, det er jo ikke annet enn mine egne betraktninger.

Input fra de du nevner ovenfor her, spesielt mtp. timeline, guiding og FPD i pivotalstudiet, hadde vært interessant. Har en fornemmelse av at dette kan bli stygt for eget vedkommende.
:slight_smile:

PS: vil nødig gi inntrykk av å være en fagmann eller kjenne bransjen på noe som helst vis, så dere burde i det hele tatt ikke ta det jeg sier for god fisk. Kun en random fyr på internett med penger i, og interesse for, biotek!

2 Likes

Hvilke selskaper er du investert i? Hva “skal til” for at du går inn i PCIB? Interessante diskusjoner her

1 Like

PCIB har kommunisert til markedet at de melder når første pasient er inkludert i et studiet jf meldingen om første pasient i extension studiet i fjor. Videre vil de melde når første pasient er inkludert PF2 studien, når den tid kommer. PW har sagt på podcast at PF2 studien ikke starter før første pasient har fått behandling. Så vi “slipper” spekulasjonene om studien har startet eller ikke slik man så hos NANO

6 Likes

I hovedsak at jeg på finurlig vis skulle komme over mer penger. For PCIB er ikke dårlig!

Jeg kom ikke inn hit for å dra PCIB gjennom søla. Se på meg mer som en kontrær reaksjon på kursmålene som har florert i det siste, og hvordan forenklede fremstillinger gir inntrykk av at PCIB er ‘‘fortauspæng’’ og sikre bets. Av det lille jeg har lært har Firmachem vist grei effekt hos pasienter med en dødelig indikasjon, hvor man praktisk talt ikke har andre alternativer. Dette understøttes selvfølgelig av FDAs ODD.

Men veien fra et lavt pasientantall i tidlige kliniske studier frem til godkjenning er lang, og jeg tror den er lengre enn mange forestiller seg. Til og med ved godkjenning er det ingen garantier for økonomisk suksess.

Og for all del: kanskje driter jeg meg ut i plenum og er helt på bærtur. Pivotalstudiet kan starte nå i september med første pasient, og interimavlesning i 2019 kan gi AA og full pott. Jeg har prøvd å vise hvorfor jeg ikke tror at et slikt scenario er sannsynlig, men for pasientenes del så håper jeg jo at jeg tar feil. En ting er sikkert, fasiten får vi til slutt uansett.

8 Likes

Vi må forholde oss til selskapet sin guiding når det gjelder tid. Allikevel synes jeg Glein har gode poenger når det gjelder dette temaet. TTT i mange bransjer, også i biotek. Derfor vil det ikke være overraskende om forsinkelser oppstår. Med tanke på hva PCIB selv har kommunisert tror jeg du er vel pessimistisk i dette tilfellet Glein. Uansett får vi bare vente og se hva selskapet melder når alt er klart :slight_smile:

3 Likes

Du er ikke på bærtur, og du driter deg ikke ut om du tar feil. Det er faktisk ikke alltid slik at den som får rett alltid har hatt rett. Det kommer jo an på argumentasjonen. En optimist/pesimist kan alltids få full klaff på sine spådommer, selv om det er på feil grunnlag :slight_smile

Det gjelder uansett hvordan ting utspiller seg :slight_smile:

Fortsett å stille kritiske spørsmål om de tingene du er usikker på. Alle kan lære noe av dette

3 Likes

Who is up for really HOT news? Yesterday someone said or joked about Pci biotech to be worth 3 x Novo.

Well check this out, this paper will be out September 2018 and our technology is being investigated for type 2 diabetes. The Pci story is getting bigger every day and so is the dream

15 Likes

Du har mange gode poenger og ikke umulig at du får riktig tilslutt mtp tidslinjen. Selv tenker jeg at så lenge de fremlagte data er gode, noe som har vært tilfelle de siste årene slik jeg vurderer det, er det irrelevant om det tar noen mnd ekstra. Selv venter jeg mest i spenning på effektdata fra den utvidede studien.

Forresten, tror ikke det er nevnt her, men personen som fortsatt er i livet fra kohort 2, har fått gjentagende behandling allerede. Vidt med bekjent var det legen som behandlet denne personen som tok kontakt med PCIB angående dette. Personen har fått ny behandling med dosen fra kohort 4, og lever enda. Når man nå vet dette, og at extension studien fortsatt pågår er det for meg ganske opplagt at safety for gjentatt behandling vil bli OK. Den utvidede studien hadde nok vært kansellert hvis det var safety issues, da FDA allerede har gitt go for pf2 mm med en behandling. Det hadde vært bortkastet penger. Videre har PW uttalt at «det er plausibelt å tro at man kan gjennomføre to behandlinger» (mener det var dette han sa). Altså, alt tyder på at pf2 vil bli gjennomført med to behandlinger.

I den utvidede studien blir alle pasientene behandlet med dosen fra kohort 4. Blir effektdata like gode som fra kohort 4 i fase 1/2 studiet (trenger ikke være bedre), da snakker vi fugl. Da vurderer jeg det dithen at risikoen er betydelig tatt bort. Svar på dette foreligger om kort tid. Jeg klarer nesten ikke å vente.

8 Likes

Forumet har hatt noen oversikter for å få frem fremtidstroen og antall aksjer på deltakerne i andre aksjer. Avstemmingen under er anonym og det er derfor ikke noe poeng i å gi falskt svar.

Hva er en aksje i PCIB verdt pr 31.12.2018?

• Under 50
  • 51-75
  • 76-100
  • 101-125
  • 126-150
  • Over 150

0 stemmegivere

og enda et spørsmål man kan svare anonymt på:

Hvor mange aksjer har du i PCIB pr dags dato?

• Ingen aksjer
  • 1-2499 aksjer
  • 2500-4999 aksjer
  • 5000-7499 aksjer
  • 7500-9999 aksjer
  • 10.000-14999 aksjer
  • 15.000-24.999 aksjer
  • 25.000-49.999 aksjer
  • 50.000 eller flere aksjer

0 stemmegivere

6 Likes

Da er jeg hjemme og kan skrive litt mer enn jeg gidder fra mobil :slight_smile:

Jeg har ingen medisinsk kunnskap og bryr meg ikke så mye om det. Jeg prøver å vurdere triggere, og hva som vil være faresignaler i stedet for å forstå vitenskapen. Hovedgrunnen til at jeg per dags dato er inne i selskapet er kvartalsrapportene, radium podcaster, analysen fra Arctic med kursmål 78 (som jeg dessverre mistet da en PC gikk ad dundas) og betraktninger på gamle hegnarforumet.

Jeg mener altså at selskapets medisinske teknologi er for avansert til at jeg kan vurdere det selv, men slår meg til ro med at profesjonell analyse og mer profesjonelle investorer som forstår dette bedre har tro på selskapet innen en sektor jeg har sterk tro på.

Hvis du er av dem som mener man skal forstå det man investerer i så kan du nok fint hoppe over resten av dette innlegget :blush:

I tillegg har jeg kort horisont - 12 måneder maksimalt. Det er for mye som endrer seg kontinuerlig i verden og biotek har en tendens til å konstant bruke mer tid enn det som blir guidet. Jeg prøver å evaluere kontinuerlig i forhold til hendelser og kursutvikling, og ser mer på kortsiktige triggere enn hva som ligger langt fram i tid. Har derfor mer fokus på neste 6 måneder enn neste 12, og nesten null fokus på det som ligger mer enn ett år fram i tid.

2H 2018 – Fram mot 1. Oktober kursmål 59kr.
fimaCHEM Fase 1B – sikkerhet dosevalg ferdig (august / september).
Kursutvikling: +5%. Forventet positivt resultat innbakt i kursen.
Skulle dette gå dårlig blir kursutviklingen katastrofal.

fimaCHEM Fase 1B - data avlesning (september / oktober).
Kursutvikling: +5% til 10%. Positivt resultat forventet og innbakt i kursen.
Skulle dette gå dårlig blir kursutviklingen katastrofal.
Svært gode resultater kan føre til sterk oppgang og ny ATH (mål 80+) men usannsynlig.

Går disse to tingene bra, og selskapet leverer en generell positiv halvårsrapport i august ser jeg for meg at kursen blir liggende rundt 59kr fordi det ser ut til å være ett motstandsnivå når vi kommer til oktober.

På kort sikt kan kursen fint falle ned mot 47 før halvårsrapporten hvis det ikke kommer noen meldinger, men jeg har tro på at den i så fall går opp i etterkant hvis meldingene kommer som forventet. Det store usikkerhetsmomentet er behov og valg av finansiering som jeg tror hindrer ny ATH før dette er avklart.

2H 2018 – Fram mot Desember og kursmål 50kr (emisjon) eller 75kr (partner).
fimaCHEM Studieoppsett (oktober / november).
Kursutvikling: Ingen endring. Fornuftig valg forventet og innbakt i kursen.
Blir ikke børsmeldt alene?
Kommer de ikke i mål med dette vil kursen falle fra midten av november?
Hvis de ikke allerede har partner, viktig å komme i mål før midten av oktober?

fimaCHEM Finansieringsvalg (oktober / november).
Kursutvikling: Emisjon: ned til 50? Partner: opp mot 75?
Avhengig av hvem og avtaletype? En asiatisk partner vil bety mer?
Interessant at PCIB skal på Bio Japan 2018 i midten av Oktober?
Interessant at PCIB skal på Bio-Europe i begynnelsen av November?

Siden selskapet har en strategi om å knytte til seg flere partnere tror jeg det optimale er en partneravtale som fullfinansierer GGK studien.

2H 2018 – Ut året og 1H 2019.
fimaVACC Phase 1 study completed (oktober / desember).
Kursutvikling: Svakt Positivt (+5%) avhengig av resultater.

fimaVACC Phase 2 study planlegges, startes ikke.
Kursutvikling: Ingen endring / svært usikkert om dette påvirker kursen.
Har ikke kommet nok informasjon for meg til å sette tall på dette.
Det kan skje noe på dette området, men jeg ser bort fra det pga usikkerhet.

fimaCHEM Behandling søknad regulatoriske myndigheter (november / april).
Kursutvikling: Svakt positivt (+10%), avhengig av når den blir innvilget.

fimaCHEM First Patient Dosed (desember – mai).
Kursutvikling: Svakt Positivt (+10%), avhengig av tidspunkt kan være mer tidlig, mindre sent.

fimaNAc Phase 1 Study påbegynt (januar – august).
Kursutvikling: Opp hvis det skjer, avhengig av partner og avtale. Svakt ned hvis dette ikke skjer.
For avhengig av partner/informasjon til å sette tall på.

Kursmål 1. august 2019 blir 65kr (emisjon) til 95kr (partneravtale):

Forutsetter at «ting går bra.» Alt som kan gå galt i biotek må vurderes kontinuerlig.
Forutsetter ingen oppstart fase 2 studiet fimaVACC.
Kursmål vil være lavere hvis det drøyer med å komme i mål med oppstart fimaCHEM pivotal fase 2 til april 2019 eller senere, og høyere hvis det skulle skje i 2H 2018.
Jokeren som kan påvirke kursen kraftig er hva som skjer med fimaNAc samarbeid.
Forutsetter ingen nye avtaler/forskningsområder som blir kjent for markedet, og eventuelle meldinger her tror jeg vil være enten nøytrale eller positive.

Dette er grunnen til at jeg er inne i selskapet da jeg tror på kursoppgang mellom 20% og 75% neste 12 måneder. Jeg ser ingen grunn til å vurdere kursen/triggere utover neste sommer på nåværende tidspunkt.

Jeg ser at det er en rekke positive muligheter i aksjen utover dette, men det tar jeg med tretten klyper salt da ingen av dem framstår som mer enn 50% sannsynlig neste 12 måneder i mine øyne.
Så kan jeg legge til en rekke flere ting her framover men de er går lenger fram i tid eller er ekstremt spekulative, og jeg er ikke interessert i å vurdere kursutvikling for langt fram i tid.

Målet er uansett mange år fram i tid. Eksempelvis markedsadgang fimaCHEM GGK i USA/Europa i 2021-2022, og at først fra 2023 når man mål om 1 500+ pasienter årlig behandlet. Det er ingen informasjon som gjør det mulig for meg å vurdere sannsynligheten av å komme dit. Jeg kan ikke vurdere sannsynligheten av det ene eller andre 5 år fram i tid så jeg forsøker ikke.

4 Likes

Det er viktig å få med seg her at fimaVACC avsluttes etter fase1. Da skal produktet utlisensieres hvis alt går som planlagt. Det vil si at vi allerede i Q1-2019 kan få avtaler her.

3 Likes

Jeg er i utgangspunktet klar over dette, og skulle det skje kan det føre til positiv kursutvikling. Men jeg tror ikke dette vil skje fordi jeg tror ingen avtaler vil signeres før interimdata fimaCHEM GGK studien blir presentert i en eller annen form.

Men jeg blir gjerne positivt overrasket.

rediger: uff her gikk det for fort, glem dette innlegget.

Du må skille mellom FimaVacc utlisering og partneravtale for FimaChem GGK

Takk! Jeg bommet der. Jeg hadde faktisk det med i triggerlisten min som

fimaVACC Phase 2 study planlegges, startes ikke.
Kursutvikling: Ingen endring / svært usikkert om dette påvirker kursen.
Har ikke kommet nok informasjon for meg til å sette tall på dette.
Det kan skje noe på dette området, men jeg ser bort fra det pga usikkerhet.

Men ja, det er kanskje feil at det skal være en fase 2 studiet, det blir kanskje heller mulighet for utlisensiering på dette tidspunkt? Siden PCIB kun har en partneravtale her så vidt jeg kan se, hvordan skal det tolkes? Jeg trodde de eventuelt ville starte studiet med partner?

Jeg mener mange kommer til å få seg en kraftig overraskelse når meldingene kommer. Det blir ikke noe liten kursoppgang eller nedgang. Det blir veldig store utslag, tror jeg. I biotek er det enten eller har jeg lært. Kursen gikk fra 57 og var helt nede til 39 pga en forsinkelse. For noen uker siden kunne aksjen handles for 43, og nå er den oppe til 53-54 pga forventninger

2 Likes

Kommer vel an på innholdet i meldingene, eller? :blush:

1 Like