Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Glein!

Liker dine innlegg!
Hva tror du om tiden fremover for PCIB?
Bra «case» på sikt?

Takk for svar!!

ja, det holder sikkert, men jeg er enig med Jaxi, det er en fryktelig lav inklusionsrate. Med det niveau blir de jo aldrig ferdig med pf2

Hmm. Det tror jeg er et optimistisk anslag. Er jo bare 4 der safety er ok

ja kanskje de skrev feil at PF2 studien tar 360mnd ikke 36 :joy:

Enig med deg, @Bonusfrelst. Men vi vet jo ikke om disse kom inn i mars, juni eller august. Det gjør det litt vanskelig å si noe om readout. Det viktig er vel i bunn og grunn at de ihvertfall er innrullert.

Tenker at dette kan være gode triggere mens vi venter på innrullering av pf2. De skal følges opp mtp effekt og overall survival. Får vi gode data på de 12 kan det være en enorm trigger. Hvis PFS og OS her er sterkt vet vi kanskje mer om hva som er i vente i pf2. Vurderer du inngang Glein?

Et fullfinansiert biotek med gode data på vei inn i registreringsstudie og fremdeles lav mcap er ikke et dårlig case. De som garanterer for tegningen vet jeg er smarte penger. Både hva gjelder finansakrobatikk og det å se gode langsiktige caser. Spørs hvilken variant de ender på…

Meldingen i dag syns jeg var forløsende på flere vis. Finansiering garantert er gull, samtidig som jeg tror vi fikk en god realitetsorientering mht. at ting tar tid. Når pengene kommer på plass tror jeg de kommer til å splashe på med sluggere som er gode på regulatorisk arbeid og med erfaring fra pivotalstudier.

Tror det er en veldig god case nå som støvet er i ferd med å legge seg, men du bør ha tålmodighet og penger du har råd til å tape.

8 Likes

Noen som har tanker rundt dette som er skrevet i presentasjonen i rødt? Altså at det skal gjøres en evaluering av safety av de 8 første pasientene som mottar 2 behandlinger i den pivotale studien? Det er en ekstra sikkerhet i studien også da eller?

2 Likes

Jeg vil se an hvordan forsinkelsen kombinert tegningsrettene slår ut på kursen fremover. Magefølelsen sier at vi kan handle ned på 30-tallet, men det er, som alt annet jeg foretar meg, kun ukvalifisert synsing.

Men ja, det frister veldig med en inngang i denne knekken, men ser det an en stund til. Og somethings got to give, har jo to andre aksjer jeg allerede har en crush på og begrensede midler. :smiley:

4 Likes

Jeg har vært aksjonær i PCIB i snart 10 år, så ett pr. år til, går sikkert greit…:wink:

Ble mye «fuss» rundt dagens mld. men når «støvet» får lagt seg, så mener jeg også vi har ett meget bra «case»!! Blir interessant å høre hva de har å komme med på ukens q-rapport…?

Må for all del ikke glemme fimaVacc og fimaNac som kan komme som en liten «bombe» etterhvert…

Takker, Glein!!

3 Likes

Det blir noe spaghettispising, salg av skrot på finn.no og overtidsjobbing i september ja, hadde ønsket meg denne ekstrautgiften i desember med halv skatt heller. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Må jo være ett kompromiss ifbm at exstension studiet ikke har 6 pasienter som har passert safety ennå.
PF2 oppsettet er iallefall klart med 2 behandlinger med denne safety evaueringen da etter at 8 pasienter har passert 2 behandlinger.

1 Like

Står ikke at det er klart. Står at det vil bli benyttet inntil 2 pci-behandlinger i pf2. Altså kan det like gjerne bli 1 behandling…

fra børsmeldingen:

og fra presentasjonen:

1 Like

FiloD

"De viser med deres garanti at de er interesseret. "
Om alt fortsatt er like lovende som vi har innbilt oss, hvorfor lot det seg da ikke gjøre å få disse garantistene til heller å fulltegne emisjonen selv? Hvorfor ville de kun garantere, og hvorfor måtte kursen settes så lavt som 30 kr?

2 Likes

Du vil heller at garantistene fulltegner emisjonen enn å få t-retter?

Jeg antar at grunnen er at de ønsker å gi eksisterende aksjonærer fortrinn og mulighet til å kjøpe billige aksjer før de deler dette ut til andre aktører.

2 Likes

Det er nok mer sannsynlig at det var den summen penger de trengte, og dette var kursen de klarte å fohandle seg fram til.

Hadde selvsagt vært bedre hvis den var 60kr i stedet for 30kr.

1 Like

Ja men det er urealistisk. Det er omtrent ingen som betaler premie i dag. Hvorfor skal de det? Da kan de heller kjøpe billigere over børs. Store aktører vil ha rabatt som oss andre aksjonærer vil ha billige aksjer. Slik fungerer aksjemarkedet på godt og vondt.

Og selskapet har ingen inntekter å snakke om i dag, bare et stort potensiale og mange utgifter. Da blir emisjonen deretter.

3 Likes

er det noen som har tilgang og kan legge ut teksten?

Jeg sier ikke at det er galt. Mer at vi som aksjonærer bør være realistiske.

Selskapet har ikke klart å finne en partner som var villig til å betale hele kostnaden, og trengte pengene. Dette er en god emisjon i den forstand at den fullfinansierer utviklingsløpet, og det virker som om det blir “siste runde.” Man skal aldri si aldri, men lykkes ikke selskapet med dette bør nok den teknologiske plattformen legges død fordi den har blitt utkonkurrert. Det er i hvert fall mitt synspunkt.

Når det gjelder emisjonskurs så er den selvsagt så høy som mulig, men så lav at de fikk en garanti. Det ble 30kr. Det er nok en helt grei evaluering av selskapet i mine øyne. Kursoppgangen fra 20 til 60 var i hovedsak drevet av overdreven optimisme og tro på partnerskap og raskere utvikling enn det vi nå vet blir virkeligheten. Nå fikk vi en utsettelse samtidig med emisjon, og kursen har ikke falt lenger ned enn der den ble tradet for i april. Det vil i mine øyne si at markedet i all hovedsak enda ikke har senket kursen pga emisjon, men mest pga utsettelse og innrulleringstakt så langt.

Jeg tror nok kursen fort faller videre før 14. september, før den får en oppsving på slutten. Men vi får se. I utgangspunktet så tilsier en aksjekurs på 40kr at markedet verdsetter selskapet til ca 33% mer enn det selskapet klarte å forhandle seg fram til i møte med profesjonelle investorer, og jeg er usikker på hvorfor vi skal vite bedre enn dem. Men kanskje vi gjør det. Alle får uansett ta de beslutningene de er komfortable med.

2 Likes