Hvordan gikk det med TR ved sist emisjon på 7kr? De ble vel verd endel da kursen gikk betydelig opp?
Når en har aksjesparekonto, er det helt likt som om en har vanlig traderkonto?
Uff, det er noe styr med disse TR, blir stressa av disse datoene, for ikke å snakke om å hoste opp cash i riktig tid.
Men det blir spennende å følge PCIB fremover da😊
…og da kan man altså selge egne aksjer ( etter dato satt for beregning av tegningsretter) for å kjøpe tildelte “tegningsrettede aksjer” hvis man ikke skulle ha eksterne midler tilgjengelig?
stemmer, og ikke helt uvanlig at det skjer
Jeg er også ny på dette med t-retter. Så da om man har 5 k aksjer, så får man 2,4 k t-retter? Og disse kan man enten velge å kjøpe for 30 kr stk. Eller selge ( til en mye lavere pris). Og alt dette kan gjøres enkelt fra en aksjesparekonto? Bruker nordnet.
Rettene får du, da di allerede eier desse gjennom dine aksjer, så kan du selge dem om markedet vil betale for dei
Og alt kan gjøres på nordnet, med aksjesparekonto? takker for svar
Da blir det bare å hoste opp penger Denne emisjonen skal væres med på!
Og så er det alltid noen som ikke bruker t-rettene sine og det gir mulighet tul å overtegne. Dvs i slutten av tradingperioden med t-rettene må du sende inn et skjema til utsteder å tegne deg opp i emisjonen. Hvis du da sitter med 5000 t-retter kan du overtegne å si at du ønsker 8000 aksjer. Overtegningen regnes ut i etterkant med hvor mange t-retter som ikke er brukt som kan deles ut til de som har overtegnet
I tilfellet over har du overtegnet 3000 aksjer og det kan hende at du får feks 500 eller alle 3000.
Aksjesparekonto har ingenting med dette å gjøre.
Det jeg lurte på var om alt kan gjøres på nordnet, at man ikke må opprette noen andre form for konti?
Det som ihvertfal jeg lurer på er om det er noen begrensninger/speisialiteter mtp aksjesparekonto, slik det har vært med feks zerokonto.
Kan bekrefte at i denne sammenheng er aksjesparekonto å anse som en viljen som helst aksjetrader?
Du kan sikkert handle aksjer fra din egen bank, Sikkert en meny som viser hva du må gjøre.
Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med kundeservice, så får du svar på spørsmål fra noen som vet hvordan det er akkurat for deg i din situasjon
Aksjesparekonto har med skattlegging av gevinst å gjøre (eller utsettelse av dette).
Anbefales ikke da du samtidig mister mulighet til å redusere skatt ved fradrag for tap ved salg av aksjer. Kun for de «proffe»
Kan det se ut til at det er opplest og vedtatt at man ikke kommer til å se asiatiske sentere?
Hva vil det ha å si for godkjenning i f.eks Japan? Kommer myndighetene der til å stille noen krav om at man sjekker både safety og effekt på egen populasjon før godkjenning?
Såvidt jeg har fått med meg, så må man kjøre egne studier for Japan?
Hørte på en podcast en gang at BP i gamle dager var fæl til å bruke afroamerikanere i studiene sine, og at når man puttet disse ferdigtestede medisinene inn hvite kropper etter godkjenning, kom det rekende inn uforutsette bivirkninger knyttet til etnisitet(altså ikke etnisitet per definisjon, men du skjønner).
Mulig japanske myndigheter vil se en japansk studie med japanske pasienter, men usikker på om det er på bakgrunn av det jeg nevner ovenfor.
Jeg stiller spørsmål ved hvorvidt pengene fra emisjonen er tilstrekkelig til å dra dette i land. Selskapet understreker at pengene kun strekker til selve interimavlesningen. Pivotalstudiet er med andre ord ikke fullfinansiert. Det er snakk om 186 pasienter fordelt på rundt 40 sentere i USA og EU ifølge selskapet selv. De guider på å bruke rundt 270-290millioner over en fireårsperiode. 280/4/4=17,5 millioner per kvartal.
Andre som syns dette beløpet virker lavt?
Gjør de egentlig det? Estimert pengebruk gjelder 2019-2022. 50 måneder er ca 4 år. 36 mnd hvor interimavlesning er guidet er tross alt bare 3 år…
Er du sikker? Mener å ha lest at hvis man har kjøpt aksjer gjennom aksjesparekontoen, og realiserer tap. Så kan du faktisk få fradrag så lenge kontoen tømmes helt og termineres