Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Gitt oppstart 1H 2019, interimavlesning 1H2022 og regulatorisk mølle ut året for godkjenning. Det er fire års drift for eventuell midlertidig approval, eller?

The pivotal study is expected to start early in 2019, with an interim analysis of progression free survival and objective response rate for potential accelerated/conditional approval available approx. 36 months after initiation. For further information on timelines and study design, see attachment.

Forstår dette som at interimanalysen er klar 36 måneder etter initiation, og at man på bakgrunn av denne søker om accelerated/conditional approval.

En håpløs øvelse å guide biotek tre-fire år frem i tid, men det er jo 17,5M per Q de legger opp til frem mot readout. Er det fysisk mulig?

1 Like

Det er riktig, men ikke alltid ønskelig å selge alt man har. Jeg angrer og det har sålangt kostet meg flere 100K.
Mener fortsatt at dette er noe for aktive tradere :nerd_face:

Hva har kostet deg flere 100k?
Hadde jeg hatt aksjesparekonto i fjor hadde jeg hatt flere 100k å handle for i dag, eller sluppet å tvangsselge aksjer for å betale restskatt.

En taper ikke noe på aksjesparekonto, men en utsetter beskatning eller skattefradrag.

Hvis du har store tap på aksjesparekonto er det jo bare å avslutte hele kontoen og nulle ut.

Ikke så mye å spekulere i, det der, gitt at man har tillitt til ledelsen. Står klart i innkallingen til generalforsamlingen:

Det forventede nettoprovenyet fra Fortrinnsrettsemisjonen og eksisterende kontantbalanse forventes å kunne finansiere Selskapet godt inn i 2022, hvilket er lenger enn den forventede interimavlesningen av resultater for den planlagte pivotale fimaCHEM-studien av inoperabel gallegangskreft i 2021 og mulig søknad om akselerert/betinget markedsautorisasjon i 2022 og enkelte andre aktiviteter knyttet til fimaCHEM studien. Videre vil en mindre del av provenyet bli benyttet til å finansiere ferdigstillingen av den pågående kliniske Fase I testingen av fimaVACC blant friske frivillige i 2018, selektiv preklinisk og belysningsenhetsutvikling for fimaVACC, fortsatt samarbeid med eksterne partnere til fimaNAC, og generelle selskapsformål.

1 Like

Jeg har mottatt utbytte på aksjer utenfor aksjesparekonto som da er ført som skattbar inntekt. Samtidig har jeg aksjer med lavere verdi enn anskaffelse. Samlet er det ingen god ide for meg å selge for å redusere skattbar inntekt. Dette er min erfaring … for andre kan det være motsatt.
Jeg bare sier det fordi jeg kun så fordelene og ikke ulempene da jeg opprettet aksjesparekontoen

1 Like

Jeg burde gjort som deg og du som meg så hadde vi hatt litt mere cash :sunglasses:
Men, ikke sikkert vi hadde vært noe lykkeligere av den grunn :thinking:

1 Like

Slik jeg har tolket PW så får de fastsatt kriteriene for AA før studiestart. Det er jo alltids forbehold fra FDA, men normalt sett vil man få AA gitt at man etter ca 36 måneder møter disse kriteriene. At selskapet nå guider at de skal klare dette tyder jo på at de har tro på teknologien er god nok (eller at kravene ikke er avskrekkende).

Så i forhold til det selskapet guider så bør selskapet nå være fullfinansiert, men som de selv tar forbehold om så er det risiko rundt antall sites, innrulleringshastighet ++. Men inkluderingshastigheten må vesentlig opp fra det vi har i extension-studiet, for her går det ikke akkurat raskt…

Og ja - enig i at beløpet ikke er veldig høyt, men vi får vel forsøke stole på at selskapet (denne gangen) har kontroll :wink:

1 Like

Jeg er lykkelig jeg, skal ut i uprøvde terrengløype i morgen sammen med sønnen og kona.
I morgen tror og håper jeg at jeg er totalt utslitt og lykkelig😂

God tur og lykke til :+1:

1 Like

Det kan også komme inntekter fra de andre samarbeidene de neste årene, dersom deres prosjekter kommer over i klinisk fase.

2 Likes

Hvem er nærmest der?

Har sendt følgende spørsmål til radium podcasten hvor Per Walday er gjest til uka.

1. Blir det aktuelt med raskere interimavlesning i pivotalstudien hvis rekrutteringen går raskere enn antatt?

2. Når forventes det at safety og efficiacy data blir tilgjengelig fra extensionstudien?

3. Kommer PCI Biotech til å rapportere i kvartalsrapporter om progresjonen på pivotalstudien?

4. Når forventes det resultater fra fimaVacc?

5. Er det fortsatt aktuelt med asiatiske sites i pivotalstudien?

6. Har han noen kommentarer til rekrutteringstakten i extensionstudiet

19 Likes

Gode spørsmål, og håper de blir tatt opp, men svart på spørsmålet ovenfor er selvsagt ja. Og vice versa om rekrutteringen går saktere enn antatt.

1 Like

Et annet spørsmål er jo om det er etisk forsvarlig at man skal vente minst 36 mnd før man eventuelt får AA??

Det er jo jævla lenge for en sykdom der pasienter dør som fluer!

Helt ubegripelig…

5 Likes

Skulle tro att om det börjar bli signifikanta skillnader i överlevnad/PFS/ORR långt tidigare än de guidade 36 månaderna, kommer PCIB meddela dessa data till FDA för bedömning.

Säg efter 24månader och 60 patienter i inkluderade i båda armarna, dubbel behandling i den “aktiva” gruppen och det visar sig att 80% av 60 som fått dubbel behandling fortsatt lever /har PFS att jämföra med till exempel 40% i SOC gruppen så tror inte jag vi behöver vänta ytterligare 12 månader för accelerated approval.

Jag har tro på riktigt bra resultat i P2 studien med dubbel behandling.

Det som oroar är att de verkar slita lite med att få in patienter snabbt nog. Hoppas de får fart på rekryteringen, ska bli intressant att höra vad PW har att säga om det och mycket annat i radium podcasten nästa vecka.

9 Likes

Vil det ikke være nærliggende å tro at aksjekursen bør stige betydelig fremover mot generalforsamlingen?

Det kan jo, mildt sagt, bli svært gunstig å besitte så mange tegningsretter som mulig og således få muligheten til å erverve superbillige aksjer til kun 30kr?

Og tegningsrettene i seg selv kan jo også bli gullkantede, selv om man kun ønsker å selge de videre uten å benytte dem selv.
Her bør det jo bli en kamp fremover, om å få skaffet seg så mange aksjer som mulig.

3 Likes

Må si jeg misunner de nye aksjonærene som fikk inngang på 38-39 på fredag og i tillegg får tegningsretter. Det sårer ekstra når man har plukket aksjer fra 45-55 jevnt og trutt siste halvåret.

1 Like

Jeg er alltid en sucker for å se på market cap for å vite om et selskap er noenlunde ish riktig prissatt.

Key information relating to the preferential rights issue to be carried out by PCI Biotech Holding ASA
Date on which the terms and conditions of the preferential rights issue were announced: 24 august 2018
Last day including right: 14 September 2018
Ex-date: 17 September 2018
Record Date: 18 September 2018
Date of approval: 14 September 2018
Maximum number of new shares: 12,000,000
Subscription price: 30
Will the rights be listed: yes

Antall aksjer 24 994 890
Børsverdi før åpning fredag: 1 327 228 659
Børsverdi ved close på kurs 40,3: 1 007 294 067

Nytt antall aksjer blir da:
36 994 890

Børsverdi ved kurs 30: 1 109 846 700
Børsverdi ved kurs 40: 1 479 795 600
Børsverdi ved kurs 50: 1 849 744 500
Børsverdi ved kurs 60: 2 219 693 400

Jeg mener PCIB glatt forsvarer en market cap på 2 milliarder når det er fullfinansiert og i gang med pivotalt studie. Altså et kursnivå på 54 en gang innen et knapt år. Dette basert stort sett på fimachem.

Hvis plutselig fimavacc eller/og fimanac kommer med lovende nyheter som gjør at de kan tilskrives kommersiell verdi så snakker vi mye verdi oppå der igjen.

19 Likes

Jeg tipper 60kr etter resultatfremleggelse av exstensionstudiet på
ESMO Munich, October 19-23, 2018
Ref. Cohort IV med 2 pasienter som ennå lever! Og ORR på 60%!
Dette er dosen de skal bruke i PF2 studiet, med opp til 2 behandliger.

Og over 80kr etter fremleggelsen av FimaVacc på
ESMO Immuno-Oncology Geneva, December 13-16, 2018
Initial data suggest enhancement of antigen specific T-cell response
at tolerable doses, with earlier responses and higher response rates
• Vast number of study samples available

Just Keepi`n on daydreaming!!! :laughing:

4 Likes

Tror man skal beholde litt fatning ifht. data fra ESMO. Ville det ikke vært rart av selskapet å kjøre en emisjon på 30,- i august, om man hadde knalldata å vise frem måneden etter?

1 Like