Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Har snitt på 25,- så lurer litt på hva jeg skal gjøre…?

Columna, det finnes ingen fasit per dags dato som noen kan gi deg fordi markedet per definisjon er imbesilt og man kan ikke anta med 100% sikkerhet hva som skjer. Har du ikke frie midler så må du skaffe deg dette om du ønsker å være med i emisjon, og det er vel beskrevet over at du da enten må selge aksjer eller tegningsretter (eller kombinasjon av dette). Spørsmålet er kanskje ikke hvordan, men når - og det er det veldig mange som sitter hjemme og grubler akkurat nå, ikke bare du :slight_smile:

4 Likes

Takker!!

Dette forstår tydligvis ikke markedet pr idag at på Fredag hadde vi en Mcap på ca 1,32 Milliarder og nå hentes 360millioner gjennom denne emisjonen, Mcap. skulle da tilsi ca 1, 68Milliarder og med den nye Totalen på 37millioner aksjer etter emisjonen havner vi på 45,61kr pr aksje.

Forrige fredag ble oxo caset BETYDELIG derisket gjennom at Finansieringen for selskapet er sikret de neste 4 år, gjelder ikke bare PF2 studiet, der er oxo satt av 22-25mill til FimaVAcc gjennom commercial optimisation and partnering activities.
PF2 oppsettet er klart FDA/EMA PF2 study set up with An interim analysis and agreed endpoints for AA & ikke minst SAFETY for gjentattbehandling er APPROVED!
Therefore, the pivotal study will commence with up to two scheduled treatments of FimaCHEM. Theoretically, this should affect the efficacy of treatment with fimaCHEM positively.
Og hva viser data vi har fra fase I studiet - jo a clearly superior trend med higher objective response rates (60% vs. 33%),

Summerer man allt dette skulle det tilsi som Artic Analysen sier en kursoppgang, og da mener man over 53,-

3 Likes

Har ikke sett denne analysen noen andre plasser enn her og andre forum (klippet herfra).
Når blir den publisert?

Og hvor mye burde aksjen gå ned pga annonsert forsinket oppstart av PF2?

Dette er veldig interessant. Håper vi får klarhet i dette ila uka. Tenkt hvis de stoppet inkluderingen tidlig i år pga safety ikke var noe issue. Blir vel bare synsing, men det kan være svaret på at inkluderingen har gått “tregt” og sådan viske bort mye av bekymringen med at det kommer til å ta mer enn 36 mnd å inkludere alle pasientene til pf2.

1 Like

0,- Ved artic sin forrige analyse hadde de kursmål på 78kr med at de skulle nå markedet i 2022, akkurat det samme som nå. Så denne utsettelsen er oppblåst og ikke minst misforstått

timelines for approval are in line with our base case scenario.
we believe the company has a very good change to hit the market in 2022.

1 Like

Nei, da hadde det blitt meldt at safety var ok og at extensionarmen var terminert på bakgrunn av dette. Safety er fremdeles så diffust for dobbel behandling at man tar enda en safetyreview et stykke inn i pivotalstudiet:

image

Nå sier jeg ikke at safety skjærer seg, for det gjør den med 99% sikkerhet ikke, men at den fremdeles ikke er bekreftet OK.

1 Like

Som du selv påpeker Glein, du er 99% sikker på at safety ikke skjærer seg. Og det må du påpeke i baisse stil. Utrolig.
Gledelig Glein, intet mer eller mindre. Data er utrolig og det ser ut til at markedet også begynner å oppdage. Akkurat som FDA og EMA.

3 Likes

Ny kurs = Gammel kurs * rentesats ^ årlig forsinkelse.

Eksempelvis sånn helt ca:
38 = 53 * 1,25 ^ 1.5
46 = 53 * 1,15 ^ 1
47 = 53 * 1,25 ^ 0,5

For å kunne regne på dette må du ha en formening om hvilken avkastning du håper på i risikosport som biotek, og du må vite når du trodde markedsadgang skulle bli gitt før den oppdaterte guidingen (som tilsvarer mest sannsynlig 2023, muligens 2022, i mine øyne).

3 Likes

Podcasten fra Radforsk, med Einarsson og PW blir vel spilt inn i dag?

Påstanden var at safety muligens ble klarert tidligere i år og at innrullering ble stoppet på bakgrunn av dette. Videre ble dette brukt som årsak til å forklare den lamme innrulleringstakten og at det følgelig ikke ble noe problem å rekruttere for pivotalstudien.

Det var en påstand som ikke kunne stå uimotsagt, selv om du selvfølgelig ikke liker det. :slight_smile:

1 Like

Nå skjønner jeg hvorfor Glein mangler fortenner og må bruke hjelm. Med en sånn provoserende oppførsel tipper jeg han har fått mye juling opp gjennom årene, så klok av skade bruker han vel hjelm for egen safety!:wink:

2 Likes

Jepp. Men jeg presiserer at det er synsing og ett tenkt scenario. Men følger argumentasjonen mot det.

Tenker du inngang eller Glein? Har aldri opplevd noen som er så interessert i ett selskap uten å være investert.

1 Like

Har en kollega som er veldig interessert i fotball uten å spille. :slight_smile:

Jeg vurderer kjøp i 30-35, men vil høre både pod og q-pres, samt se an utvikling frem mot emi før jeg handler.

1 Like

Bra for da må du ut med over 50 kr pr. aksje :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

ja, lov å håpe.

1 Like

Veldig bra post @anon80503862 om hva en utsettelse burde ha å si for kursen. Jeg har glemt det regnestykket altfor mange ganger, og spesielt i biotek. 100% oppside høres fett ut, men hvis det er 100% over 7 år, så blir det “bare” 10,5% rente i året. Da er det bedre å sitte i en aksje som ikke er binær. Tallene her har ingenting med PCIB å gjøre. :wink:

1 Like

Ja helt utrolig data som PCIB har Christian. Topp med norsk selskap i denne klassen. Helt enig. Som Arctic sier dette er gavepakke til aksjonærer. Det jeg liker er at FDA og EMA har stemplet PCIB inn.

Håper og tror dette er gavepakker til pasienter også!

Tok friheten og limte inn fra Snøffelen.

https://seekingalpha.com/instablog/24053663-aurora-borealis-invest/5205658-pci-biotech-promising-survival-data
Svar på hovedinnlegg
Snøffelen
I dag kl 10:57
46
Det er bemerkelsesverdig at man får signifikant bedre overlevelse med kun 16 pasienter!!
I tillegg har jo de fleste pasientene en suboptimal behandling; kun 1 behnadling på tildels betydelig lavere dose og lyseksponering.

Regner med at dette presenters på ESMO 2018, og at det er god sannsynlighet for at 3 fortsatt er gjenlevende, noe som vi senke p-verdien ytterligere.

1 Like