Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

En annen måte å se det på er å sammenligne med fallet 20. mars, som kom på dårlig pasient inklusjon i extension studien
19-20. mars falt PCIB fra 58 til 46/47

@zappa66 i følge mine regnestykker har den gått fra 71 kroner aksjen til 39 kroner aksjen

Da har jeg lagt inn 12mill ferske aksjer og 4 års utviklingstid igjen. Men det tar oss jo bare til august 2022, og er sannsynligvis for høy kurs.

2 Likes

Artics Analyse Gjerne det til meg også takk. [email protected]

Signifikans på 16 pasienter, hvorav alle (bortsett fra pasienten som har levd i 44 mnd og fikk 2 behandlinger) har fått en behandling, kun 7 av 16 har fått behandling på rett dose-nivå.

Joda, nå har vi ikke bare tumor-respons som er “stellar”, men også på gullstandarden OS.

16 pasienter er jo ingenting, så å få signifkans er utrolig bra, og regner med at alle 3 lever minst et par måneder til, til ESMO i oktober slik at p-verdien senkes ytterligere.

Enn så lenge er det jo bare spesielt interesserte PCIB-aksjonærer, og ansatte i PCIB som kjenner til dette. I slutten av oktober blir det anderledes.

4 Likes

???

Med FimaChem markedsklar i 2022 så snakker vi ikke om 100% men 1000%. Og FimaChem i GGK er bare spydspissen samt vi har FimaVacc og FimaNac som tiltrekker seg stadig flere samarbeidspartnere, hva tror du skjer med kursen hær ved nyheter… !

1 Like

Synd at Glein som en stund var et friskt pust på tråden har gått fra å være “konstruktivt kritisk” til å bli “ukritisk kritisk”. Det er stor forskjell på å kunne se at det kan være skjær i sjøen til å slutte å se for seg at det kan være sjø rundt skjærene. Da mister igrunnen innleggene noe av sin brodd også :wink:

4 Likes

Du får se på kursen så kan vi vel konkludere med at det er flere enn gleinster som er kritisk til opplegget. :ok_hand:

Følg med. Jeg har vært med siden forrige emisjon og ser på dette som en gavepakke.

2 Likes

Hvis du trekker fra 20% verdi x 1.5 års utsettelse samtidig som du deler hele markedspotensialet på 12 millioner flere aksjer så synker nåverdien drastisk.

Det er derfor Stuffers nekter å innse det, og det er derfor alle investorer hater utsettelser.

3 Likes

Oppstarten av studiet er utsatt ja, men ikke når den er forventet ferdig!!!
Kanskje greit å få med seg :sweat_smile: og gjerne det som faktisk er mest interessant mtp. en investering.

timelines for approval are in line with our base case scenario.
we believe the company has a very good change to hit the market in 2022 .

2 Likes

Helt enig at annualisert avkastning er et utrolig viktig tall å holde øye med.

Nå er det desverre sånn i biotech at man må bare akseptere en helt annen gevinstkurve enn i de fleste andre typer aksjer. Det er et sterkt element av spekulasjon, og det er det like greit å være ærlig på.

Oppsiden for de få casene som lykkes vil som oftest måles i tusener av prosent, ikke hundreder, og slik går det an å regne hjem. Du hadde ikke hatt health cap eller aurora eller hvem som helst hvis ikke.

@JUBEL KAN DU DRITE I EMOTES PÅ HVER ENESTE POST JEG SKRIVER FFS

9 Likes

Enig med det som skrives overfor. Jeg ville solgt nå slik at jeg kunne fulltegnet på tegningsrettene som blir igjen. Føler meg rimelig trygg på at krusen holder seg over 30 i etterkant, selv om i aksjemarkedet finnes det ingen garantier for noe som helst.

Peronlig er jeg litt i samme båt og skal selv gå i kontakt med banken og forsøke å få meg lån. Jeg har derimot evne til å betale det ned selv om jeg nok må bruke en del år for å klare å betale dette lånet ned. Likevel, i teorien kan jeg overleve selv om PCI Biotech skulle falle til 0 i kurs. Det ville derimot vært ufattelig surt :smile:

3 Likes

Problemet fornybarkrakk er at din enkle analyse drar opp 20% fra intet og videre 1 1/2 års forsinkelse. 2022 har vært baseline hele tiden. Altså ingen forsinkelse. Antar at en heller ikke vil redusere en verdi med 20% gitt de gode data som ble presentert og bekreftet finansiering, pivotal fase II og AA løp. Greit stempel fra FDA og EMA det. Leve lenger og safety OK for så redusere med 20%, hæ? Hva slags markedspotensial har du på mulig blockbuster statistisk?

Fix det @laplagam det kommer du neppe til å angre på.

sitetre hær sccopfinder på HO
Årsaken til kursfallet er :
1 - Mange har ikke penger til å kjøpe i emisjonen uten å selge noen aksjer først.
2 - Mange skjønner ikke hva som skjer og er villedet over at emisjonen settes langt under kursen

Vi får betinget markedsadgang lenge før 2022
CMA vil komme fordi det er uetisk å gi pasienter std behandling som ikke virker når interim-resultater viser langt bedre

Dette er tidenes gavepakke for de med ledige midler

4 Likes

Dere konkluderer altså med at det ikke har skjedd en forsinkelse, og at vi med meget høy sannsynlighet får markedsadgang før 2022?

Her aner jeg at vi er en smule uenige. Jeg regner selv 1.5 års forsinkelse basert på hva jeg trodde. Mulig jeg var for optimistisk tidligere og for pessimistisk nå, det får tiden vise.

Basert på analyse og selskapets egen guiding anser jeg 2023 som tidspunkt for markedsadgang nå.

3 Likes

Blockbuster drugs har inntjening på USD1milliard. Fimachem i GGK er ikke en blockbusterkandidat med mindre de får godt over USD320 000 per pasient i gjennomsnitt. :blush:

20% er vanlig diskonteringsrente i biotek. Høyere kan også forsvares.

Hvem sier 2022? Stuffers? Kommer det inntekter i 2022? Nei. Ergo minst 4 år.

Det andre du prater om dekkes av LOA. Har fulgt Stuffers og satt den til 51% selv om hennes utregning baserer seg på LOA for orphan diseases utenom kreft.

1 Like

Ok Vi legger lista så lavt det går ann:
si vi får 100.000$ pr. behandling da = ca 800.000NOK
3000 behandlinger i året X 800.000 = 2,4milliarderNOK

Hva tror du kursen til PCIB er da @Fornybar ?

1 Like

Blockbuster kan det fort bli. Antall pasienter og ODD prising tilsier det.

Jeg stoler på PCIB som har levert bedre data enn hva den største optimist kunne håpe på. Det er det viktigste. I tillegg vurderer FDA og EMA teknologien og gitt tommel opp. Stuffers kan selvsagt sitt fag. Hun beholder baseline og det gjør selskapet også. Velge å ikke høre på disse er et valg.

Både selskapet og Stuffers guider på søknad om markedsgodkjennelse sendt i 2022.

Jeg mener at analysen til Stuffers tidligere baserte seg på 9 måneder behandlingstid før eventuelt godkjenning, og jeg regner da med 6-12 måneder fra søknad til godkjennelse, ergo 2023 for markedsgodkjennelse.

1 Like