Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Du får ta deg opp med Arctic. Står svart på hvitt. De har ikke endret baseline:)

Det kommer helt an på hva som blir pasientgrunnlaget det Fornybarkrakk.

Dette studiet som omtales i Dagens medisin kan åpne døren til et mye større markedet for Pcib, så jeg har stor tro på at også operable pasienter blir en del av målgruppen for fimaCHEM.
Det reelle markedet etter godkjenning ligger nok nærmere 15000 pasienter enn 3000 pasienter.
Jeg tror at valg av spydspissindikasjon kan vise seg å være et strategisk sjakktrekk av de sjeldne. når PF2 er i boks.

image

I tillegg har vi Japan og Asia, hvor Per og Ronny skal bort å vise seg frem i løpet av høsten.
Nei, dette kursfallet er bare en gavepakke av historiske dimensjoner!

image

Dette med effekt kan jo Pcib endre på…

Og i en ny studie fikk opererte pasienter cellegift etter operasjon, med gode resultater. Så markedet blir nok mye større enn 3000 pasienter, med den er den forhåndsdefinerte pasientgruppen man sikter mot da disse ikke kan undergå kirurgi og har en elendig prognose.

‘‘I forsøket levde pasientene i observasjonsgruppen mediant i 36 måneder etter operasjonen, mens de som fikk cellegiften levde 51 måneder i median. Mer enn 80 prosent av pasientene ble fulgt i minst tre år.’’

2 Likes

sjukt at folk ikke greier å LESE!!! er det fordi det er på engelsk :joy:

2 Likes

Per nå, 65 kr, og i 2023 287kr aksjen.

The pivotal study is expected to start early in 2019, with an interim analysis of progression free survival and objective response rate for potential accelerated/conditional approval available approx. 36 months after initiation. For further information on timelines and study design, see attachment.

Interim analyse tilgjengelig 36 måneder - 3 år - etter studiestart.

Hvis vi baserer oss på oppstart i mars 2019 (early?), så guider selskapet at analysen er tilgjengelig i mars 2022. Så skal det søkes. Noe som er forventet å ta tid. Og Stuffers mener jeg guidet 9 måneder på det før - men jeg har ikke analysen, så der kan du gjerne rette på meg.

Leser du ikke selskapets egne pressemeldinger?

Baseline fra Stuffers har endret seg fra helt i begynnelsen av 2022 til helt i slutten av samme år. Jeg er nok mer pessimistisk og regner med litt forsinkelse fordi ting tar tid, men hvis alt slår til så guides det på godkjennelse helt i slutten av 2022. Eller 2023 hvis studien har oppstart i april 2019.

1 Like

Oversatt til Norsk:
Potensiell akselerert / betinget godkjenning tilgjengelig ca. 36 måneder etter innvielsen

2 Likes

Tror du at søknaden behandles på 1 dag av amerikanske og europeiske myndigheter?

2 Likes

Slutt med løgn og ta med hele setningen. Det er tredje gangen du arresteres for dette. Skjerpings.

4 Likes

nei, men de 36mnd inneholder tiden FDA analysere dataene fra de 2 armene og innvilger dermed AA på dette tidspunktet.

1 Like

Det er mulig du vet mer enn meg om dette temaet.

Slik jeg leser setningen så vil interimanalysen være tilgjengelig etter 36 måneder, og så skal det søkes, og i Stuffers analyse så mener jeg at det var satt av 9 måneder fra dette til markedsgodkjenning. Det er etter hukommelsen. Hvis du har Stuffers analyse kan du gjerne rette på meg, jeg har ingen andre årsaker enn dette til at jeg forventer 6 - 12 måneder fra interimanalysen er ferdig til markedsgodkjenning blir gitt.

Det er den eneste måten å lese HELE setningen på:

The pivotal study is expected to start early in 2019, with an interim analysis of progression free survival and objective response rate for potential accelerated/conditional approval available approx. 36 months after initiation. For further information on timelines and study design, see attachment.

ANALYSEN ER TILGJENGELIG FOR SØKNAD 36 MÅNEDER ETTER STUDIESTART.

1 Like

Jepp, det er nok riktig måte å lese setningen. De kunne godt ha delt den opp i to deler for å gjøre det klinkende klart. :stuck_out_tongue:

1 Like

Syns det hadde vært mer interessant å la nevnte studnet analysere hvorfor sannheten forvrenges over en lav sko på denne tråden.

4 Likes

Bra du er så sikker og vet dette da @anon21766851
Rart de sier:
Approx. 36 months to interim and 50 months to final Analysis
samt Artic sier : timelines for approval are in line with our base case scenario.
we believe the company has a very good change to hit the market in 2022 .

Kommer garantert opp på Podcasten idag.
Gidder seriøst ikke diskutere dette lenger!!!

2 Likes

Det er ikke nødvendigvis så svart/hvitt og klinkende klart som du påstår. Jeg vedkjenner at det kan tolkes på den måten du beskrev i caps-lock, MEN: det spørs hvordan man definerer interim analysis og om dette peker på ferdig analyse eller START av interim analysis, som det ikke står skrevet noen plasser.

Det kan tolkes til at man på det gitte tidspunkt kan starte opp med innhenting av data og deretter sendes til tolkning (som man da antar tar 6-9 mnd) ELLER man kan tolke det dithen at etter 36 mnd er denne interim analysis available, altså ferdig vurdert av nødvendig myndigheter.

Så kan vi bruke resten av dagen til å tolke hit og dit, eller vi kan vente til svar kommer, sannsynligvis i podcast og senest ved q-presentasjonen?

4 Likes

Nå har dere gått en full runde, og begynt på nytt med det samme.

“Det forventede nettoprovenyet fra Fortrinnsrettsemisjonen og eksisterende kontantbalanse forventes å kunne finansiere Selskapet godt inn i 2022, hvilket er lenger enn den forventede interimavlesningen av resultater for den planlagte pivotale fimaCHEM-studien av inoperabel gallegangskreft i 2021 og mulig søknad om akselerert/betinget markedsautorisasjon i 2022 …”

Stuffers base-case var inntekter i 2022:
Due to the number of sites, the unmet need in CCA and the more accessible design of pivotal trials in general, we expect recruitment could be done rather quickly, some 9 to 15 months. We assume the time of follow-up to be similar to the phase I expansion trial, in which patients, if eligible, are treated with Amphinex twice (second treatment some 4-5 months after the first). This would mean a minimum follow-up of 6 months per patient (after first treatment), with read-outs as late as at 18 months after study start. We assume the full study will take up to two and a half years in total, but expect meaningful read-outs and the clarification and/or possibility for accelerated/conditional approval after some 15-18 months. Taking into account time for proceedings of the New Drug Application (NDA) and approval, this could result in marketing authorization in 2H21, and first sales toward early 2022, which is our base case assumption.

Hvis ikke godkjenningstidspunkt er forskjøvet, så må hvertfall inntektene som skulle komme det året antakeligvis antas å bli mindre. Man må nok bare vente til Arctic har justert analysen sin, men initielt så står de tydeligvis på den tidslinjen fortsatt. At nåverdien kan bli noe mindre akkurat nå er for meg som langsiktig investor klinkende uvesentlig, da jeg regner med å sitte investert lenger enn det uansett.

Enkelte her inne må godta at andre har en mer konservativ approach (og ikke minst motsatt). Man velger jo selv hva man tror/håper på.

4 Likes

Skadefryd? Du er jo helt på viddene. Jeg vurderer min inngang fortløpende, og den er ikke på 40 kroner. :slight_smile:

Og vi vet nå at studiet vil ta 3 år, ergo 6 måneder ekstra. Og at oppstart er skjøvet på med ca 6 måneder. Og likevel er konklusjonen ingen forsinkelse?

Meget mulig jeg er for pessimistisk med de 18 månedene jeg antar (eller for optimistisk tidligere), men hvordan man kommer til at det ikke har skjedd noen forsinkelse forstår jeg rett og slett ikke.

Håper ikke du ikke kjøper noen i det hele tatt for å være helt ærlig, samme hvilken kurs… hold deg til Nano du og PS de har oxo en chat !!!

Snakker ikke spesielt om deg. Snakker om folk som blir meget aktive og skal si sin mening når kursen går sørover. Folk som ikke er investert i selskapet vel og merke. Synes dette er en meget interessant tilnærming og jeg lurer på hva som driver disse menneskene.

3 Likes