Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg vet at enkelte reagerer på det jeg skriver her inne også, så jeg veier inn med mine tanker. Jeg er drevet av en interesse for at TekInvestor skal være et forum der man kan lese seg opp på en aksje og sitte igjen med noenlunde realistisk bilde av hvordan situasjonen er.

Sånn er det ikke på denne tråden og da blir jeg litt aktiv for å forsøke å gi noen andre vinklinger til de som måtte være interessert.

@pdx kan kanskje flytte disse til småprat, da det blir en diskusjon om hva som er ok forumkutyme.

6 Likes

Da kommer nok det av hva som er lagt til grunn av behandlingstid på søknaden, tenker jeg da. Stuffers har klinisk bakgrunn, og kan det mye bedre enn jeg kan i allefall, så hva som er realistisk her vet jeg ikke. Når da selskapet skriver (som jeg siterte i første halvdel av forrige innlegg) at avlesningen blir gjort i 2021 og søknad gjort i 2022, så er vel behandlingstiden på søknaden den mest ukjente variabelen her (gitt at man tror på guidinga fra PCIB). Stuffers tok med det i beregninga, og uttalte så at base-caset hennes fortsatt står, så antar det er realistisk å få til.

Må nok vente til de kommer med en ny oppdatering før vi får svaret på hva Arctic har lagt til grunn.

3 Likes

Da må jo dette være kursmålet ditt for etter emisjonen når nye aksjer er i markedet/t-retter er utstedt og i markedet.
Det er jo ikke relevant å legge til 12 mill nye aksjer til å beregne dagens aksjepris – før nye aksjer er i markedet/t-retter er utstedt og i markedet
(tegningsrettene som følger med dagens aksjer har også en verdi)

4 Likes

Er det bare jeg som er idiot? Kursen var 53 *25 mill(børsverdi 1325), selskapet vil hente inn 360 mill. Kursen bør da øke til 67(1325+360/25) om en holder alt annet utenfor. Når rettighetene utgår, bør kursen gå tilbake til 45(1325+360/37.

Regner med at det er jeg som er idiot når kursen var nedi 36 og jeg mener den burde steget kraftig.

Siden ingen kom med kommentarer har jeg tenkt litt og kommet til at kursen ikke burde endres, men forbli 53, om en isolerer informasjonen om emien. Så lett, men likevel så vanskelig. Det er jo en selv om må betale sin andel av de 360 mill.

3 Likes

Hvis du ignorer resten av meldingen, så er du en idiot. Det kom mer info fram enn kun emisjonen. :wink:

Du gjør bare det samme som Artic har gjort for å regne “fair value”, dere har begge ignorert resten av meldingen

1 Like

“…om en holder alt annet utenfor…” Forsøkte å isolere kun emisjonen. Verdifall fra 67 til 39 er jo større en verdifall fra 53.

1 Like

Jepp! Hvis jeg ikke legger til forsinkelse så er ny rNPV etter emisjonen ~46 kr… Med forsinkelse ~38kr. Med tegningsrettene i markedet og forsinkelse kunne kursen nå vært ~54kr.

Har lest at nanokapsler er testa med TPCS2a, med god effekt. Putter da både medisinen og TPCS2a inn i en nanokapsel, og da var det snakk om at man kun trengte opptil 1/10 av cellegiften i forhold til normalen i det ene tilfellet. Spennende saker, men komplisert å lese om i vitenskapelige artikler.

Har litt problemer med å se hva som er så dårlig med meldingen. Vi fikk nesten det beste, en fortrinnsrettet emi som Einarsson ville ha. Det dårligste ville vel vært en rettet emisjon eller en dårlig partneravtale. Det ultimate hadde vært en sykt god partneravtale.

Men når markedet dømmer meldingen nord og ned kan en nesten begynne å lure. Gjelder vel å være med på emien og satse på at markedet kommer etter?

2 Likes

Spennende saker ja. I likhet med Pcib har de en fysisk, og ikke biologisk, tilnærming. Norsk forskning er helt i verdenstoppen her.

Dette blir ikke en konkurrent bare så det er sagt.

Fra hjemmesiden:
Phoenix is currently focusing on the oncology segment, looking in particular at pancreatic, liver, triple negative breast and prostate cancers. Other medicinal segments, such as diseases in the CNS and inflammation are also being explored.

1 Like

SNIP på bukspyttkjertelen der altså!

Men ett kursfall på 50 % ?. For en utsettelse på hvor mange mnd ? 2-6?

De har vel kanskje startet med Pancreatic. Dvs de har ikke startet, men skal brukes som supplement til behandlingen.

Fint innslag her:

Står det nevnt, eller blander du bukspyttkjertel og gallegang?

Jeg som blander, GGK all over the place. :stuck_out_tongue:

Hei @Christian Christian hvis du tror kursnedgangen IKKE har noe med emisjonen å gjøre så er det vel du som har gravet ned hele hue ditt på det jordet og ikke ser særlig mye :sweat_smile:

Hører du sier det, men nei, en emisjon som er ventet og blir kjørt på denne måten er i utgangspunktet rimelig kursnøytral.

Ikke fra et likviditetssynspunkt. De som holdt aksjer basert på en forventning/håp om en partnerløsning vil selge.

2 Likes