Tja, ikke godt å si hvor langt Nucana er i løypa. De guider faktisk oppstart i løpet av 2018. Følgende er fra 2Q18-rapporten:
http://ir.nucana.com/static-files/708c0476-01bd-4d27-9faa-c1aaba9f6f72
“Anticipated Second Half 2018 Milestones
• Acelarin® is NuCana’s ProTide transformation of gemcitabine. Over the remainder of 2018, NuCana
anticipates a number of data read-outs and milestones including:
o Reporting additional Phase 1b data of Acelarin combined with cisplatin as a first-line treatment for
patients with advanced biliary tract cancer at ESMO on October 21, 2018 (the ABC-08 study).
This will include additional data on the eight patients reported at ASCO-GI in January 2018, data
from the six patients in the 725mg/m2 dose cohort, and interim data from the additional six patients
in an expansion cohort at the selected 625mg/m2 dose.
o Initiating a Phase 3 study of Acelarin combined with cisplatin as a first-line treatment for patients with
advanced biliary tract cancer.”
De har imidlertid ikke guidet noe på oppsett og eventuelle regulatoriske privilegier, og de kaller det fase 3.
Det tyder nok på at det er studie på størrelse med ABC02, dvs rundt 400 pasienter og med median overall survival (mOS) som klinisk endpunkt. Mao ingen accelerated approval eller noe. Så om de skulle komme i gang litt før PCIB så vil de likevel bli ferdig senere.
Jeg har også en magefølelse på at de er litt vel optimistiske, og de skriver vel “anticipated”, og jeg tror nok PCIB likevel kommer først i gang.
PCIB har dessuten bedre data, vi får uansett vite mer om både Nucana og PCIB på ESMO 2018 i Munchen i slutten av oktober.
Min vurderinger er uansett at PCIB er vesentlig bedre.
Kanskje minst like interessant er at Nucana er verdt mer enn 4 ganger så mye. OK de har mer enn dobbelt så mye cash, men det trenger de nok siden deres fase 3 studie vil være mer enn dobbelt så stort som PCIB sitt, og alt skal brukes.
Mao er Nucana en svært god benchmarking på hva PCIB minst burde ha som market cap i dag, og det er minst 4 ganger dagens aksjekurs.