Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Janusface, med ERCP ( Endoscopic retrograde cholangiopancreatography) kommer man til i både bile duct og pancreatic duct.
Diameteren i gallegangen er normalt 4 mm, med en nedre grense på 2 mm og øvre på 8 mm.

“Average diameter ranged from 2.0 mm to 7.9 mm, with 95 percent of the subjects having a diameter of less than 6 mm.”

Mens den er 3,5 mm i pancreatic duct i hodet av bukspyttkjertelen, hvor jo 60 til 70 % av pancreatic cancer tilfellene oppstår ( i epitelcellene, derav adenomacarcinoma)

I tillegg er det slik pancreatic duct ofte er utvidet (dilatation) der det er oppstår kreft. Bare google pancreatic cancer + dilatation så finner man den infoen.

Mao access i hodet av pancreasen er intet problem.

3 Likes

Hvordan er data i fase 2 fra denne studien? Dette er vel det eneste “red flag” ifm konkurrenter?

Tror mange skvetter litt når de hører FOLFIRINOX pga de svært gode resultatene på pancreatic cancer, og hva det gjorde med Targovax sitt TG0 studie.
Det mange imidlertid glemmer var at det var for opererte pasienter, og TG01 var altså for pancreatic cancer pasienter etter at de ble operert (enten det var med R0 eller R1 reseksjon)

FOLFIRINOX på inoperable pancreatic cancer er a different story.

FOLFIRINOX vs Gemcitabine på inoperabel pancreas ga omtrent samme forskjell (11,1 mnd vs 6,8 mnd) som GEMCIS vs Gemcitabine (ABC02) på cholangiocarcinoma (11,7 mnd vs 8,0 mnd).

FOLFIRINOX er imidlertid ikke blitt godkjent, akkurat som GEMCIS, mens Gemcis er blitt SoC for CCA, mens det ikke er blitt det for PDAC, og grunnen er nok at Gemcitabine er godkjent behandling for pancreatic cancer, mens det vel ikke var det for CCA.
MAO PDAC hadde et alternativ på første linje, men ikke CCA, og da måtte ma ha et “halmstrå” å tilby pasienter med inoperabel CCA; Gemcis.

Men jeg vil si at på grunnlag av likhetene mellom PDAC og CCA så er forventingene til utfall av studiet med FOLFIRINOX på inoperable CCA-pasienter å være på samme nivå som for PDAC, og det er jo ganske likt som for GEMCIS på CCA.

Konklusjon er at dette neppe er noen bekymring for PCI Biotech.

14 Likes

Bra diskusjon her i dag.
Lenge siden det har vært så mange opplysende/konstruktive innlegg her (og HO har jo vært helt ubrukelig på omtrent all biotek siste 2 mnd.), så godt man av og til kan få noe igjen for å bruke tid på disse foraene.

8 Likes

Glein, en medical device er “en dings”, så det er begrenset hvor langt man kan dra det. Det er nok ikke lyskilden som er definert som behandlingen, men Amphinex +cellegift.
Folk husker sikkert at Oncoinvent tok en liten “gamble” der på sine partikler, men forandringer i guidelines stengte dem muligheten.
Helt utenkelig at PCI skulle kunne ta den veien.

10 Likes

Takk for informasjonen og dine synspunkter. Det gjorde meg en del mindre bekymret. Ikke lett for legfolk det her.

4 Likes

Tror NuCana kommer til kort mot pcib såfremt sistnevnte ikke tryner fundamentalt.
Ja, pcib har få pasienter så langt, men resultatene er foreløpig knallsterke.

Så jeg er helt enig med @Snoeffelen om at pcib ikke har noe å frykte her.
Jeg ville derimot vært litt svett i trøya hvis jeg jobbet i NuCana og hadde ansvaret for en indikasjon i konkurranse med pcib.

3 Likes

Publiserer snart en oppdatert analyse på Seeking Alpha. En liten smakebit her, dvs konklusjonen.
Key takes:

• Forventer fimaChem partneravtale ved interim readout i 2021 på 0.9 bUSD+35% royalty. Summen er ikke tatt ut av lufta men representerer DCF av fimachem ved LOA 60%, pasienttall 5000, max markedspenetrasjon 80%, gjennomsnittlig pris 120k USD, time to ramp up 3 år og første salg 2022.
    -LOA fimachem økt til 60% pga meget sterke data fra cohort 4 nylig publisert
    -Tatt med potensiell oppside i Asia og andre regioner. LOA her kun 20% og vesentlig senere inntektsstrøm. Pga høy incidens, gir det likevel en betydelig verdi i DCF analysen.
    -Tatt med oppside ved at fimaCHem benyttes ved Pancreas med LOA 10%.
    -fimaVacc partneravtaler i 2019 og 2020.
    -fimaNac avtaler i 2020-2025
    -Discount rate 10%
  • Kursmål: 280 NOK.

23 Likes

Tenkte på PCI…

4 Likes

I morgen er siste dag før telling av rettigheter, riktig?

Mandag er første dag aksjen handler uten tilhørende tegningsretter.

3 Likes

Og på Onsdag får vi t-rettene og de kan kjøpes eller selges via børs fra den dagen. I tillegg kommer prospektet.

2 Likes

Fantastisk lærerik og god diskusjon hær de siste dagene, må takke alle som har bidratt på forskjellige måter og delt av sin kunnskap :kissing_heart: tusen takk!

De neste ukene blir iallefall spennende, det hersker det liten tvil om! og med det mener jeg at oppdateringer fra Exstension studiet & FimaVacc er nært forestående, grunnen til at jeg fremhever dette igjen er alene på bakgrunn av guiding fra PCIB på de siste 2 kvartaltalls-presentasjonene:

_08Mai - Q1 bekrefter PW at vi vil få oppdateringer fra dybdeanalysen til FimaVacc når disse foreligger, men at det blir da gjennom en publikasjon eller en presentasjon (high level)

30.Aug - Q2 kommer det frem at hvis de skal gjøre en Part 3 optimaliserings del innen FimaVacc så vil oxo denne være ferdig innen året er omme. De guider at de vil konkludere om en optimaliserings del er nødvendig nå i høst. Og det må da bety nå snart hvis de skal ha tid til å fullføre en eventuell optimaliserings del og ennå rekke å være ferdige inne utgangen av 2018…

Utifra disse utsagnene så kan det for meg se ut som at vi i det minste og innen rimelig kort tid vil kunne få oppdatert data fra FimaVacc dybdeanalysen!!

Så er det jo nærliggende å tro at de endelige FimaVacc resultatene blir presentert på ESMO Immuno-Oncology Congress Geneva, December 13-16, 2018 .

7 Likes

Ultimovacs planlegger børsnotering i Q1. Det vil også bidra til økt fokus på FimaVacc.

6 Likes

Kanskje ikke uten grunn. De har vel testet fimaVacc en stund naa. Sitter med en foelese av at PCIB vil bli verdensberoemte for sin leveringsteknologi, og solgt for en pen milliardsum, lenge foer P2 studiet er ferdig;-)) Og vi har allerede saa mange partnere at store ting kan skje naar som helst.

4 Likes

Hollenderne vil inn, det er det vel liten tvil om.

Dermed skal aksjekursen OPP i dagene og ukene fremover.

Dersom vi åpner ned og/eller går nedover i morgen/de neste par dagene, vil dette mest sannsynlig være veldig kortvarig.

IKKE la deg lure til å gi bort aksjene dine billig, til hverken Nyenburg eller noen andre.
I morgen, ha litt is i magen, for pokker!

9 Likes

Ex fortrinnsretter i dag

Det vises til meldinger fra selskapet 24.08.2018 og 14.09.2018.

Aksjene i PCI Biotech Holding ASA noteres ex
fortrinnsretter fra og med i dag, 17.09.2018

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=459523

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180917.OBI.20180917S26

2 Likes

Tror vi etterhvert kan konkludere med at dette ikke er en aksjonærvennlig emisjon. Vi blir filleristet på børsen daglig. Finnes det snev av sannhet i ledelsens utsagn om; “sterk interesse rundt aksjen, aksjonærvennlig, den ørkesløse vandringen kan være over”, etc. så bør vel dette snart vise igjen på kursen også?

Jeg er en tålmodig kar i dette gamet og skjønner at ting tar tid, men at nærmere en halv milliard skal barberes av kursen er da riv ruskende galt (slik rikets tilstand blir presentert av selskapet). Vi står på nippet til å starte PFII. Har gode effektdata. Spennende fimaVACC resultater er ikke langt unna og vi har mange viktige samarbeidsavtaler. Finnes det lik i lasten så er disse definitivt ikke kommunisert ut til markedet.

TERP og andre finansielle begreper er dessverre ikke til hjelp! Fokuset nå er på forsinkelser og anchoring effect (30 kroner). Jeg skjønner ikke bæret av dette og ser større og større papirtap for hver bidige dag. Skuffet over at denne massakren finner sted og det hjelper fint lite at PW og andre sier de er overrasket over dette. Det finnes konkurrenter som har mer vind i seilene og der guidingen faktisk virker å stemme overens med den virkelige fremdriften i selskapet. Kart og terreng stemmer svært dårlig i det PCIB kommuniserer ut til omverden.

Nå er altså kursen så tett ned mot emisjonskurs at denne aksjonærvennlige emisjonen faktisk begynner å fremstå som en vits i mine øyne. Skal kjøpe min del av de nye aksjene men er ikke imponert over dette håndverket PCIB har klart å lage i stand her! Og det er ikke første gangen de klarer å skape panikk i kjølvannet av presentasjoner.

Skuffet :white_check_mark:
Irritert :white_check_mark:
Optimistisk på fremtiden :white_check_mark:

Tror fremdeles at årets slutt vil kunne gi 50% fortjeneste (papirgevinst) for de som handler ned mot dagens kurs! Men skivebom på guiding har skapt kaos og det er trist :tired_face:

10 Likes

En emisjon hvor du ikke trenger å bli utvannet er så aksjonærvennlig som du får det. :stuck_out_tongue:

Selskapet kom samtidig med guidingen med endel ny info som ikke har blitt så godt mottatt. :slight_smile:

2 Likes

Jeg venter til 19.september med å konkludere med noe som helst. Men dette ser veldig dårlig ut, dessverre. Aksjonærvennlig emisjon my ass når du sitter med 30% papirtap, og jeg har snitt 50!!! Tenker de få som handlet på over 60 må være veldig fornøyde.

1 Like