Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Vi får alle gjøre våre egne vurderinger og ta konsekvensen av dem.

Tror nok de fleste som har satt seg litt inn i materien anser selskapet som rasende billig.
Den litt spesielle aksjonærstrukturen har forårsaket fallet. Majoriteten av aksjonærene skulle nok ha kjøpt hva remmer og tøy kunne bære nå, men flere (de fleste) mangler midler.

Et fullfinansiert selskap som går inn i siste fase. En fase som kun krever maksimalt 93 i Amphinex- armen, og muligheter for etisk stopp lenge før det. Ingen konkurrenter og ingen SoC.
FimaVacc og NAc

Alt dette til litt over en milliard.

De fleste skjønner at dette er billig.

5 Likes

Det er da ingen analyse av pcib.
Om noe så er det en analyse av aksjemarkedets tolkning av pcib. Og må leses deretter. De som ikke greier å se den forskjellen skjønner jeg godt at kicker på både posten min og aksjekursen.

Du gjør det litt enkelt for deg selv når du tar sitater ut av kontekst.
Angående «nyheter ifbm gallegangsstudiet» fra statusen var at studiet var en behandling og skulle starte juletider2017-H1 2018.
Tell opp positve og negative og tell opp antall konkurrenter for rekrutering og marked. Revisiter så posten min. Ikke heng deg opp i detaljer. Tenk retning på påvirkning av kurs.
Det er dere som ikke er enkle nok tror jeg.

Dette er vel bare et resultat av garantien.

I sum sier jeg i praksis mye av det samme som du gjør i posten din. Jeg gjør tydligvis feilen å utdype og forklare bakgrunn for tankene mine ;).
Alle tenker forskjellig og derfor vil alt som virker klart forklart for en, ofte missforståes jo mere innhold og setninger som brukes.

Litt skremmende at 2 stk kallte min forklaring av min tolkning på markedes forståelse og behandling av pcib for en analyse.
Må kunne få begrunne noe litt saklig på høynivå uten at det får ordet analyse slengt etter seg. Analyse bør henge høyt, ikke være på høynivå

2 Likes

@Snoeffelen thank you for the reminder, lots of good info in the 2017 prospectus and looking forward to what we will get tomorrow. I also liked this visualization of Fimavacc with checkpoint inhibitors :rocket:

4 Likes

Jeg sa at det i sum ikke grunn til å kjøpe idag ja. T-retter kommer i morgen…

Sett situasjonen i sum så har majoriteten av eiende og ikke eiende interestener ikke grunner til å kjøpe idag.
Hadde de interesse av av kjøpe til denne kursen hadde de allerde kjøpt inkl t-rett tidligere.
Har de troen på at den skal fortsette å falle under/etter emmisjonen så venter de.

Så jeg ser ingen grunnen til volumkjøp idag.

limer denne fra Liang på HO - masse god info - bør/må høres ! igjen :yum:

Denne podcasten er skreddersydd for dagens situasjon i PCIB.
OBLIGATORISK–må høres gjennom for å få svar på mye av det som skjer nå.

Forhold som avklarer når medisin kan være klar for markedet:

Hør tidslinje fra 15:30 - 17:00 på linken over. (gjerne noe før også for å se sammenhengen).

IDMC
Dette er en uavhengig gruppe som overvåker studien og som rapporterer til FDA om dårlige/gode forhold.

Det er denne gruppen som er avgjørende for når det hele kan avsluttes tidligere.

1 Like

En kan jo spørre seg hvorfor er det satt opp dobbel behandling i P2 når de bare har 4 stk igjennom nåløyet? Hmm, gode resultater eller bare sikkerhet. Hvorfor sette opp dobbel behandling om resultatene foreløpig er dårligere enn enkel behandling i kohort 4?

1 Like

hør på podcasten 09:00 angående spesialinvestoren Nyenburgh Investment Partners :headphones:

1 Like

Det du skal spørre deg om er hvorfor de velger å presentere data fra dette studiet når de bare har data fra 4-7 pasienter.

Det er selvsagt fordi det er gode data som skal legges frem, ellers hadde de ventet til det forelå read out fra hele extension studiet for å balansere bildet.

3 Likes

PER: “De skal ha en grundig gjennomgang av hele selskapet, og data og planer før de går inn”

2 Likes

Hvis de skal inn. De sier selvsagt til alle selskapene de ser på at de skal inn. Så får vi se om de skal inn med kort eller lang posisjon.

Hvis? haha, jada disse gutta leker butikk. Utrolig hvordan folk tolker informasjon …:joy:

2 Likes

Blir spennende i morgen. Solgte nesten alt i Photo for å finansiere innløsning av t-rettene, men endte opp med å kjøpe flere pcib akjer for hele beløpet på rundt kr 35 med t-retter istedet. Får se om det var lurt i løpet av de neste ukene.

3 Likes

Jeg har heller ikke sagt at det er en analyse av PCIB, og jeg er heller ikke opptatt av begrepet. Kan godt si at jeg er uenig med tankerekken din. Jeg tar ikke fra deg å ha meninger om dette InfoLeacher, men så er det også greit å være uenig. Jeg er heller ikke overrasket over kursfall ,men jeg tror det mer henger på troen på det du selv skriver “Med viten om at standaren på obx er at alle aksjer faller ned til og gjerne under emisjonkursen.”, enn på det fundamentale. Du skriver at kursen har falt på forventninger, endret risiko, og mangel på kapital. Her er jeg altså uenig. Det største fallet kommer fordi man forventer at alle forventer at kursen skal nærme seg emikurs. Det er et element av endret risiko her ved utsettelse og kanskje marginalt på konkurrenter. Men den andre veien virker redusert risiko pga finansiering klar, og signaler om gode resultater på extension studien slik jeg tolker det. Mangel på kapital, kan kanskje være et element blant eksisterende aksjonærer, men de som vil kjøpe stort (og andre også) venter forståelig nok til t-rettene legges ut. Tror vi da vil se at det er kapital nok.

Jeg svarte på posten din fordi du sa at det er ingen argumenter for å kjøpe og du pekte på at alle som vil kunne få så mye aksjer de ville til 30 kroner ved overtegning. Jeg tror på en helt annen historie de nærmeste ukene. Men det er lov å være uenige her inne.

3 Likes

Hvis de skal inn? Du har fått med deg at de har garantert for emisjonen, sant?
De må inn, ellers blir det rettssak.

1 Like

Selvsagt ikke.

Har man mulighet for å selge t-rettene sine direkte til en annen privatperson?

Da må kursen under 30 først.

Da Nyenburgh gikk inn i QuiaPeg Pharmaceuticals, tok de en posisjon på 21%.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180427.Aktietorget.89005

Riktignok et mindre selskap,men kan ikke tenke meg at Nyenburgh går inn for å sitte på en for dem liten eierandel/posisjon.

Kanskje vi kan forvente at de tegner seg for 4 millioner aksjer og blir største aksjonær?

1 Like