Jeg har heller ikke sagt at det er en analyse av PCIB, og jeg er heller ikke opptatt av begrepet. Kan godt si at jeg er uenig med tankerekken din. Jeg tar ikke fra deg å ha meninger om dette InfoLeacher, men så er det også greit å være uenig. Jeg er heller ikke overrasket over kursfall ,men jeg tror det mer henger på troen på det du selv skriver “Med viten om at standaren på obx er at alle aksjer faller ned til og gjerne under emisjonkursen.”, enn på det fundamentale. Du skriver at kursen har falt på forventninger, endret risiko, og mangel på kapital. Her er jeg altså uenig. Det største fallet kommer fordi man forventer at alle forventer at kursen skal nærme seg emikurs. Det er et element av endret risiko her ved utsettelse og kanskje marginalt på konkurrenter. Men den andre veien virker redusert risiko pga finansiering klar, og signaler om gode resultater på extension studien slik jeg tolker det. Mangel på kapital, kan kanskje være et element blant eksisterende aksjonærer, men de som vil kjøpe stort (og andre også) venter forståelig nok til t-rettene legges ut. Tror vi da vil se at det er kapital nok.
Jeg svarte på posten din fordi du sa at det er ingen argumenter for å kjøpe og du pekte på at alle som vil kunne få så mye aksjer de ville til 30 kroner ved overtegning. Jeg tror på en helt annen historie de nærmeste ukene. Men det er lov å være uenige her inne.