Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

issue (news) came out in August not in september, and these options are vesting this month and the expiry date is pre-defined from 2013, so the message will be: company capital increase rather than insider selling (they don´t own the stock, they own the option, reporting is different) and there should not be any wrong signals associated with this especially with expiring dates

my interpretation is that the CFO and CBDO are convinced that the share is way under-valued

1 Like

Jeg har også blitt fortalt av Nordnet at jeg ikke kan kjøpe nye tegningsretter på aksjesparekontoen. Kan bare selge dem eller bruke dem til å tegne aksjer for.

Irriterende ettersom jeg har kontoer flere steder og hadde tenkt å samle alle tegningsrettene på den kontoen av likviditetsgrunner.

Et tips jeg fikk var at jeg kan kjøpe nye tegningsretter på vanlig aksjekonto, men oppgi VPS-kontonummeret til aksjesparekontoen på tegningsblanletten. Da blir de levert direkte dit.

Har en hel haug av t-retter. Hadde håpet på litt mer gull i prospektet. Nå ser det ut for meg at gullet først kommer når jul og vinteren nærmer seg. Historisk sett gelder jo dette også.

Tror at Pcib hadde plan om å kunne komme med data fra extension studien for å gi oss et løft i tegnings perioden. Men der gikk de altså på en mine(sen innrullering og forsinkelse) og vi aksjonærer får lide i form av utvanning.

3 Likes

Noen forsoeker og senke folks oppfatning av tegningsrettssverdien, ved aa selge mindre enn 10 tegningsretter for aa presse kursen ned. Og de lykkes, fordi naar folk ser dette blir de nervoese og mer tilboeyelige til aa selge bilig selv. Nyenburh og andre investorer som vil inn, har nok en psykologisk finger med i dette spillet;-)) De kjopte noen faa tegningsretter i begynnelsen for aa kunne gjoere dette.

2 Likes

Får man kjøpe 1 aksje til 30,- per tegningsrett? 0.48 var vel bare for å få antall tegningsretter.

1 Like

Data fra extension-studiet kommer nok på en konferanse så noen mine der tror jeg ikke finnes.

Tror og resultatene herfra vll føre til et godt kursløft. Men det hadde vært fint å hatt den i tegningsperioden.

1 Like

joda men foeløpige data fra exstension studiet kunne de kommt med…
de må ikke komme hær og si at de ikke har disse da 4 av pasientene var allerede innrullert før 01.jan18

Og det er jo klart at når alle nyhetene/triggerne man har ventet på blir skjøvet frem i tid så mener jeg personlig det er ureint spill. ( da tenker jeg på bekreftelse på Asia sites, oppdatering på dybdeanalysen samt oppdatering på exstension studiet)
trofaste aksjonærer blir vannet ut mens nye investorer får en gavepakke.

3 Likes

Synes også at det kune vært en fin gest til aksjonærne, men de foretrekker nok å fremstå som profesjonelle og presenterer dem når de er ferdig analysert og studien ferdig.

1 Like

Se på handelsloggen. Er det noen som tror at det er de som eier under 200 “gamle” aksjer som selger 4 - 8 - 30 - 33 - 96 og 101 tegningsretter?

Deres tegningsretter er i hovedsak de rettene som verken blir solgt eller blir brukt til å tegne emisjonsaksjer. Altså de rettene som forfaller og som gir oss andre muligheter til å overtegne.

Med andre ord; disse mikrotransaksjonene er utslag av forsøk på manipulasjon. Sikkert helt greit og lovlig - i hvert fall på Oslo Børs.

2 Likes

Hva er profersonellt med å holde igjen kurs-sensitiv informasjon i en Emisjon, der kursen er ned over 30%.

Dessuten lovet PW oss en oppdatering på dybdeanalysen på Q1 08mai, der det kom frem at en slik analyse ville ta ca 90 dager å gjennomføre…

Så hvor er analysen da? jo den skal de vel sitte på til desember til ESMO! og da er det ikke en oppdatering men en ferdig analyse av hele greia inkludert optimaliserings delen!!!
Exstension dataene skal de sitte på til konferansen i okt.

2 Likes

At nye data slippes på konferanser er jo ikke noe nytt. Handler ikke om å være profesjonell eller ikke, det er bransjestandard.

1 Like

javel men da må dette være tidenes Nye investorer og Garantist Vennlige Emisjon!!_

og hører jeg en gang til at dette er en aksjonærvennlig emisjon så :face_vomiting: jeg

4 Likes

At emisjonen er helt rævva gjennomført er en ting, men det forandrer ikke hvordan selskapet operer i forhold til presentasjon av data.

Ledelsen klarte rett og slett ikke lese aksjonærmassen sin godt nok, og resultatet ser vi nå, et massivt verditap. Så får vi håpe at ledelsen har gode nyheter å servere nærmeste 6 måneder. Da kan konklusjonen rundt emisjonen fort bli en helt annen;)

2 Likes

Her gjør du en vanlig feil JAXI. I etterpåklokskapens lys konkluderer du med at emisjonen ikke var aksjonærvennlig. Vi kan alle se at det har vært en elendig kursutvikling for trofaste aksjonærer etter meldingen om emisjon ble meldt, men det betyr ikke at emisjonen i utgangspunktet ikke var aksjonærvennlig.

Det blir etter min mening feil å si at emisjonen ikke var aksjonærvennlig fordi aksjonærene hadde en stor trang til å selge aksjen ned mot 30 kroner.

11 Likes

Om den skal være aksjonærvennlig må den bakkes opp med gode nyheter i forkant eller under tegningsperioden og ikke i forbindelse med utsettelser.

Emisjonen er så dårlig utført at jeg nesten mistenker exstensionstuden for foreløpig dårlig resultater.

De har spart noen millioner på få sites, men det er aksjonærne som får regningen.

2 Likes

Den får du nesten stå for selv. Ledelsen har ikke gjort noe som helst galt her.

Kursfallet kommer nok helst av forventninger til når Amphinex vil komme på markedet som ikke stemmer med virkligheten. H1 2022 er vel tidligst mulig, og da må de få Priority Review og data fra før interim må bli brukt som grunnlag. Ellers ser vi på H2 2022 med Priority Review eller H1 2023 eller senere uten Priority Review.

Vet at jeg selv helt hadde undervurdert når de kunne komme på markedet og at jeg trodde studiet ville koste mindre. Jeg er neppe alene, ettersom Snoeffelen stod for grunnlaget mitt for estimering på cost. Jeg vil gjerne skylde på ledelsen, men dette må jeg ta på min egen kappe. :stuck_out_tongue:

1 Like

ikke misforstå jeg tror exstension studie dataene er sterke, da disse mest sannsynlig skal fremlegges på ESMO 2018 Munich, October 19-23, 2018

2 Likes

Enig med Christian her. Tror store deler av fallet skyldes utsettelsen. Mange som går inn i bio har en illusjon om 10 gangen på et år. Slik er det sjelden og da kan folk bare skylde på seg selv. Om du gikk inn på 50 og selger nå gjør du den største tabben. Ingen har tapt eller tjent noe som helst før realisering.

2 Likes

Skal den være aksjonærvennlig må kursen holde seg på terpkurs. Alle visste de trengte penger, men aksjonærene visste ikke at de ville gå for fortrinnsrettet emisjon. Det visste de selv. Da må de planlegge/prøve å få noen gode nyheter i perioden emisjonen foretas. Dersom de hadde hatt noen flere sites kunne de mest sannsynlig fremlagt gode nyheter fra Extension studien, og om de hadde hatt flere til å analysere vacc fase 1, kunne de kansje hatt nyheter her også. Det har de ikke klart. De har spart penger og tapt tid. Trofaste aksjonærer betaler regningen.

1 Like