Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Idioten, om data fra extension studiet var dårlige, så hadde Pcib garantert ventet til det fulle datasettet forelå før de presentere det. Eneste logiske grunnen for at de velger å presentere det FØR alle pasienter er innrullert og avlest må være at dataene er ekstremt gode.

Og dette har vært terpet på før Idioten, Pcib hadde ikke råd til vente med emisjon. Kassen var tom og selskapet var i skvis. Hadde de hatt 100 millioner ekstra i kassen kunne de ventet med emisjon til neste år, men den posisjonen var dessverre ikke selskapet i nå. Da måtte de ha trykket flere aksjer til kroner 7 under forrige emisjon, som igjen hadde medført større utvanning.

1 Like

Ja, tror ikke at de er dårlige, var bare en utrykksmåte for å få frem hvor arg jeg er på den dårlige planleggingen på fremdrift versus emisjon.

Ja, alle visste de trengte penger. Det hindrer dem ikke i å forsikre seg bedre at de får gode nyheter fra extention og kansje vacc i forbindelse med emisjonen. Det kunne de gjort med to flere cites og litt flere folk på vacc.

Hvordan kan du vite at de skal presentere før det fulle datasettet foreligger?

1 Like

image

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/08/PCI-Biotech-attachment-press-release-24-Aug-2018.pdf

1 Like

Så, de hadde ikke positive nyheter å fremlegge, så derfor har ledelsen gjort en dårlig jobb med emisjonen? Jeg kjøper bare ikke argumentasjonen her.

Vel, her har de faktisk gått på en smell, og det er nok ledelsen sin skyld at ting ikke har blitt fulgt opp godt nok, så nok pasienter ble innrullert i tide. Det har dog lite med emisjonen å gjøre. De trenger pengene nå for å kunne sette i gang arbeidet pivotal fase 2. Så får trofaste aksjonærer bare vente til de gode nyhetene om extension studiet kommer etterpå. Hvis de har sittet igjennom emisjonen og brukt rettene, så har de kun tapt på papiret og blir borte når de gode nyhetene kommer. Har de ikke blitt med på emisjonen eller solgt, så er de ikke trofaste? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det var da veldig hvor arg du var nå idioten. Tror de fleste ikke ventet nyheter i prospektet, og jeg vil også hevde at det naturlige er å ikke slippe nyheter under emisjonen. Som jeg har sagt før, så tror jeg det kommer nyehter i tiden etter emisjonen er fullført sammen med analyse®. Tror man på det fundamentale, så er det bare å roe nervene. Aksjen er billig, og jeg tror dette vil vise seg i tiden etter emisjonen. Tror også at det utover i perioden med omsetning av t-retter, vil bli et større kjøpepress - i allefall på kursnivå vi ser nå.

Jeg tror mange av småhandlene med tegningsretter i dag rett og slett er folk som har “urunde” antall tegningsretter og som kjøper eller selger for å runde av antallet. Jeg har iallefall kjøpt noen retter bare fordi jeg liker runde tall.

1 Like

Ikke arg, bare skuffet :grin:

2 Likes

Mulig det Jaxi mener er at
Pcib ved å velge å trosse loven og følge bransjestandard ved å holde igjen data de har. For å komme med det på konferanse istedenfor å inkludere det i prospektet. -> fører til lavere kurs enn den ville ha vært ved å inkludere dataene. Og derfor feil valg.
enig i dette, gitt at de ikke hadde blitt eksludert fra okt konferansen ved å publisere.

De har også valgt å holde emmisjonen nå istedenfor å holde den i okt/nov, etter både exstension og fimavac del 1 og 2 er publisert.
Det er vel fordi pcib var litt uheldig timing messig i forhold til Q2. Hadde de som etter planen vært ferdig med exstesion og «vac1/2 analyse» før Q2 kunne de med tryggt ventet med emmisjonen.

Nå ble Q2 nonews bortsett fra. «Vi har ingen nyheter ang partner og exstesion er ikke ferdig.»
Det kunne ha senken kursen endel og gjort en eventuell emmisjon senere i høst vanskligere enn den de valgte. Og mulig de ikke har penger til å vente til etter vac og exstesion data kommer.
Alt i alt virker løsningen de valgte safere enn alternativet. Når ting ble som det ble.

La ut noen retter rundt 30. Den ordren gjelder bare idag. Så kjøperne må forte seg :slight_smile:

For å si det sånn, hva om børsene WW hadde krakket mens Pcib prøvde å hente inn penger. Hva tror dere kursen hadde blitt da? Leser dere finanspressen? Det er en økende frykt for et globalt krakk i aksjemarkedet. Vil dere ha en ledelse som er opptatt av gambling og spekulasjon, eller en ledelse som er opptatt av drift og moding av resultater?
Hadde Pcib stått sterkere finansielt kunne ledelsen gjort som Nano og Targovax og kjørt emisjon i etterkant av en value trigger. Men se på aksjeantallet i nevnte selskaper, hvilket selskap har trykket minst aksjer for å komme dit de er i dag? Jo, Pcib…

4 Likes

Blir mye tull nå. En del av denne kritikken mot selskapet er jo helt på jordet. Hadde ikke vært farlig å drive biotekselskap om det var så enkelt som noen her inne gir inntrykk av…

Det har vel også vert spekulert i boligkrakk også siste 10 år eller mere … før eller siden får de sikkert rett … kanskje om 10 nye år ?

Boligkrakk er en raritet, børskrakk er normalen. Innen 2 år kommer verden til å gå gjennom historiens verste børskrakk pga av skyhøy gjeldsgrad og lave renter.
Da kommer alle aksjonærer til å være sjeleglad for at Pcib sikret driften for 4 år i 2018.

Enkeltaksjer krakker stadig, senest Pcib

Alle er vel enig i at emisjonen var nødt til å skje nå. Selskapet kunne ikke venter lenger med å fullføre emisjonen.

Spørsmålet er om de burde/kunne sette inn flere krefter når de så utsettelsene true i det fjerne på extension og vacc 1 for å få disse ferdig i tide til emisjonen.

jaja mye kan skje innen 2 år kjære deg. kanskje er vi i markedet allerede med FimaChem :wink:
AI er på vei inn i finans sektoren oxo
Så å spå ett krakk på historiske data, den tiden er forbi

Merkelig, nå er t-kursen høyere enn a-kursen.

1 Like

Hvilke ressurser? Kassen nærmet seg tom og TT veldig lang T i denne bransjen her.

At ledelsen skulle time emisjonen når selskapet stor så svakt finansielt kunne fort blitt en mye dyrere affære.

De har jo noen titalls millioner igjen, og vet ikke om de hadde nok penger til å opprette et par cites til extension og et par bioinginører på vacc i vinter og om dette hadde vært nok til å fremskynde resultatene nok.

Kansje de måtte gjort noe i starten av studiene? Kun spekulasjoner.

Du sier no :smiley: De betaler 34 kroner aksje i stedet for 33,75 egentlig. Men de beholder likviditet til betalingsdato for emisjonen da.

1 Like

Starta Nyenburgh Investment Partners nettopp å handle mon tro :thinking:

1 Like