Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Er dette fordi de tror kursen vil på a-askjer vil gå opp i emisjonstiden eller for å unngå å dra opp kursen ved større aksjekjøp(ved bruk av TR)?

Det kan jo være for å unngå å havne på noen liste over top50 osv? Det er vel ikke noen liste på dette når det gjelder rettene? Bare synsing selvfølgelig.

1 Like

De fikk kjøpt 50 tusen aksjer uten å drive opp kursen. Tyder på at det er en stor fisk. Kansje storgjedda selv.

2 Likes

Tegningsrettene går nå!

Var det en her som hadde en graf som viste utvikling i de to papirene?

Nesten en krone forskjell nå.

de kjøper nok begge deler men hær er det jo rom for å manipulere den ene eller andre veien hvis kursene slavisk skal følge hverandre.

Hvis de kjører aksjekursen under t-rett kursen så tenker folk at de må selge t-retter for best value og gir selger følelsen av at han gjør en god deal.

ikke selg t-rettene billig er mitt råd

2 Likes

Kjøpte flere retter tidlig til 3.55 så er fornøyd så langt :grinning:

Jeg selger ikke noe som helst, har kun kjøp inne på noen tusen retter til. :slight_smile:

1 Like

Etter prospektet i dag er det nesten som vi kan legge til en stk på triggerlisten.

Partner i Japan. 01.01.2019.

3 Likes

Forøvrig noen adre som har PCI Biotech aksjer på flere kontoer og som får beskjed at en må på en spesifikk konto for å svare? Har tegnignsretter på 3 forskjellige kontoer som følge av at jeg har aksjene spredd, menjeg får kun foreløpig mulighet til å tegne på zero kontoen.

Har alle kontoene på nordnet. 2x ASK og 1x zero.

Litt off topic, men gjerne et aktuelt spørsmål blant flere i disse dager.

På Nordnets nettsted står det:

"Er det skatt på salg av tegningsretter?
Ja, det er skatt på salg av tegningsretter som ved et ordinært aksjesalg.

Vær oppmerksom på at hvis du har fått tegningsretten i et ansettelsesforhold vil fordelen være skattepliktig som lønn allerede når du får tegningsretten. Tegningsretten verdsettes til markedsverdi. Tegningsretter som springer ut av en aksjeemisjon verdsettes til kr 0. Ved et senere salg er det differansen mellom det beløpet som ble fastsatt ved tildelingen og det du selger for som er skattepliktig gevinst.

Når det gjelder formuesbeskatning skal ikke tegningsretter formuesbeskattes, med mindre de gir en ubetinget rett til tegning."

Med “det beløpet som ble fastsatt ved tildelingen” antar jeg det refereres til den såkalte TERP-verdien som selskapet kunngjorde.

Andre som vet mer om dette?

1 Like

logg inn på VPS kontoen din der ligger alle kontoene dine.

https://www.nordnet.no/kundeservice/start/selskapshendelser-corporate-actions/emisjoner-og-tegningsretter.html

trykk på linken : slik tegner du elektronisk gjennom VPS

1 Like

Beløpet som ble fastsatt ved tildelingen er vel emisjonskursen på 30 kroner?

Det store spørsmålet. Hvorfor er den borte? Det kan vel ikke være fordi Ronny og Per har høstferie?

2 Likes

Send en mail og spør?!:laughing:

1 Like

Jepp, Ronny og Per skal en tur til Ibiza, så det passa ikke med konferanse da :sweat_smile:

Har PCIB på 5 ulike kontoer, men den eneste som enda ikke funker med tanke på kjøp/salg er kontoen hos Nordea. Og så kjøp på Aksjesparekonto hos Nordnett, men det vil vel heller ikke bli tillatt etter det jeg forstår.

1 Like

Jada, de ga vel sikkert bare blanke faen siden de henter penger gjennom emisjonen, er det det du tror?

Jeg synes fortsatt det er påfallende at Pcib melder avbud på den viktigste partnerkonferansen i Asia hvis de faktisk er på jakt etter en asiatisk partner.
Og det får meg til å spekulere i om de faktisk har konkrete forhandlinger på gang med et asiatisk BP.

5 Likes

Nettopp! Den åpenbare forklaringen er at de allerede har valgt en partner som de forhandler med.

3 Likes

Det er flere scenarioer som er mulige, og det er umulig å gjøre annet enn å spekulere:

  1. De har allerede god kontakt med en seriøs partner på GGK for det asiatiske markedet.
  2. De ser på det som usannsynlig at de skal få en partner på dette tidspunktet før pivotal fase 2 studien faktisk er påbegynt/fimaVACC resultatene blir publisert (eller at betingelsene blir bedre etter at det har skjedd) så de har utsatt det å snakke med asiatiske partnere til senere.
  3. De har såpass mye annet viktig å gjøre at siden emisjonen er i boks har de nå fokus på arbeidsoppgaver knyttet til oppstart studie/kontakte innrulleringssteder, osv, at de ikke har tid.
  4. Noe jeg ikke kommer på…
1 Like

Ganske spennende ordrebok her nå. Mange relativt store poster på kjøpssiden på både PCIB og PCIB-T og tilsvarende få på salgssiden. Tegner vel et bilde av et enkelte mindre aksjonærer har noe å selge for å finansierie deltakelse, men at det definitvt er noen meglerhus som har fått noen oppdrag de jobber med for noen større fisker her nå… Som mange alt har sagt burde vel dette bildet mane de som er nødt til å selge til å ta det rolig og la kjøperne jobbe for å få aksjer.

8 Likes