Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg tolker det også mer som en nedprioritering av å lete etter partner nå, i hvert fall mer en å skulle bygge opp forventninger om en partneravtale på kort sikt. Jevnt over blir signaler fra de fleste norske biotechs tolket for haussete av aksjonærer, syns jeg.

Nå som finansene for å kjøre videre en stund er i boks, er ikke “behovet” for en partneravtale like prekær på kort sikt. PCI B er jo ikke kjent for å ha en høy sigarfaktor, så det er vel naturlig å prioritere arbeidet med studiet heller en å reise på konferanser akkurat nå.

3 Likes

Selskapet vil også være i en annen posisjon om 6 måneder etter publisering av fimaVACC resultater, oppstart fimaCHEM pivotal fase 2 studie, og hvis man er optimistisk - fimaNAc tatt steget over i ny fase.

2 Likes

se på tallene man kan kjøpe over 100k tegninsretter til 6 kr
mens det ligger kun 35k aksjer opp til 36kr

merk oxo omsettnings volumet på t-rettene er oxo over dobbelt så høyt som på aksjen

det er gjennom t-rettene de suger til seg store volumer uten at kursen flyr

1 Like

Tror på ingen måte at jakten etter partner i Asia er nedprioritert.

Partner i Asia er viktig av to årsaker:

  1. Det åpner døren til et marked som er mer enn 10 ganger større enn EU og US.
  2. Asiatiske siter kan medføre en betydelig raskere rekruttering og gjennomføring av PF2.

Hvis ledelsen nedprioriterer en sak som er av så stor betydning for selskapet, ja da spørs det om det om de ikke burde finne seg noe annet å drive med.
Å delta på denne konferansen hadde kostet en ansatt 2-4 arbeidsdager. Det er det faen meg verdt hvis oppsiden er en hurtigere gjennomføring av PF2 og adgang til et gigantisk marked.

3 Likes

Her er jeg helt uenig.

De har nå fått inn penger til videre drift og lagt planer for studiet basert på forutsetningen at de ikke har en asiatisk partner. De er få ansatte, og jeg håper at deres fulle fokus nå er på å holde de tidslinjene de har satt og at framdrift her er deres absolutte fokus.

Jeg ser få negative sider ved å vente 6 - 12 måneder med å få en asiatisk partner. Dette ville hatt stor positiv betydning hvis det kom før de bestemte seg for å kjøre emisjon, men på dette tidspunktet mener jeg det ikke burde være fokus.

Selvsagt er saken annerledes hvis de har svært konkret interesse fra en aktør de allerede er i samtaler med, men å bruke tid og fokus på å forsøke å tiltrekke seg ny interesse nå mener jeg blir feil. De har viktigere ting å gjøre.

1 Like

Helt enig, og dette har de jobbet med en stund nå, men man må ta det i riktig rekkefølge

Nå er PF2 oppsettet spikra og godkjennt av FDA & EMA
så nå er tiden inne til å få godkjennelse av ett eller flere asiatiske land for oxo å delta .

Det er retter de store kan kjøpe i det “skjulte”. Tenker kursen hadde gått bra hvis det hadde kommet fram at en av spes investorene hadde vært høyt oppe på top 50 neste uke.

2 Likes

JCP, forstår jeg deg riktig når du sier at det ikke er viktig å gjennomføre PF2 så raskt som mulig?
Og at det få markedsført fimaCHEM mot gallegangskreft inn mot gigantmarkedet i Asia ikke er viktig?

Jeg er ute etter høyest mulig avkastning på min investering i Pcib, da er ovennevnte punkter meget viktig da de alene har potensialet til øke avkastningen med flere 100%.
Tid er penger, så jo før jo bedre.
Pcib kan ikke somle seg til suksess, så jeg forventer faktisk at ledelsen legger alle kluter til for å få en asiatisk partner med på laget ASAP.

3 Likes

Her er vi uenige, men det er greit. Det er to poenger jeg har, og jeg vil ta de hver for seg :

  1. Det er dumt at ting som selskapet selv ikke melder eller sier er relevant blir hausset opp til at “det kan komme partneravtale” eller “partneravtale på triggerliste”. Det er dumt, fordi det skaper forventninger som ikke innfris.

  2. Det at vi nå er fullfinansiert, gjør at behovet for en partner ikke er akutt. En partner kommer med to viktige ting (mange flere, selvsagt), men det er finanser og markedstilgang. Markedstilgang trenger vi ikke nå, og finanser har vi på plass. Når studien er mer i gang og vi har bedre data (for det tror jeg kommer) vil vilkårene for markedstilgangen bli vesentlig bedre, da det er mindre risiko for feil.

At ledelsen da velger å ikke sende representanter på det jeg antar er en “meet and greet” syns jeg virker som utmerket forretningsskikk.

9 Likes

Du bør forstå meg på den måten at jeg mener at raskeste veien til å gjennomføre PF2 nå er å ha fullt fokus på det de kan kontrollere selv, samt at selskapets evne til å få en god partneravtale vil være vesentlig forbedret etter oppstart fimaCHEM GGK PF2 og publisering fimaVACC resultater, og at det i mine øyne derfor ikke er viktig for selskapet å reise på en konferanse for å tiltrekke seg interesse fra nye selskaper nå.

Selvsagt er det positivt hvis de forhandler, og er i kontakt, med en mulig partner nå, men jeg tror ikke det å få kontakt med nye partnere som er ukjente med selskapet er viktig nå, nei. Om 6 - 12 måneder? En annen ting.

2 Likes

Jeg må si at jeg også tror deltakelse på konferansen er avlyst pga jobb med emisjonen og få PF2 i gang samt resultater på FimaVacc. Det er jo den mest opplagte forklaringen.

Alt dette blir bare tipping uansett. Kan godt tenktes at PCIB allerede er i samtale med partner i Asia, men det blir igjen bare tipping.

Da har vi åpenbart diametralt forskjellig syn på dette.

Raskeste vei for å gjennomføre dette studiet er åpenbar, det er å få inkludert et par asiatsike siter som jo kan øke rekrutteringshastigheten til PF2. Derfor bør dette også ha høy prioritet innad i Pcib.
Jo før man får til dette jo fortere vil studiet bli gjennomført, tid er penger.

Hvis disse konferansene bare er ‘‘meet and greet’’ så kunne jo de bare latt være å delta på denne type events.

Klarer ledelsen å hoste opp asiatsike siter eller en partner i Asia i løpet av 6 måneder så skal jeg kalle dem ekstremt aksjonærvennlige!:wink:

Og du Ojoh, asiatisk partner er ikke noe som er tatt ut av luften, dette er faktisk hva Pcib selv skriver i prospektet, kombinert med at de reiser på partnerkonferanser i Asia. Så det er ledelsen i Pcib som har skapt denne foreventingen.

1 Like

om studien blir fortere ferdig med Asia sites er i så fall kun en bonus.’ tenker jeg !

Det jeg tenker mest på i denne forbindelsen er at regulatoriske myndigheter oxo i asia godkjenner studiet og vips ved event. markedsgodkjennelse så vil man ha ett mye større marked, ergo enda sterkere forhandlingskort ovenfor en evnt. partner som selvfølgelig oxo ser ett større markedspotensiale.

1 Like

Gode kreftvaksine resultater(fimaVacc) og topp 10 BP fimanac avtale er paa vei. Begge vil bli mye stoerre en fimaChem. Kommer resultatene inn som forventet, kan PCIB fort bli ett av de hotteste biotek selskapene i verden. Noen alle vil og maa samarbeide med. Derfor, Kjoep med begge hendene.

4 Likes

Veldig interessant tema, det ser jo ut som PCIB først og fremst er interessert i en partner i Asia, ikke en studie de vil finansiere selv. Det har vel tidligere vært snakk om at får å nå Kina, så vil det ikke nødvendigvis være nødvendig med et eget studie? Dvs at godkjenning der kun av henger av godkjenning for USA/EU?

Formuleringen om en mulig asiatisk partner kan bety flere ting, men uansett er den svært interessant.

For eksempel kan det være slik at de inntil for +/- tre måneder siden satt i forhandlinger med Astellas (eller et annet større asiatisk farmaselskap) om en global avtale. Så ble de ikke enige om en slik avtale, men derimot å gå videre i drøftinger om en eksklusiv avtale for hele det asiatiske markedet. Denne enigheten kan også omfatte medvirkning fra den andre partens side med hensyn til å få med et knippe sør-koreanske eller japanske klinikker i den forestående pivotale fasen. Husk i denne sammenhengen at de regulatoriske myndighetene i Japan stiller klare krav om at klinisk utprøving av en legemiddelkandidat skal skje med etnisk japanske pasienter.

Reine spekulasjoner - og utsagnet gir rom for mange flere.

1 Like

Intraday chart for PCIB vs tegningsrettighetene for idag:

image

1 Like

PCI Biotech: Mandatory notification regarding exercise and trade of subscription rights

The Chairman Hans Peter Bøhn has today, 19 September 2018, subscribed for 40,106 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”) at a subscription price of NOK 30 per share by exercising all his 40,106 subscription rights allocated in the Company’s ongoing rights issue. After the transaction, Hans Peter Bøhn will have a total shareholding in the Company of 123,662 shares.

The boad member Lars Viksmoen has today, 19 September 2018, subscribed for 1,920 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”) at a subscription price of NOK 30 per share by exercising all his 1,920 subscription rights allocated in the Company’s ongoing rights issue through his wholly owned company, Stocken Invest AS. In addition, Stocken Invest AS has bought 1,580 subscription rights at an average price of NOK 4.40 per subscription right and subsequently exercised the 1,580 acquired subscription rights. After the transactions, Stocken Invest AS will have a total shareholding in the Company of 7,500 shares. Stocken Invest AS has previously entered into a guarantee agreement of NOK 1,000,000 in relation to the rights issue, and the exercise of subscription rights will, in compliance with the guarantee agreement, reduce the guarantee liability correspondingly.

The board member Christina Herder has today, 19 September 2018, subscribed for 1,645 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”) at a subscription price of NOK 30 per share by exercising 1,645 of her allocated subscription rights in the Company’s ongoing rights issue. In addition, she has sold her remaining 2,365 subscription rights at an average price of NOK 4.40 per subscription right.  After the transactions, Christina Herder will have a total shareholding in the Company of 10,000 shares.

Contact information:    
PCI Biotech Holding ASA, Ullernchausséen 64, NO-0379 Oslo.  
Ronny Skuggedal, CFO, [email protected], Mobile: +47 9400 5757.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180919.GlobeNewswire.GNW1000099732-en

4 Likes

“The Chairman Hans Peter Bøhn has today, 19 September 2018, subscribed for 40,106 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”) at a subscription price of NOK 30 per share by exercising all his 40,106 subscription rights allocated in the Company’s ongoing rights issue. After the transaction, Hans Peter Bøhn will have a total shareholding in the Company of 123,662 shares.”

Da har vel han kjøpt for alle sine rettigheter så han har selvsagt trua :heart_eyes:

Dette blir uansett bra om vi får en sabla oppgang nå eller om den kommer etter 3.Oktober.

Det begynte med slike gode nyheter også forrige gang. Man skal huske at det er ingen selvfølge at alle, slik som ledelse, kan hoste opp 1,2 millioner NOK for å være med i emisjonen.

Forskjellen fra siste emisjon var at da var det 1 insider som kjøpte og nå er det 3 som kjøper. I tillegg snakker vi om en mye større sum å investere for f. eks Bøhn. Han investerte sist gang ca 230.000 NOK i emisjonen men nå investerer han ca 1,2 millioner NOK!!! :rofl:

14 Likes

As expected, game on :wink:

6 Likes