Oppførselen på HO er helt bisarr til tider…
Men tror PCIB er kommet over kritisk masse på awareness på selskapet, og da er det fundamentals som forskningsresultater, avtaler og funding som vil være det som styrer kursen, ikke forumvissvass.
Oppførselen på HO er helt bisarr til tider…
Men tror PCIB er kommet over kritisk masse på awareness på selskapet, og da er det fundamentals som forskningsresultater, avtaler og funding som vil være det som styrer kursen, ikke forumvissvass.
Om folk krangler om en aksje, eller om alle er enige om at den skal opp, så er diskusjonen like verdiløs. Du trenger btw bare å ignorere alle trådene startet av SomSa.
Snøffelen har vel såvidt jeg har fått med meg at PCIB har 40-50% sjanse til å lykkes med en medisin for å håndtere gallegangskreft? Hvis man ser på markedet og prisingen medisinen kan få, så må jo markedet være helt på trynet med dagens prising av PCIB? Jeg tror markedet tar feil, men jeg tror også Snøffelen forskutterer endel ting som kunne gitt en LOA (Likelyhood Of Approval) på 40-50%.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2353771
Digg at første steget i prosessen IND, ODD, AA, BTD og pivotalt fase 2 er på plass.
…
Den kom fortere en jeg trodde, … det tyder på myndighetene også har lagt seg i selen, >og grunnen er selvsagt at også de ønsker å få Amphinex for gallegangs fortest mulig >på markedet.
Her er vel de punktene Snøffelen har forskuttert at skal skje: IND, ODD, AA, BTD og pivotalt fase 2. Når de er på plass, så er vi vel på 50%? Hva er det PCIB er priset til nå? 5% -10% sjanse for suksess?
I dag fikk PCIB IND for gallegangskreftbehandlingen, og kursen gikk 28% opp intradag. Nå har de vel allerede IND i Europa, men ikke ODD(?), AA eller BTD. Alle disse godkjenningene vil være store triggere opp hvis de lykkes, eller fort 50% ned hvis de feiler. Utfra hva som er skrevet, så har jeg god tro på ODD som er neste trigger. Det kan nok fungere ok å kjøpe nå, og selge for hver gang markedet har tatt inn over seg nesten trinn oppover.
Akronomordbok for meg selv. Kan du flere av disse, post de under!
EDIT: la til BTD beskrivelse
Takk @Savepig genial side!
IND og ODD er rimelig sannsynlige og gir greie utslag i kursen til PCIB. AA og BTD tror jeg begge kan gi 100% stigning på en dag og jeg hadde ikke solgt aksjene jeg hadde hvis det hadde skjedd for å si det sånn. Det blir vel som at et spillselskap har sluppet et spill i open beta og ikke fått noe annet enn skryt.
Interessant å se litt på nettohandel i går. SKBN topper aksje-salg-megler-lista med netto 113 k solgt, men SKBN topper også retter-kjøps-lista med netto 328k retter kjøpt. Det kan se ut som om det er en aktør som vil ha mulighet til å skaffe seg flest mulig aksjer. Kanskje får personen penger tidlig neste år til å konvertere rettene til aksjer.
Det kan selvfølgelig være en blanding av handler av denne aktøren og andre. Likevel litt interessant.
som sagt er det rettene jeg er interessert i nå hovedsakelig og også overtegning. Jeg klipper fra prospektet:
If not all subscription rights are exercised, subscribers who have exercised subscription rights
and oversubscribed will be allocated additional shares proportionally based on the number of
subscription rights exercised by each such subscriber. To the extent that proportional
allocation is not possible, the Company will determine the allocation by the drawing lots.
c. Shares not allocated pursuant to sub-items (a) and (b) will be allocated to subscribers who
have not exercised subscription rights. Allocation will be sought made proportionally based on
the respective subscription amounts, provided, however, that allocations may be rounded
down to the nearest 100 shares.
Er det slik å forstå at jo flere retter jeg har kjøpt eller fått jo flere ekstra aksjer vil jeg bli tildelt ved en overtegning. Og om man overtegner med en million aksjer eller 10 millioner aksjer (overdriver her) har i praksis ingenting å si ?
Støtter deg på TR planen, mye amatører som ikke skjønner hva Tegningsretter er.
1 rett gir 1 aksje?
ja, ikke noe AXA-opplegg her
Dessverre har SKBN samme plan som meg ser det ut som…
Jeg tolker det slik, proposjonalt med antall utøvde tegningsretter, men så klart opp til det du har overtegnet.
Det er uansett slik som man lett kan sende en mail om for å være helt sikker.
Sikkert noen som ikke vet / forstår at rettene kan ende opp verdiløse om dei ikke benyttes eller Evt selges
Er jeg naiv når jeg tenker at “alle” vil være med på emisjonen? Men det er vel som @Kronn sier; noen forstår ikke hva tr er og lar de stå ubenyttet…
Se på Axa, der ble retter for 35 mill aksjer av 50mill benyttet.
Samtidig var det 250% overtegning.
Kan dere med tegningsretter allerede tegne i emisjonen gjennom VPS.no? Mine retter finnes i banken, men ikke på vps-konto. Lurer fortsatt på om jeg skal ha disse rettene eller ikke
Du tegner deg, så på emmisjonsdagen ser de om du har retter eller ikke.
Klippet fra ST:
Slik jeg har forstått dette:
Jeg har dessverre ingen tegningsretter, men hvis jeg kjøper tegningsretter (PCIB-T) til kr 7,50 i dag, må jeg ut med kr 14,50 pr aksje i januar (tegningsrettpris+emisjonspris=aksjepris)
Har det noe å si om man tegner seg nå, eller venter til januar? Prisen blir den samme, kr 7 - er det noen ulemper eller fordeler?
I ett teoretisk scenario, så kan man få billigere aksjer over børs enn å tegne seg i emien, eg sier ikke at det skjer, men det er en mulighet.
Eg tipper noen kommer til å selge rettene sine lavt, om ikke selskapet kommer med nyheter underveis som drar kursen.
Utrolig interessant å se spillet rundt tegningsretter nå som jeg omsider forstår det grunnleggende.
Rettene kryper sakte men sikkert nedover. Skal bli gøy å se hvor lavt de går. Når de 3 kroner skal jeg handle hardt
Det kommer litt an på hva PHO gjør med sine, de har vel ca 1 mill retter, skal de selges over børs eller ikke? Mulig de selger via DNB, vært “store” salg der i går og i dag.