Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Gjør en sjekk:

Hvor mye får garantistene for å garantere?

Sjekk 2:

hvor mye tror du de må garantere for etter at folk har levert inn sine TR?

1 Like

Emisjonsutviklingen tatt i betraktning så kommer nok elefantantaktørene, i form av garantiene, til å få mer enn nok aksjer til 30 kroner stk. Slik dette utvikler seg har de nok få incentiver til å kaste seg over hverken aksjer tller tegningsretter.

1 Like

Noen ganger finner blind høne også korn. Jeg er helt enig med deg her Glein.

OG det er her du bommer grovt. I samme logikk som du fører her: hvis du blåste pengene på tegningsretter, og tenkt situasjon at aksjen faller videre til 28kr. Da har du ingen penger. TR er verdiløs, OG du kunne kjøpt aksjen for 2 kroner mindre. Så jo det er et skjevt veddemål om ikke helt åpenbart.

1 Like

Kraftig overtegning vil være vårt bidrag nå til at garantistene får minst mulig.

Men Nyenburgh har vel allerede plukket opp tusenvis av retter og overtegner så det holder…

Lothian

Det er jo helt binært, avhegig av om kursen er over eller under 30 neste onsdag! Det er et komplett urealistisk høyt spil av Nyenburgh dersom de vil inn, å la være å kjøpe tegningsretter.

1 Like

Du kjøper jo ikke t-retter for alle pengene du har

Nei det håper jeg da virkelig ikke. Jeg tror heller ikke aksjen faller til 28. Men det er verdt å tenke gjennom hva skjer hvis her. Det er en risiko, selv om vi ikke tror på den.

1 Like

Husk at Radium har ca 600 000 retter. Tviler på at de kommer til å tegne for disse selv, så en av de andre garantistene får sikkert tilbud om å kjøpe dem.

1 Like

Uh? Om @studenten86 sitter med like mange aksjer, som jeg sitter med tegningsretter, og aksjen går til 28, så har jo han tapt to kroner mer enn meg?!

Nedsiden på tegningsrettene er jo nettopp begrenset - det er rasjonelt for alle å bytte ut sine aksjer i det samme antall tegningsretter til samme kurs, både pga. at nedsiden er begrenset til 30 kroner, og at man har mulighet til overtegning.

2 Likes

Jeg mener bestemt at PCIB har pisset på langsiktige aksjonærer i denne sammenheng. Unnskyld uttrykket, men at de ikke har klart å skape en gnist av entusiasme har kjørt kursen i dass! Det blir ikke aksjonærvennlig når omstendighetene rundt prospektet ikke er vennlig (forsinkelse, høye utgifter med prospektet, etc.). Nå bør de snart lette litt på sløret rundt det vi avventer av positive meldinger. For i øyeblikket føres bruden opp langs kirkegulvet fullstendig “usminket”! :smirk:

Jeg er enormt optimistisk fremover, men mener garantistene slipper inn til innbruddspriser! Skuffet! :persevere:

2 Likes

Nei, det er småaksjonærene som pisser på seg selv!

5 Likes

Enig med Polygon.

Flytter man blikket litt frem, si desember i år, og data fra både extension studiet og fimaVACC leverer overaskene gode data, så fremstår plutselig emisjonene som en gavepakke til langsiktige og trofaste aksjonærer. Alt handler om perspektiv og tidshorisont.

1 Like

Må man sende inn blanketten for t-retter uansett?

Tenkte å selge noen t-retter og kjøpe for resterende jeg har fått tildelt!

Takk for svar!!

Blinde høner har vist seg å være kraftig undervurdert ved flere anledninger. :ok_hand:

Bare send inn nå for alt du vil ha.

Helt enig med deg her, De burde hvertfall kunne kommer med interim avlesing av fimaVacc. Dette har de holdt på med lenge nå.

2 Likes

Jeg har selv vært blant halleluja menigheten tidligere så jeg skjønner hva dere mener. Men å fremdeles sitte og lovprise denne emisjonen blir rett og slett litt for tynn suppe for meg. Og misforstå meg ikke, litt frem i tid så er jeg sikker på at vi alle vil bli bønnhørte om kursoppgang, men akkurat nå (i dag) så har denne emisjonen vært en skandale for aksjonærene. For selskapet er emisjonen derimot en stor suksess, siden driften nå er garantert frem til 2022. Men jeg er glad dere er positive :grinning:

Håper jeg snart selv og kommer tilbake i bedre humør :joy:

2 Likes

Dette er helt katastrofe. Desember kan ikke komme fort nok. Ser vi 20-tallet i løpet av uken?

Dette er nok et resultat av panikk blant eiere av t-retter som frykter at disse skal bli verdiløse. Dumping av t-retter drar kursen på Pcib ned også.

2 Likes