Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Har noen mulighet til å forklare kort hva dette handler om ? Som helt ny aksjonær, vil da være noe poeng i å kjøpe aksjer på markedet nå eller er det av ulike grunner slik at aksjen kommer til å fortsette å falle på kort sikt ?

Jeg solgte mine t-retter på torsdag. Føltes godt å realisere litt gevinst. Beholder dog aksjene og vurderer fortsatt om jeg skal øke ettersom jeg, som flere er inne på, tror at kursen skal opp når stormen har lagt seg.

3 Likes

PCIB har snart falt like mye som TRVX. Og sammenligner man meldingene så vet vel alle at dette er et helt latterlig fall. Det ene selskapet melder stans av sitt spydspissstudie pga utkonkurranse, og det andre melder en forsinkelse.

HELT LATTERLIG!!!

5 Likes

I mitt hode er det som skjer nå fullstendig ubegripelig. Jeg ville handlet alt jeg kunne til dagens priser. Problemet mitt, og jeg er neppe alene om denne problemstillingen, er at jeg ikke har ledig kapital. Kjøp på lavt 30 tall er antageligvis super gunstig!

1 Like

Hadde vært helt strålende hvis noen kunne forklart litt enkelt hva dette handler om. Emisjon og rep emisjon har jeg vært med på i mange aksjer, men som jeg skjønner handler dette om noe annet rundt tegningsret.?

Det har du rett i. Jeg tenkte heller på å sitte klar med litt fri kapital. :wink:

Bør ikke binde alle midlene opp i markedet. Og det tror jeg mange som har vært med ei stund har god erfaring med.

Det er alltid mulig å gjøre et kupp for noen med fri kapital. Og i PCIB med så mange små aksjonærer, er det vel nesten garantert at mange er overeksponert. Og det er det garantert noen større fisk som vet å benytte seg av det.

Så selv om jeg tviler på at aksjen havner på 28kr så kan noen godt finne på å presse kursen ned i området med hensikt å riste ut flere billige aksjer og tegningsretter.

Hvis det er slik som mange her mener , at en eller flere av garantistene er interessert i å skaffe seg en god slump PCIB aksjer, så kan man spørre seg hvem som har interesse av at kursen går under 30 kr? Det er naturligvis den eller de av garantistene som vil ha aksjer.

Og med det lille volumet som det er i TR så koster det svært lite å drive ned kursen slik at garantistene for mest mulig aksjer i fanget

2 Likes

bare å la truseskvetterne gi bort t-rettene sine for småpenger
klarer man ikke se at caset PCIB er en dobblingskandidat de nærmeste 2-3 mnd så får de bare ha det så godt. Markedet er kynisk og rammer de svakeste da nyheter lar vente på seg.

PCIB ønsker en spesial investor velkommen med rabatt så det holder.
Var nok ikke intensjonen at den skulle bli så stor, men når truseskvetterne ikke har ett snev av baller så blir dette resultatet.

3 Likes

Kan du begrunne det?

35% ned siden emi meldingen kom, STORE triggere i kø neste neste 3 mnd. ny spesial investor på vei inn. (Man kan jo spørre seg selv Hvorfor garanterer de for 99 millioner i Emisjonen!?)

At t-rettene skulle gå mot 0,- har jeg ingen tro på - da jeg mener fallet er tatt ut for lengst da vi er på full fart på vei inn i ett fullfinansiert registrerings studie med godkjent studieoppsett (FDA/EMA) med Orphan Drug designation og interimavlesning med AA (den gjeveste + raskeste veien til markedet)
GGK behandlingen representerer spydspissen innen FimaChem. LOA på 70-80% og vil være en døråpner for mange flere indikasjoner.
PCIB teknologien sammen med fimaporfin(Amphinex) får helt enkelt cellegift til å fungere myeeee bedre!
Mcap nå på 860 mill Altså under halvparten av Artic Analysen fra januar. på 78kr

Data fra exstensionstudiet kommer i oktober - ESMO Munich, October 19-23, 2018

FimaVacc
Og Husk det er ikke bare Ultimovacs som venter på FimaVacc dybdeanalysen, kommer senest ESMO Geneva, December 13-16, 2018

Hva en lisensavtale inne FimaVacc kommer til å ligge på vet jeg ikke, men Arctic analysen sier dette:
Vi finner det spesielt utfordrende å anslå den potensielle inntektsstrømmen fimaVACC kunne
generere og vi modeller derfor inntekter fra 1-2 ut lisensavtaler per år mellom
2019-2025 til totalt ti avtaler, med følgende forutsetninger:
 Hver avtale er basert på en forkant på noen USD 0,5-1m, ytterligere milepæler på rundt USD 2,5-3m og royalties på rundt 2%. Vi antar litt høyere milepælbaserte innbetalinger for senereavtaler, da plattformen kan bli validert av tidligere avtaler da
 Vi antar 5 - 10 000 vaksiner per år (toppsalg) på USD 50 000 per vaksine per avtale, som
beløper seg til gjennomsnittlig USD 7,5m per avtale per år i royalties i 7 år (note: gradvis
rampe opp av toppsalg i tråd med industristatistikk)

FimaNac Top10pharma samarbeid - avklaring før jul - pre klinisk !?

3 Likes

Og dette skal skje i løpet av 2-3 måneder

datoene har jeg jo gitt deg.

avklaring på om det blir asia sites i PF2 studiet får vi oxo vite før året er omme

1 Like

Gode punkter Jaxi. Men jeg syntes du går for langt går du kaller andre personer for «truseskvettere» på bakgrunn av at man selger sine t-retter. Noen tror kursen skal videre ned kortsiktig, noen har ikke frie midler tilgjengelig, andre ønsker å faktisk realisere gevinst. Det betyr ikke at man ikke har tro på caset.

«Truseskvettere» syntes jeg er oppbrukt og latterlig i mangel på andre ord…

3 Likes

Snøffelen selv sier jo at han blir svært overrasket hvis kursen blir under 50 før nyttår. Ikke at det Snøffelen sier er fasit, men han har som regel mer peil enn de fleste, og spådde blant annet at Targovax ville slite med de nye FolFirinox-dataene som ble lagt ut på ASCO lenge før kursen falt 40%.

3 Likes

I tillegg til det bettet jeg har tatt med noen ekstra tegningsretter, så har jeg nå byttet ut halvparten av aksjene mine til 33,0 med det samme antallet tegningsretter til 3,0. Jeg skjønner ikke at ikke flere gjør i hvert fall det siste. Det første er en gratis opsjon og er med på forsvare kursen, mens det det siste er en gratis forsikring.

1 Like

Kilde?

mulig det, men med en nedgang på nesten 40% i ett case som nettopp er blitt derisket gjennom fullfinansiering de neste 4 årene og med overnevnte triggerliste så mener jeg det er hodeløst å selge noe som helst på dette nivået hvis man har tro på dette caset.

3 Likes

hør 55:00 for FimaVacc
& 43:20 Asia sites

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92033877

2 Likes

Ja, det er tydeligvis enkelt å drive kursen ned over. Tror de fleste her som har vurdert aksjen vil mene at 32 kroner er billig for PCIB. Så er det slik at de som selger tror de likevel vil få aksjen billigere enn ved å tegne? Er dette strategien for endel, så er det jo en flere aktører som håper at de kan kjøpe aksjen til 30 og under? Det skal ikke mye etterspørsel til på disse nivåene for å dra kursen kraftig oppover! Det blir neppe store salgsvolum under 30 er min prediction. Å drite i å tegne for å få aksjen under 30 er etter min mening “big risk” - om man ønsker aksjen.

2 Likes

Det er ikke gitt at vi(som i markedet) får denne informasjonen, gitt at det faktisk blir sites i Japan.