Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hvorfor ikke?

Jeg tror det avviker fra bransjestandard når det kommer til å melde om kliniske sites, og at man får denne informasjonen i form av clinicaltrials.gov el.l. et stykke inni det nye året.

Forøvrig ikke noen overraskelse om de sender ut en egen børsmelding, men noe uortodokst ville det vært. At informasjonen treffer oss i år ville jeg vært forsiktig med å legge inn i triggerlista.

Ahhh, du snakket altså om at det ikke er gitt at en slik beskjed kommer i år. Det er jeg i og for seg enig i.

Det holder vel å tegne på vanlig måte på vps-kontoen, trenger ikke sende inn noe skjema slik jeg skjønner det. Kan vel uansett endre tegningen gjennom hele tegningsperioden også, stemmer ikke det folkens?

1 Like

Ah, så om kursen er under 30 kroner feks 2. oktober så kan man rett og slett la være å bruke tegningsrettene?

hallo dette er ikke som en vanlig site det forstår selv du hvis du tenker deg om :sweat_smile:

1 Like

Ok, siden du sier det så skriver vi ned på jaxis triggerliste: site japan meldes 2H2018. :slight_smile:

1 Like

Om asiatiske klinikker skulle bli med i den pivotale fasen, trenger ikke det bety japanske. Det kan like gjerne bety sørkoreanske. Der er for øvrig forekomsten av gallegangskreft enda høyere enn i Japan.

Med hensyn til “bransjestandard” kan vi trygt slå fast at PCIB ikke er et selskap som melder om likt og ulikt. Men når Walday allerede har nevnt dette som en mulighet, tror jeg at han mer enn gjerne vil fortelle om det dersom dette blir en realitet.

2 Likes

Ja, som jeg skriver blir jeg ikke overrasket om PCIB skulle melde det.

Påstanden var at dette meldes i 2H18, noe jeg ville vært forsiktig med. For det første er ikke asiatiske sites gitt, for det andre finner jeg det lite sannsynlig at det MELDES i år. :slight_smile:

1 Like

Har du handlet aksjer Glein? Eller venter du enda?

1 Like

Nei, jeg blåste av midlene på et annet biotek i nedtrend. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Hvis kursen er under 30 kr 2. oktober, så kjøper man heller aksjer enn å bruke tegningsrettene.

1 Like

Jeg forstår det mer slik at PCIB venter at dette skal bli avklart før årsskiftet. Kommer så asiatiske klinikker med, vil det være gjevt for ledelsen å dele dette med aksjonærene. I motsatt fall meldes sjølsagt ingenting. Da får vi først vite det ved en seinere anledning.

Det attraktive ved å få med asiatiske klinikker ligger sjølsagt både i det at det vil kunne gi et vesentlig bidrag til rask rekruttering av pasienter og at slik deltakelse kan berede grunnen for Amphinex for pCCA i Østen.

Det er riktig i utgangspunktet. Men hvis mange tenker slik, og til og med selger t-retter for å komme inn på lavere kurs, så kan det fort bli meget vanskelig å få aksjer under 30. Har som sagt vanskelig for å tro på stort salg av aksjer under 30, all den tid det er “emisjonen som tynger” og ikke det fundamentale.

1 Like

Jeg tviler på at mange trader på bakgrunn av det, men vi snakker om prinsippet her, og det er riktig. Jeg har overtegnet heftig, men tviler på at jeg får mange flere enn jeg har krav på. Kommer til å kjøpe noen flere aksjer på lav 30 hvis mulig utover i uka.

1 Like

Truseskvettere altså?

Tror jeg lar dette forumet hvile seg litt en stund.

Det holder å dempe denne tråden😉

Mange som gjoer gode akjse og tegningsretthandler i disse dager foer PCIB spretter opp til kr. 50 saa snart emisjonen er over. For de som har penger til og delta i disse dager, blir det som aa plukke penger paa gata.

For etter emisjonen er det kun ett par uker til extension resultatene blir presentert, og foreloepige fimaVacc resultater kan komme naar som helst. Og de ligger an til aa bli gode. Sterk respons…

2 Likes

fimaVACC resultater kommer ikke når som helst, men nærmere bestemt i desember.

PCIB rettene er svært overpriset i forhold til aksjekursen. Burde jo ligge et godt stykke under differansen!?

1 Like