Tullball.
PCIB måtte ha EGF for å få gjennom denne emisjonen. Det kunne de like gjerne gjort med en rettet emisjon, de argumentene er grunnløse.
Tullball.
PCIB måtte ha EGF for å få gjennom denne emisjonen. Det kunne de like gjerne gjort med en rettet emisjon, de argumentene er grunnløse.
Couldn’t they have had an EGM and amended the 10% rule and then completed a rettet emisjon?
Hva Nyenburgh vil gjøre er ennå i det blå. Dersom de hamstrer t-retter vil de vel ikke komme på aksjonærlisten før emisjonen er fullført. Og dersom de først begynner å kjøpe aksjer denne uken for ikke å røpe seg før emisjonen er fullført.
Selv har jeg tro på at de skal inn før eller senere. Mest fordi de nok er et selskap som gjør kloke investeringer.
Den største grunnen til at de gikk for fortrinnsrettet emisjon var nok at de trodde den var aksjonærvennlig og at de fikk garantier og dermed ville den mer sannsynlig gå igjennom EGF enn en rettet emisjon til f.eks kr 35 til 40.
Har du vurdert at de største aksjonærene ønsket en fortrinnsrettet emisjon?? Før du bare avviser andres argumenter er det vel greit å tenke seg om.
Skulle de gjennomført en rettet emisjon måtte også dette godkjennes av 2/3 av aksjonærene og har du ikke med deg de største er det jo bare å glemme dette.
Hadde Nyenburgh vært bull og kommet inn med en rettet emisjon på en gitt verdi ville det vært naturlig at de største eierne også hadde tatt en del av kaka i samme slengen og på den måten sikret flertall i saken.
Nyenburgh er store på sitt område, inntil det motsatte er bevist er de med og garanterer, tar sin del av garantibeløpet og har på ingen måte vist at de kjøper noenting som helst.
Eg vil si det slik.
De som ikke kjøper no på 30-32 har fått en gyllen mulighet.
Selvsagt kan den gå videre ned, men å vente på det kan bety at en må løpe etter.
Det hadde jo kanskje vært enklere å kjøre det sånn, og så kjørt en reparasjonsemisjon for resten av aksjonærene, men reparasjonsemisjonen er da gjerne ikke stor nok til at resten av aksjonærene ikke blir vannet ut. At de har kjørt det på måten de gjør det kan jo være ledelsen som vil ha en mest mulig rettferdig emisjon for småaksjonærer.
Det blir som alt annet spekulasjoner. Vi vet heller ikke hvilken kurs det ville vært snakk om ved en rettet emisjon. Ganske drøyt å poste dette som fakta.
Det som er drøyt er å poste fakta om at Nyenburg går som en ulv i kulissene og skal spise opp aksjer og t-retter og vil drive opp aksjekursen.
Gi meg bevis på det du!
yes they could but do u really think all the other shareholders would agree to be diluted with 30%. i think NOT !!!
Har aldri påstått at de kjøper eller kommer til å kjøpe, men ser det som sannsynlig at de ønsker seg inn. Om de kommer inn eller ikke får vi svar på om et par uker.
OK.
Om det ikke var klart: Jeg ønsker mer edruelighet her. Denne emisjonen er elendig satt og i en normal børsverden vil gravitasjonen føre til at 30 tallet vil være en magnet. Du kan sjekke mange emisjoner som er satt i det siste året og de vil ofte tilogmed teste undersiden av emisjonen.
Det er ingenting som tilsier at faren for PCIB er mindre enn disse. Det som kan redde situasjonen er nyheter i rett retning.
Selv har jeg redusert betraktelig og tar heller halv gevinst enn halv skatt neste år. Men i bunn er jeg optimist og øker på minste signal om at dette kan bære frukter.
Det er helt i orden. Det er ikke alle som ønsker å sitte på mer risiko enn nødvendig. Jeg mener uansett dette kursfallet er kraftig overdrevet. Kombinasjonen utsettelse og emisjon er tydeligvis noe som ikke blir godt mottatt.
Jeg er uansett overbevist om at dem som står løpet ut og beholder aksjene vil bli godt belønnet de neste 3-6 månedene. Tanken min var i hvert fall at jeg ikke hadde tenkt å selge nå uansett, så lenge det fundamentale ikke endrer seg. Det har det heller ikke gjort etter min mening.
På lang sikt er emisjonen som sikrer finansiering positivt og da er aksjekursen på nåværende tidspunkt ikke så interessant.
Financial calendar
Financial calendar for PCI Biotech Holding ASA
FINANCIAL YEAR 2018
13.11.2018 - Quarterly Report - Q3
13.02.2019 - Quarterly Report - Q4FINANCIAL YEAR 2019
08.05.2019 - Quarterly Report - Q1
28.08.2019 - Half-yearly Report
13.11.2019 - Quarterly Report - Q309.04.2019 - Annual Report
29.05.2019 - Annual General MeetingPlease note that the financial calendar may be subject
to changes. Any changes will be communicated.Contact information:
PCI Biotech Holding ASA,
Ullernchausséen 64, N-0379 Oslo
Ronny Skuggedal, CFO, rs@pcibiotech.no, Mobile: +47
9400 5757For more information visit: www.pcibiotech.com
This information is published pursuant to the requirements set out in the
Continuing obligations.Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460121
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180925.OBI.20180925S48
Ja den meldinga gjorde virkelig susen for kursen
Når krybben er tom osv… Mulig det er meg du jazzer deg opp over? Jeg har flere ganger skrevet at jeg er overbevist om at Nyenburgh kommer til å være en stor eier når denne emisjonen er over. Jeg tok meg bryet med å transkribere ordrett hva Jonas Einarsson uttalte for noen uker siden i inlegg nr. 4907 i denne tråden. Om man etter å ha lest dette ikke tror at Nyenburgh ønsker å kjøpe seg opp til å bli en vesentlig eier, så har man så lite tillitt til lederskapet i Radforsk at jeg mener man ikke burde investere i selskapene deres i det hele tatt.
Men det er jo ikke noen vits å prøve å bli enige - fasiten får vi snart.
Ja, det er denne “erfaringen” som er blitt den tragiske selvoppfyllende profetien i denne emisjonen. Gårsdagens melding viser jo at de store profesjonelle aktørene bare spiller med og øker på bekostning av alle amatørene med denne “erfaringen”, som lemper ut rettene sine i panikk til 2,50. Poenget er jo at “erfaringen” er basert på at 99% av emisjoner de siste årene er rettede emisjoner som per definisjon priser selskapet med emisjonskursen, mens det i fortrinnsrett-emisjoner er helt vilkårlig hva emisjonskursen er, og det nettopp er et poeng at den er godt under selskapets verdi.
Gleder meg til nye analysen fra Susanne Stuffers. Jeg tror dette er en undervurdert nærliggende trigger som mange ikke tenker på. Opprettholder hun kursmålet eller hever den så vil dette bidra til et kraftig løft. Kursen fikk en fin oppgang da hun la ut analysen sin (Gikk vel til ATH) i år. Det er mye å glede seg til de neste månedene, og jeg kjenner det skal bli godt å glemme denne “aksjonærvennlige” emisjonen snart.
Folk taler om hvor langsiktige de er, likevel er det så mange som mesjer om denne emisjonen som er så dårlig.
Hvorfor panikkselger egentlig folk Trettigheter så billig? Jeg skjønner meg ikke på folk - hvis selskapet var verdt 50 kr aksjen for uker siden, hvorfor er det ikke verdt det nå pga noe midlertidig?