Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det er ingenting som tyder på at aksjen skal opp før den 1. oktober.

PCIB har tydeligvis intet nytt å melde.

En kan jo spørre om vi får noe nytt i 2018?

Utenom denne emisjonen da.

Lothian

1 Like

Det er det eg satser på, eg var ingen intensjon om å sitte med aksjer, så det er spekulativt fra min side.
Kommer det ett lite trøkk i aksjen, så går plutselig tette bonansas

Satse på 10% gevinst fram mot 20. oktober ja :slight_smile:

HVIS det kommer positiv børsmelding før 1 okt, tenk rally i t-rettene! Flere 100%. Risiko selvsagt.

Tror oppriktig talt på oppgang i løpet av kommende måneder, pga forventninger.
Men vil advare om at selskapet i dag med emisjonsaksjene innkalkulert har en markedsverdi som ligger over dobbelt av hva den gjorde for ett år siden. Det er også noe å ha i bakhodet at mange investorer har hatt behov for å frigjøre midler for å kunne anvende t-rettene sine, noe som jeg tolker til vil begrense kapital de investorene har til videre investeringer for en stund.

Angående at det kommer noe positivt snart, så er det greit å huske på innside-kjøpene nylig. Dvs de sitter ikke på innside-informasjon, og således reduserer det muligheten for potensielle nyheter. Når en ser på volatiliteten til t-rettene frister det nok å trade, men volum, og trend gjør så jeg ikke tørr slikt.

PCIB er et spennende og solid langsiktig case, men tålmodighet kreves i gamet.
Beklager om jeg oppfattes som negativ, men bladde i postene når t-rettene kom, og frykter en del spekulanter har fått sviende tap der. Så kanskje litt mer nøkternhet på tråden ikke er så dumt.

2 Likes

Tegningsrettene er opp 15% siden vi skrev isted, hadde man satset 10.000 spenn kunne man tatt ut 1500 i gevinst på et kvarter…

3 Likes

Tror ikke det er helt lett å lande trades i de bevegelsene du ser her

1 Like

Jeg tviler på at det kommer noen nyheter før etter 8. oktober, når pengene er på bok og støvet har lagt seg.
Jeg tror også at Nyenburg kan dette spillet, og det er jo selvsagt flere datostemplede tegningsretter å få for Nyenburgdesto lavere kursen er. For mange tenker jo å finansiere emisjonen med salg av tegningsretter, og med tegningsretter solgt til 1 krone får man nødvendigvis langt færre aksjer enn f.eks 15 kroner.

Tipper Nyenburg tar litt nå og da , og teller litt fortløpenede.

Kanskje de klarer å vri ut tegningsrettene av aksjonærene, for alt som ikke blir solgt går jo i sekken.

Det jeg ikke helt skjønner at Nyenburgh tør å være så coole på er om det plutselig skulle komme inn en, eller flere større kjøpere fra sidelinjen.
Skulle Nyenburgh kun klare 1 million eller 2 aksjer så vil de se rimelig dumme ut når FimaCHEM fase-3-toget begynner å rulle, og fimaVACC innfrir.

PCIB er jo et fantastisk scoop på lave 30-tallet, fullt finansiert for registreringstudiet.
Trukket fra innkommende cash er PCIB verdt rundt 750 mill, utrolig men sant.

8 Likes

9 eller 10 oktober detter det jo inn data fra Extension studiet, så det kan jo kanskje være første gavepakken til ekspedisjonsdeltagerene?

5 Likes

Tror nok du kan se på hvordan større aktører vekter seg opp i andre biotek-selskaper for og få forståelse. De plukker litt og litt, noen med et tak på hvor mye de kan hente i uka, og de gjør det tilsynelatende uten å presse kursen nevneverdig(topp 50 i et vist annet selskap har gått opp med rundt 200k aksjer i måneden, mens kursen har vært fallende). Kursen presses mer når det er hype i markedet, og det da er færre ledige aksjer som kan plukkes fordi de sitter i større grad på langsiktige hender.

Å være tålmodig med innganger er noe jeg personlig oppfatter som vanskelig, og noe som kan være meget verdifullt.

Helt enig i at PCIB er billig per dags dato i fundamental prising, og kjøpsgunstig for langsiktige. Det sagt så er vel kjøpsanledninger noe som ikke er sjelden i biotek-sektor i Norge.

4 Likes

Studenten86, slik jeg har forstått det, og slik det ble for Myrlid er at nevneren i brøken på flagging er gammelt antall aksjer. Så Nyeburgh må vel flagge med en gang de har 1,25 milltegningsretter.
Så hvis de skal plukke jevnt og trutt så burde de flagge snart. Jeg tipper at Nyenburghs plan er at de skal skuffle inn på slutten. Og da kan jo alt skje.
Hvis noen andre større luringer, fra sidelinjen, skal inn har de selvsagt samme strategi, siden tegningsrettene er verdiløse etter 1. oktober.
For de som har tegningsretter igjen til mandagen er det ingen grunn til da å gjøre noe annet enn å kaste ut det man har, enten det er siste rest eller hele beholdningen av tegningsretter.
Og da kan det jo fort være andre enn Nyenburgh som tar i mot dem.

Blir et spennende end game.

2 Likes

Voldsomt til fall dette.

Hvor reell sjanse tror dere det er for at tegningsrettene blir verdiløse?

Skal du ha aksjer så blir de aldri uten verdi. Om du skal bruke de.

Å kjøpe for å spekulere at noen vil betale mer, nei, det tror eg ikke er lurt.

1 Like

Tror aksjen går til og kanskje under 30 i løpet av uka, det kan se ut som noen med midler ønsker å få det til. Om t-rettene går i 0 er jeg ikke så sikker på, gitt at der er litt større fisker med midler som avventer, og lurer på hvem tørr vente lengst. Men det er risiko og gambling som ikke har noen ting med det fundamentale i selskapet og gjøre. Tror det er en mye sunnere investeringsfilosofi og ikke følge utviklingen om dagen, og heller holde seg til investeringsplanen en har lagt for selskapet.
Dette er bare en ekstra bølgete periode.

2 Likes

Godt poeng Longtrader.

Har selv valgt å øke i emisjonsperioden og senest idag kjøpt noen flere retter. Er ikke redd for rettene evnt skulle bli verdt null på papiret for har tenkt å tegne for alt jeg har pluss overtegne.

Jeg velger å se på dette som en enorm gavepakke til oss som har ledige midler.

Når dette er ferdig kommer jeg til å ha 150-160% flere aksjer enn før emisjonen.

Jeg mener kursen nå er fullstendig frikoblet fra det fundamentale. Blir veldig interessant å se utviklingen når emisjonen er over.

6 Likes

ja, har ferdig utfylt skjema klart på siste kontoen, men sender ikke ennå.

grunnen er at eg satt overtegning på 30%. Og blir rettene ennå billigere så kjøper eg litt flere.

gutt ungen fikk 100 retter, satt ønsker 500 eg;)

litt usikker på dette med om de faktisk må flagge når de går over 1,25mill tegningsretter.
at de må flagge dette når de har befreftet en subscrition på at de benytter seg av tegningsrettene de har ervervet er en annen ting, men det kan de jo vente med helt til 03.okt !!?

Det var jo fryktelig etterpåklokt da! Da er det vel meg og han karen som kjøpte 50.000 stykker på 4+ du refererer til går jeg ut i fra. Han skriver jo at han kommer til å tegne for alle sammen, så da er det kun meg som spekulerer. At det er lite nøkternhet i det jeg skriver føler jeg meg lite truffet av, all den tid jeg flere ganger skriver at muligheten absolutt er tilstede for at jeg taper 100% på dette bettet. Men jeg kan berolige deg med at jeg virkelig ikke brukte mye av kruttet på 4,5, og har kjøpt litt på vei ned, senenst for en time siden på 1,40, men fortsatt er langt unna beholdningen til han andre karen. Forøvrig burde jo du og øvrige aksjonærer sette pris på at noen forsvarer verdiene deres!

4 Likes