Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Stram S.L. garanterer at du blir kastet ut av papiret en eller annen gang. Fokuser heller på produktet og LOA.

Selv har jeg hatt flaks med kursutviklingen i svenske Gapwaves den siste tiden. Håper å realisere der i løpet av denne uken eller neste. Pengene skal pløyes inn i Nano og Pcib.

2 Likes

Programming error…er ikkje den litt tynn?

Fikk svar fra Skuggedal at PCIB ikkje har noe samarbeid med Merck KGaA.

Så får vi hva som skjer i fremtiden :grinning:

Lothian

3 Likes

Kan det være at ett samarbeid finner sted, og dette nå er blitt røpet ved en feil ?

2 Likes

Satse på vi får svar på det ganske snart i såfall…(?)
At det foregår spennende ting i PCIB-«leiren» er vel ganske sikkert…

1 Like

Generelt skal man være svært forsiktig med å tro at ting er “tilfeldig”…

2 Likes

De kan da vel ikke bare gå ut å si de ikke har et samarbeid med et selskap? Her lukter det unnamanøver lang vei. En vanlig kommentar ville vel være “ingen kommentar” eller"vi kommenterer ikke eventuelle samarbeid, såfremt ikke meldt via børs".

Uansett så kan man ikke henge seg opp i slike ting. Det fundamentale står for seg selv og det eneste negative opp i all denne faens emisjonen er at vi blir litt forsinket.

Det kan jeg leve med.

2 Likes

Det disse “trykkleifene” har til felles annet at Amphinex er “programmert” feil inn er at de gjelder adenocarcinom, enten det er non small cell lung cancer (NSCLC) eller det er pancreatic cancer.

Adenocarcinom er overflatekreft, dvs krefttyper som er i PCI sine targetindikasjoner for å komme til med lokal behandling.

Morsomt sammentreff det også. Lurer på hvordan programmeringsfeilen gir sånne fine sammenhenger.

11 Likes

Vi sitter vel på en vinner uansett her :grinning:

2 Likes

Den kommentaren der er faktisk hysterisk morsom

3 Likes

Det er litt pussig at de klarte å fikse denne “programmeringsfeilen” så raskt. De som har vært litt borte i programmering vet at slike feil ofte krever en del feilsøking for å finne / rette.

Det første jeg tenkte da jeg så svaret fra Antje Blum var at det kanskje var en relasjon mellom Merck og Amphinex i en underliggende database, og at “feilen” var at feil medisin var valgt i dette tilfellet. Isåfall ville relasjonen likevel være interessant.

Men ut ifra det Skuggedal sa etterpå så stemmer vel ikke dette.

1 Like

Absolutt! Så morsom at jeg delte den med Antje som innledning til et spørsmål om hva som faktisk kunne være grunnen til at Amphinex har sneket seg inn disse tre stedene. Vi får se hva hun svarer når hun kommer på jobb i morgen. Får håpe hun ser humoren i det selv om hun er tysk. :grimacing:

2 Likes

Jeg har større tro på pølsefingre enn den forklaringen. Skulle dette vise seg å være programeringsfeil så skal jeg leve på nudler og vitaminbjørner neste uke. Jeg har ikke spesielt troa :slight_smile:

1 Like

Altså, det kan jo være de sitter og puncher inn koder på medisiner, og kaller det programmering.
Så kjøper den i og for seg. Men hysterisk likevel. :smiley:

4 Likes

Jeg finner stadig flere nyanser i denne. Ut ifra syntaxen som @laplagam har skissert så må det vel være Fortran 77 som er arbeidsspråket.

1 Like

Hvis vi virkelig vil være terriere i forhold til dette, så kan jeg jo sende en oppfølgingsmail nå i kveld til Antje hvor jeg påpeker denne “morsomme tilfeldigheten”? Dette er milevis utenfor det jeg kan noe om @Snoeffelen, samtidig som det jo må fremstå som det ikke er det, så det hadde vært fint om du evt har noen meninger om følgende melding:

“It is a peculiar coincidence that the three studies where Amphinex is wrongfully mentioned are all related to adenocarcinomic cancer. Does this give a hint of to the origin of this error?”

4 Likes

ASP classic/SQL prosedyre syntax er inspirasjonen :slight_smile: For tiden går det faktisk mest i PHP.

1 Like

Haha, ja, det kunne vært sånn det skjedde.

Men mer sannsynlig, uten at jeg vet hvordan dette fungerer overhodet, det kan jo være at man skriver inn virkestoffer og dermed kommer det en nedtrekksmeny hvor man velger. I et forsøk på å skrive singel cisplatin lå også cisplatin+amphinex som et alternativt . Her har man kanskje tabet videre i raskeste laget.

2 Likes

Tror det ikke er noe poeng å å prøve “å ta noen på noe”. Det er jo faktisk en mulighet for at det er en programmeringsfeil, selv om jeg personlig ikke helt kjøper den.

Det viktige for meg med denne “insidensen” er det er enda en sak som gjør meg sikker på at PCIB er tidenes investering.

Og da sover jeg godt om natta.

6 Likes

ja med en stram vil jeg nok ikke tåle rare svingingen, derfor er den små stram :wink: Tanken min er at vi ikke skal under 28,5 -29. Tar et bet på at dette er bunnen. utvikler ikke kursen seg som jeg antar skal jeg ut med et lite tap. Anser oppsiden som større og risikoen som akseptabel.

The funny thing is this was not picked up by trial sites nor doctors/investigators/ sponsors or even concerned patients or website administrators …

Idiot is the new smart :grin:

8 Likes