Hehe ja, de kjøper på 7, men samtidig selger de på 12. Når så mange selger på 12 tolker jeg det som at de ikke har troa på at man skal dit med det første.
De øker jo beholdningen sin. Hvordan tolker du det negativt?
Det eneste som er synd i denne meldingen er følgende:
Gaël L’Hévéder, CBDO, has sold 6.711 subscription rights at an average price of NOK 5.05 per subscription right. After the transaction, Gaël L’Hévéder holds 10.000 shares, 0 subscription rights in the rights issue and 91.000 unexercised stock options in relation to the Company’s stock option scheme. For a total overview of holdings, see section 4
At man kjøper aksjer for 7kr når de er priset til 12 av markedet er en no brainer spør du meg.
Når så mange selger til 12kr blir jeg skeptisk, men ser det er to som faktisk kjøpte for første gang på 12.
Så er kanskje litt både óg men må si det er litt skremmende at Gaël L’Hévéder ikke har troa i det hele tatt… Tør ikke kjøpe på 7 en gang… ?
De bruker tegningsrettene sine til å kjøpe aksjer. Tegningsrettene er verdt 5 kr. 5+7=12 kroner, eller med andre ord nåværende aksjekurs.
Alle øker bortsett fra Gaël. I tillegg har vi 3 nye ansatte i selskapet som eier aksjer.
Jeg tolker det som at de tror på forskningen. Det er dog ikke store kjøpene.
Den meldingen er vel kurant? Selger aksjer for å kjøpe enda flere aksjer, til en rimeligere pris?
De ansatte er ikke nødvendigvis investorer? Slik vi på tekinvestor holder på, putter hele vår tilgjengelige kapital i Axa, biotek, alle mulige andre slags rare selskaper, for ikke å snakke om Funcom da! Som rævkjører aksjonærene sine til de grader! Men vi er like lojale og stiller opp…
Det er jo også direkte kjøp av aksjer fra to styremedlemmer og en ansatt.
Synes dette var en helt grei melding, som underbygger caset. Hadde ikke forventet stort mer, hadde ikke likt om de handlet mindre.
Går nedover, som jeg forventet. La det fortsette hele 2016 Tenker det utvikler seg likt som i Hugo. Bare ikke fullt så lavt ned.
Jeg hadde forventet at innside kjøpene hadde en hvis effekt. Det gjør ihvertfall meg komfortabel med ca 12 kr. Alt under det ser jeg på som et godt kjøp.
Utrolig reise denne aksjen både opp og ned. Gikk først inn på rundt 20 kr for lenge siden. Så la de ned 50% av forskninga si og falt 50%. Da gikk jeg ut. Så oppdaga jeg den igjen etter de gode forskningsresultatene på gallegangskreft og siden lå den vel på 5-8 kr. Før den nesten over natta (eller noen netter) gikk til 44 kr intradag. Og nå er vi snart nede på 11 kr igjen ser det ut til.
Jeg gleder meg litt til denne emisjons-støyen er over og man kan begynne å diskutere selve caset igjen. Når det er sagt:nå gjelder det å få flest mulig t-retter til billigst mulig pris…
Jeg ser at personen som alltid møter opp på pcib og pho-kvartalspresentasjoner og stiller gode spørsmål fortsatt er inne på topp 10 på pcib. Jeg snakker om Svein Erik Syvertsen (Sorlendingen)
Hele topp-20-lista kan sees her (fra 21.desember)
Jeg tror nesten denne aksjen må sees sånn:
Fremdeles opp over 100% på to drøye to måneder, selv om det ligger en emisjon der på kr 7 og spøker.
Ante ikke at vi hadde Id på Sorlendingen. Han skriver meget overbevisende om caset, fint å vite at han setter mye penger bak og,
Han var ikke på topp20 1.oktober, da trengte man 132 k aksjer ca for å komme med, men på topp20-lista 1.november var han på plass med 258050 aksjer. Jeg liker også at han investerer mye her.
@Alex T-rettene ned nesten 10%. Jeg kjøper på 3 kr. Lavere tør jeg ikke vente. Tålmodighet lønner seg
Jeg tenkte også å begynne kjøpet på 3 kroner ca
Jeg liker alt det fundamentale i aksjen. Risk/reward er positiv som jeg tolker det. Risikoen er svært høy, men rewarden er ekstremt høy. Det er høyst sannsynlig kun positive triggere, eller ingen nyheter framover i aksjen de neste 6-12 månedene. Rett og slett fordi det er en regulatorisk prosess på de allerede eksisterende dataene.
De innsidekjøpene vi har sett i dag ser jeg på som svært positive. De ser kanskje små ut, men tilsvarende små kjøp i Kitron var et godt tegn på oppgangen fra rundt 2kr til 6kr. Hintet er vel egentlig at det er flere personer som har kommet til konklusjonen om at dette er en svært interessant investering.
At noen av insiderene solgte aksjer for å kjøpe tegningsrettigheter har jeg også forståelse for. Dette er tross alt svært høy risiko, og hvis det først går dritt, så ryker fort jobben også. Det hadde vært bedre hvis de bare tegnet seg, men som sagt risikobildet forklarer det for min del.
Hvis man ser på det tekniske, så finner jeg utrolig lite støtte overhodet. F.eks. Fibonacci retracement gir støtte ved 6kr. Det jeg kan tenke meg av støttenivåer er der den falt litt tilbake før den fortsatte på vei opp, så 10,50 kr (blå strek) og 8 kr (grønn strek). Jeg har ikke så mye troen på støtten på 10,50.
… Jeg har tenkt på å kjøpe lenge nå, men hittil har det vært lurt å vente. Rebounden tror jeg kan bli svært sterk, men med tilbakefall. Det kan fort komme en børsmelding som snur opp med på hele aksjen.
Jeg ser på DNinvestor (får tatt noe bilde med iPad, dessverre)
Jeg finner ikke klare indikatorer som sier vi skal opp enda, men heller bekreftelser på at vi skal fortsatt nedover.
- Average Directional Index sterk: ADX 56, +DI 31, -DI 15, men ADX og +DI synkende mens -DI stigende -> tolker det negativt.
- Stochastic 3,27 overselge og nettopp krysset over signal 1,77
- MACD fortsatt negativ.
La inn en liten pott på 10,60 i går med varighet ut året, men jeg tror den kan senkes enda litt, da vi ikke var langt unna allerede i dag med 11,00. Skal vi ned på 9 tallet eller enda nærmere 7 om det ikke kommer kursdrivende meldinger før kjøp/salg av tegningsrettene er ferdig?
jeg hadde nok vurdert å kjøpe litt tretter nå og litt senere.det var nok mange som angret på å ikke ha kjøpt på under 10 da kursen stod i 40 pluss intradag.det kan fort skje igjen. før brydde omtrent ingen seg om meldinger i pcib, nå er det andre tider.
jeg kjøpte faktisk mine siste tretter idag.jeg skal på juleferie og får ikke anledning til å følge med så mye.håper jeg ser deg som aksjonær i pcib i januar uansett hvilken metode du velger.
akkurat nå føles trettene og aksjen som en omvendt auksjon.man begynner budgivningen på max og går nedover, første mann som slår til får premien.
Vil si meg enig, grattis med good call til de som ventet, men vær for all del litt forsiktig med å være for greedy.
Har litt av samme tinglende følelsen som NANO i mars her, og vil ved emisjonen ha posisjonert like tungt som jeg gjorde i NANO. Så får vi bare se hvordan det går, i NANO måtte vi vente tålmodig helt til etter sommerferien før det tok fyr.
Følger prisutviklinga til aksjen og t-rettene med interesse.
Hvilket tidsrom kan mann benytte t-retter til å kjøpe aksjer?
Startdato for omsetning av tegningsretter: 14.12.2016
Sluttdato for omsetning av tegningsretter: 05.01.2017
Tegningsstartdato: 14.12.2016 kl. 9.00
Tegningssluttidspunkt: 05.01.2017 kl. 16.30
Betalingsdato: 13.01.2017
Offentliggjøringsdato: 11.01.2017 kl. 10.00