ja, flott omsetning. Bare et pitte lite minus. Nemlig 36% ned…faens dritt emisjon…
Jeg syns virkelig synd på de som kjøpte seg inn på 52, og jeg skjønner ikke bæret av de som presser ned prisene…
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @Snoeffelen (1324 likes)
- @StockDZ (957 likes)
- @JAXI (499 likes)
Resten av topp 10:
-
@Don_suger (471 likes)
-
@InVivo (378 likes)
-
@anon21766851 (376 likes)
-
@Savepig (364 likes)
-
@Investor (353 likes)
-
@laplagam (304 likes)
-
@FiloD (279 likes)
Gratulerer!
I etterkant er det enkelt å si at vi burde sett dette komme. Dersom garantistene skal få en betydelig mengde aksjer, er de tjent med å gruse kursen. Får de den under 30 er det fantastisk for de, -da kan de få betydningsfullt volum.
Bra spilt av garantistene og vi byrde ha sett dette komme, spesielt gitt den nåværende aksjonærsammensetningen (mange små private).
Oj oj så aksjonærvennlig denne h… emisjonen har vært for oss trofaste aksjonærer. Oj oj oj.!!
Volum meg her og tålmodighet meg der. Nå er det faen tute meg på tide at det kommer noe good stuff snart
Det har ikke slått deg at prospektet er ute og at alt de har av news er å finne i denne?
Jeg har kjøpt på alt fra under 10 til over 60 kroner. Det er litt av gamet med biotech.
Det er kanskje feil å kalle det en aksjonærvennlig emisjon, all den tid det er tradere blant aksjonærene. Men for meg som sitter til resultater eller kollaps er det vanskelig å se en annen form for kapitalinnhenting som er mer vennlig. Jeg kan velge selv om jeg blir vannet ut eller ikke.
Hvis det kom som en overraskelse at det var nødvendig å hente kapital og at denne emisjonsformen var en av de mest sannsynlige scenarioene tror jeg rett og slett man ikke har gjort hjemmeleksa på PCI godt nok.
At kursen får en støyt pga. forventninger til tidsplan er forsåvidt greit nok. Selvsagt ville jeg helst unngått det, men TTT.
Jeg vil si at jeg har stor tillit til ledelsen i selskapet og styret. Syns det blir vel mye negativitet på feil premisser her om dagen.
PCIB Marketcaps:
01.10.2016: 73 millioner
01.10,2018: 1,14 milliarder.
Chill.
Legger hodet på hoggestabben og melder t-retter til 10 øre i sluttauksjonen. Etter det blir det gradvis oppgang.
Da var jeg tegna.
Solgte nok pcib emmsjonsnyhetsdagen til å dekke ca 1/3 av det trengte til å tegne for resten. Tenkte det var tryggest å sikre seg slik at jeg ikke trengte å selge t-retter. Men fortsatt kunne trade litt med dem.
Har nå skrapet sammen for å dekke resten av resten
+en symbolsk overtegning.
Så får vi se hva som skjer, først i de to neste dagene uten T-retter i markedet. Om noen skal ha aksjer kan de ikke angripe på to fronter lenger.
Også blir det spennede med tegningsprosenten. Det hadde vært en fordel om det blir skrevet at det ble overtegnet endel. Det kan hjelpe til å holde oppe.
Noen står ihvertfall klar og plukker opp ubrukte t-retter i dag!
Kan nok regne med at kursen fortsatt vil bli presset nedover til og med onsdag.
Har da kommet masse news for PCIB i siste par månedene. Plan for utføring av pivotalt studie inkludert kostnadsoverslag, samt sikkerhet i økonomi. Det er big news som er kommet.
Hvorfor Onsdag? Etter i dag er jo t-retter verdiløs. Jeg tror bunnen er i dag, da slutter salgspresset fra t-retter å dra kursen av Pcib nedover.
Det som blir spennende er jo å se hvem som kjøper alle t-retten i dag! Åpenbart stor interesse for å delta på emisjonene. Snart er vi oppe i 10% av emisjonsbeløpet i t-retter.
Vil det vises på topp20/topp50?
Fordi du kan tegne deg til og med onsdag.
Det er vel handel av t-retter som er interessant her?
Nei. Det er aksjekurs på onsdag. Hvis du kan kjøpe noen tusen aksjer i markedet på onsdag til 29kr, så gjør du det isteden for å bruke tegningsrettene.
Jo, men når t-retter ikke kan handles lengre, så slutter jo salgspresset her å dra aksjen videre ned.
Det er vel ganske åpenbart at grunnen til at aksjen stuper er fordi t-rettene dumpes og Pcib følger med i dragsuget.
Enig med Chrkni.
Det vil være en fordel å få kursen under 30 kroner hvis man ønsker å få mest mulig aksjer i emisjonen.
Per i dag kan man få ca.1mill aksjer/tegningsretter med et snitt på ca.33kr. Gjør vondt at tenke på hvis en kjøper hadde måtte inn på vanlig måte, uten en eventuell emisjon, med tanke på at omsetningen den gang var et sted mellom 70.000-150.000 om dag.