Found this report from frankfurt stock exchange dated 27/09/2018, can someone with good German skills explain what this is, is pci biotech being traded in Frankfurt stock exchange too these past days:
Man har litt for lite erfaring med emisjoner. De som forutså fall til kr 30,- hadde helt rett. Dagens investorer skyr emisjoner som ilden.
Studenten86: Du er selvsagt også strålende fornøyd med emisjonen vil jeg anta. Vakkert.
Ask Antje Blum, probably just the IT department that have a hick up:joy:
…thank you for the hint, the IT department is on it now,
Kind Regards
A. Blum
Har du tenkt tanken at du også kan presse aksjekursen ned? Den vil igjen dra med seg t-rettene.
Man vet ikke om t-rettene er “verdiløse” før på onsdagen. Er aksjekursen under 30kr er de “verdiløse”. Er aksjekursen over 30 er de ikke “verdiløse”.
Hvis man er garantist og ønsker aksjer, er de avhengig av at det er ubenyttede t-retter. Hvis kursen er under 30kr på onsdag, vil det være flere ubenyttede t-retter enn hvis kursen er over 30kr.
seems that PCIB can be traded directly on Frankfurt Stock exchange in Euros since 27/09
so why now ?
Under 30 er de verdiløse for småfisk.
Ikke for de som vil ha stort volum. For de er de lett inngang for å sitte eller videre spill.
En ting pcibakasjonærer har vært både heldige og flinke med er at størsteparten av selskapet sitter på langsiktige private hender inklusive mange «småaksjonærer».
Frem til nå har det bare vært bra for kursen. Da den ble holdt oppe på 50 under utsettelse og litt kjipe nyheter.
Så før emmisjonen ble meldt var det antagelig umulig å skaffe seg volum i pcib uten å drive kursen.
Det er mulig nå med billige t-retter. Det er ikke verdiløst. Det er bare verdiene som skifter hender på skjeve premisser. Slikt skifter kurser.
Og det kan ende med at PCIB tar seg en kortere eller lengre tur nedenfor 30.
Nå som det er 48% flere aksjer og mange av dem har havnet på nye hender, kan PCIB-aksjens relativt rolige natur endre seg ganske mye avhengig av hvem de nye er.
Har overtegnet nå, føles bedre at pcib får pengene så jeg gir litt F om kursen faller under
Jeg har også benyttet mine T-retter (med en symbolsk overtegning for å få rundet oppover til litt “hele” tall). Min mening om denne emisjonen (slik status er nå og utviklingen har vært) er såpass negativ at den skal jeg spare omverdenen for.
Noen som vet hvor mange t-retter som er blitt omsatt siden noteringen?
Interessen og volumet er det ingenting å si på, blir spennende å se om vi får en flaggmelding etterhvert.
Tenker som deg. Kjøpte litt flere retter idag og har gjort penger klar på ekstern konto. Så da får det gå som det går. Binder meg til masta nå…
det er jo feil det er 33% flere aksjer etter emisjonen, 12 mill nye av 36 mill totalt
Si meg… Regner du ut dagens fremgang på dine aksjer i prosent ut i fra sluttkurs eller startkurs…
De aller fleste av oss vil regne ut i fra startkurs og det vil derfor være mest korrekt å trekke frem at det da vil være 48% flere aksjer i handel når emisjonen er fyllbyrdet.
PCIB T - Siste noteringsdag i dag
Siste noteringsdag for tegningsrettene i PCI Biotech Holding ASA er i dag,
01.10.2018.Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460448
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181001.OBI.20181001S54
Det mest positive jeg har å si om denne emisjonen må evnt være at dette har vært lærerikt, ja ganske bokstavelig en lærepenge. Har ihvertfall fått meg til å innse at jeg etterhvert endte opp med en altfor naiv tiltro til ledelsen når det gjelder det finansielle. Har hverken solgt eller brukt en eneste tegningsrett. De er jeg nå mest innstilt på å la gå rett i søpla. Heller også mot at jeg ikke kommer til å delta i emisjonen. Og det selv om jeg regner med at kursen høyst sannsynlig vil gå oppover når denne “aksjonærvennlige” hendelsen er over. Tror kanskje det vil være mer sunt for meg å plassere pengene, som jeg hadde satt av for å få brukt ihvertfall noen av tegningsrettene , i et annet selskap. Og ellers får jeg vel bare holde ut med de aksjer jeg har selv om jeg nå har endt opp med et temmelig surt syn på ledelsen.
Hva har ledelsen gjort de siste 5 dagene for å få deg til å endre mening totalt om valget av emisjonsform?
Jaxi. Sjefen din har det ganske bra ifbm årlig %vis lønnstillegg
Det blir nok stort rom for overtegning dersom kursen holder seg så lav frem til onsdag. Men det er vel i akkurat noe å hoppe i taket for og få muligheten til å handle litt ekstra 1%(!!!) under børskurs.
Det er faktisk godt mulig at garantistene må ta en stor del av emisjonen. Det gjør kjøpspresset fra eventuelle garantister som hadde tenkt å kjøpe i markedet dersom de ikke måtte steppe inn i emisjonen mindre. PCIB er dessverre inne i en veldig veldig negativ spiral.
Siden 19 september er det omsatt ca 4850000 t-retter.
Gode effektdata fra ESMO München og solide resultater fra fimaVACC kan redde oss ut av denne vonde spiralen. Asiatiske sites i PFII kan også bidra til en kortsiktig boost . Vi får beholde troen til tross for en ekstremt lei utvikling etter emisjonsmeldingen. Over 40 % nedgang er jammen meg tungt å svelge!