si det var en rettet emisjon da der en aktør tok alle de 12mill nye aksjene.
hadde denne aktøren da eid 33% av selskapet eller 48% etter endt emisjon?
si det var en rettet emisjon da der en aktør tok alle de 12mill nye aksjene.
hadde denne aktøren da eid 33% av selskapet eller 48% etter endt emisjon?
Kjære deg.
Det er forskjell på prosentvis økning og prosentvis andel. Og ingen av talla er feil, det er mest hvordan du presenterer statistikken.
Statistikk blir fort et løgnaktig fag brukt feil.
Apropos prosenter, nedgangen fra 53,1 til en eventuell emisjonskurs (på 30 kroner) vil være 43,5 prosent. For å komme tilbake til 53,1 så trengs det deretter 77 % oppgang.
En attraktiv partneravtale har tydeligvis ikke vært et alternativ. Mengden penger som trengtes lå ikke på 10% som et alternativ, og perioden med cash tilgjengelig skapte tidspress.
Det var det beste de fikk, og som ble nevnt i podcast har det nylig vært en lignende emisjon i et svensk selskap som måtte betale mello 8 og 9%, hvor PCIB slapp unna med å betale 3,5%.
Som et meget lite selskap i antall ansatte, er det noe som kunne gått mye værre.
Det skader kortsiktige aksjonærer, men økonomien på plass var noe som måtte til for at studier ikke måtte stoppes. Så ja, jeg er fornøyd. Det var absolutt nødvendig å få på plass.
Nå var deres økonomiske situasjon noe som ikke fristet meg å være mye eksponert kortsiktig. Drøm om partneravtale pre pivotal fase er gambling i mine øyne.
Det har vel blitt nevnt her hvordan Merck f. eks. foretrekker å se på selskaper med markedsavdeling klar, og kanskje tilogmed produkt på marked før de ser på oppkjøp.
PCIB ser ut til å være en av biotek-selskapene i fra lille Norge som kan gjøre det stort internasjonalt, så er meget glad det økonomiske kom på plass. Aksjonærvennlig i den forstand at langsiktige aksjonærer har anledning å betale jevnt for å beholde sin andel, eller selge noen tegningsretter for å kjøpe inn andre og ta redusert utvanning.
Kortsiktige som hoppet på toget fikk svi, slik kan børs være.
Det er en årsak til at belåning er meget begrenset hos de fleste meglerhus til biotek-bransjen, dette er en type risiko som eksisterer.
Og for å gjenta til det kjedsommelige noe Warren Buffet har sagt:
“If you don’t plan to hold a stock for 10 years, don’t even dream of holding it for 10 seconds.”
Lurte på om du «tok» den logiske bristen i spøken min til deg.
Det er status før endring som er relevant for andelen etter endring for de som var inne.
Med ditt % vise økningsparadox så ville en
3% lønnsøkning på 500.000 gi 15.450, basert på %vis andel av den nye lønna 515.000, som da plutslig skulle bli 515.450. Men da har man jo ikke fått økning for de 450
busk1,
det er ingenting ved det jeg har skrevet som tilsier at det for meg kun handler om de fem siste dagene. Det burde også fremgå klart nok av det jeg skrev om at jeg selv har vært for naiv at det også har handlet om å la egne feilvurderinger synke inn. Jeg har jo heller ikke skrevet noe om at emisjonsformen i og for seg er feil. Det handler mer om hvilke forventninger som har blitt skapt på forhånd og hvilken virkning det kan ha hatt på litt for mange. Hva skulle man feks med det der vedtaket om fullmakt til å gjennomføre en rettet emisjon ? Der ble det ihvertfall skapt et inntrykk av at man kunne klare seg med betydelig mindre og at det man måtte regne med nettopp var en rettet emisjon. Selv så jeg ikke det som optimalt Men det ble skapt et inntrykk uavhengig av hva hver enkelt måtte ønske seg
seems like pci biotech cancelled its participation at Bio Japan October 2018. It is no longer under partnering section in the website, I am wondering if this a bug or they actually cancelled, already sent a mail to company for clarification.
Nei, no syntes eg virkelig vi kunne fått litt kurs texas . Hva med en real overraskelse melding
Når emisjonen er over og resultater inkl hvilke muligheter disse Evt gode resultater kan gi PCIB fremover kommer frem i lyset, blir PCIB caset Hymer mye sterkere enn før emisjonen. Penger og til nå kjempe resultater har de, hva mer kan vi ønske oss?
Kjøp og sitt i ro, så betaler dette seg… Selv med 12 mill ekstra aksjer
80% av oss små aksjonærere kommer tapene ut av denne emisjonen - kortsiktig…
Men langsiktig er vi vinnere, PCIB blir en rååå investering fremover… Hadde jeg hatt 1 mill ekstra, hadde kjøp idag blitt årets Julegave…
Dette blir bra
Mvh
Hi StockDZ,
Ronny Skuggedal have answered that question before, maybe someone can copy the answer here again?
Jeg fant ikke svaret igjen (virker som det er borte fra tråden?).
Men etter hukommelsen sa Skuggedal at de kansellerte oppmøte på konferansen etter en kost-nytte vurdering hvor konferansen ikke ble ansett som viktig nok.
Stemmer det, var noe i den duren.
He just answered me now:
Dear xxxxxx
Thank you for your interest in PCI Biotech.
PCI Biotech’s participation at conferences are generally based on a cost-benefit assessment, including timing and program of the conference and other ongoing activities. Regarding BIO Japan, an overall assessment of these conditions has resulted in PCI Biotech not participating in 2018. It may also be mentioned that PCI Biotech’s previous participation at this conference was some years ago, justified in the same assessment.
Best regards
Ronny Skuggedal
CFO
Sammenlignet med emisjonen i 2016/17 er denne i 2018 en total fadese for de eksisterende aksjonærer før emi-meldingen.
T-rettene helt i dass og INGEN positive detaljer i prospektet og ingen nyheter siden 24. august.
Hadde selvsagt vært bedre å satt denne tidligere i år da vi lå rundt 60.
Elendig utført Skuggedal.
Se til å ta dere sammen og send ut noen positive oppdateringer i okt-des!
Lothian
Litt tidlig å konkludere, Lothian. Hvis det kommer en rekyl senere i uka, så ser det ikke like ille ut.
Jeg fikk ihvertfall kjøpt endel tegningsretter nå på slutten av dagen for under tiøringen pr. stk. De kan brukes dersom det ser ut for at kursen på aksjen har bunnet ut iløpet av tirsdag og onsdag. Hvis ikke går de i dass.
Endelig var t-rettene verdiløse, og opphentingen kan starte. Om en uke får vi kanskje gode nyheter, selv om jeg egentlig har mistet litt troen på hele selskapet og ledelsen i Pcib.
Jeg har fremdeles like stor tro på selskapet og ledelsen som da jeg kjøpte mine første aksjer her.
Kan man ha tro på en ledelse som velger å gruse aksjekursen i selskapet de styrer?