Lagt press på kursen ved å selge aksjer.
Konsekvens er synkende aksjekurs og t-retter.
Kjøper deretter t-retter for å få et større volum.
Fint for han, kjipt for små og kortsiktige aksjonærer.
Lagt press på kursen ved å selge aksjer.
Konsekvens er synkende aksjekurs og t-retter.
Kjøper deretter t-retter for å få et større volum.
Fint for han, kjipt for små og kortsiktige aksjonærer.
Aksjer før melding | 48% TR | Kjøpte TR 24/9 | |
---|---|---|---|
Myrlid AS | 1 240 000 | 595 200 | 129800 |
Jandersen kapital AS | 360 000 | 172 800 | |
Kjetil Myrlid Aasen | 200 000 | 96 000 | |
SUM | 1 800 000 | 864 000 | 129 800 |
TR melding 24/9 | 993 800 | ||
TR i tabell over | 993 800 | ||
Diff | 0 | ||
Aksjer melding 24/9 | 1 720 000 | ||
Aksjer i tabell over | 1 800 000 | ||
Diff | - 80 000 |
Ja, og det betyr at han må ha solgt 80.000 aksjer 24.9. Ikke utenkelig at han har kjøpt flere retter i dagene etterpå også selv om han har solgt noen aksjer…
Må si at vi har blitt ufortjent hardt straffet pga denne emisjonen!
Hadde en melding kommet som kun sa at vi har 4 av 7 pasienter i exstesion studiet som nå har passert safety readout, noe som er nok for FDA og EMA til at vi nå går videre med ett PF2studieoppsett med 2 behandlinger og 186 pasienter, interim avlesning for AA med endpoints er satt.
Nye sterke oppdaterte data fra cohort IV fremlagt , som vi fikk! Samt info om at exstensin studie data kom på ESMO i oktober.
Hva ville kursen vært nå idag da, lurer jg på
Så kunne emi meldingen kommet rundt ESMO😜
Jau, dessverre var eg der før emisjonen også😂
Litt merkelig at vi ikke har fått noen flagginger ennå.
Nyenburgh skal vel flagge hvis de har kjøpt feks 1.25 mill retter?
Ja, det skal de. Dvs at de ikke har kjøpt det, ikke spesielt overraskende i mine øyne.
__Noen andre som har noen formening om verdien av FimaVAcc ???__
Hva en lisensavtale inne FimaVacc kommer til å ligge på vet jeg ikke, men Arctic analysen sier dette:
Vi fisterk tekstnner det spesielt utfordrende å anslå den potensielle inntektsstrømmen fimaVACC kunne
generere og vi modeller derfor inntekter fra 1-2 ut lisensavtaler per år mellom
2019-2025 til totalt ti avtaler, med følgende forutsetninger:
Hver avtale er basert på en forkant på noen USD 0,5-1m, ytterligere milepæler på rundt USD 2,5-3m og royalties på rundt 2%. Vi antar litt høyere milepælbaserte innbetalinger for senereavtaler, da plattformen kan bli validert av tidligere avtaler da
Vi antar 5 - 10 000 vaksiner per år (toppsalg) på USD 50 000 per vaksine per avtale, som
beløper seg til gjennomsnittlig USD 7,5m per avtale per år i royalties i 7 år (note: gradvis
rampe opp av toppsalg i tråd med industristatistikk)
7,5mill USD x 8 kurs x 10 avtaler = 600 mill NOK i royalties
600mill x PE 20 = 12 milliarder NOK
så la oss si vi får 3 fimaVacc avtaler i 2019 da:
7,5mill USD x 8 x 3 = 180 mill NOK inntekt PCIB årlig i royalties
180mill x PE 20 = 3,6 milliarder NOK kun for FimaVacc med 3 lisensavtaler
Og som StockDZ så fint har fått frem har vi Gaël L’Hévéder som CBDO med over 20 års erfaring (Partnering Direktør leder klinisk-scenen lisensiering transaksjoner for Roche i Basel, Sveits.)
Så regner med at han har kontroll på dette
Mulig Nyenburgh kan kjøpe retter utenom børs frem til TR perioden er over dvs rettene blir nulla ut, f.eks. fra radium hvis de ville selge rettene sine, men det blir bare spekulasjon.
Ja, det er mulig.
Men per nå har vi ingenting som tyder på at de skal gjøre det. Jeg synes det er rart med slike spekulasjoner uten noe som helst grunnlag.
Det er ganske hjernedødt her inne ang frelseren Nyenburgh. Inntil de har meldt skal de ingenting som helst.
Jeg synes det er interessant hvem av garantistene som var inne for en kjapp selge aksjen fortest mulig og få sine 3.5% i tillegg og hvem av garantistene som ble med pga langsiktig tro på det pcib driver på med.
I biotech-aksjer i tidlig fase er det alltid mye tro, håp og kjærlighet og lite partneravtaler for å sette det på spissen.
Selskapet prises til litt over 1,1 milliard når man inkluderer nye aksjer og 360 millioner i frisk kapital.
Det er nesten uvirkelig rimelig for et selskap som viser såpass gode kliniske data og som er klar for pivotal fase. Markedet har tydeligvis tro på at noen konkurrenter skal komme og ødelegge moroa, men med unntak av NuCana sitt abc08-studie (acelarin+cisplatin) så klarer jeg ikke finne noen som risikerer skape trøbbel.
Kopierer inn data fra ABC02 og ABC08:
og det var selv om 2 av 8 pasienter ikke tålte mer enn 1 syklus:
Mulig man kan argumentere med at ekstrahepatisk gallegangskreft er vanskeligere å behandle, men ABC08 har likevel imponerende tall sammenlignet med ABC02 og vil ganske sikkert erstatte Gem-Cis som ny standard of care / anbefalt behandling dersom ikke PCIB får opp tempoet.
Det ser imidlertid ikke ut til at Snøffelen er like bekymret:
Kanskje @Snoeffelen kan betrygge oss om hvorfor acelarin+cisplatin ikke vil skape problemer?
Volatiliteten er høy i biotek og TTT. PCIB har bygget sten for sten. Kun bedre og bedre data og forlenget levetid for pasienter. En av de to store risiki i biotech, finansiering er nå i boks. Pivotal fase II og AA løp basert på interim resultater er gitt av regulatoriske myndigheter, ODD likeså. Fase tre tog er PCIB nå inne i og her er mulig oppgang enorm for biotek selskap som lykkes! Klart det er risiko men LOA% er øket betydelig. Når enorme verdier skapes om PCIB lykkes blir noen mnd utsettelse med tilhørende kursras enormt merkelig når risiko er redusert betraktelig siste uker. Chem, vacc og Nac basket of beauty!
Om Nyenburgh hadde avtalt å kjøpe rettene til Radforsk, så skal det inkluderes i totalen de kontrollerer og meldes på det tidspunktet de skriver under en slik avtale. Pr i dag har Nyenburg altså ikke kjøpt, eller avtalt å kjøpe mer enn maksimum 1,25 mill aksjer og tegningsretter sammenlagt - med mindre de har strukket strikken mht. flaggreglene på en eller annen finurlig måte slik jeg ytret en bekymring for tre dager siden. Men når de ikke flagget i dag heller, så er det utelukket, fordi det ikke lenger er det samme incentiv for ikke å flagge (få fortsatt mulighet til å kjøpe billige tegningsretter).
Men enn så hjernedødt @geiran mener det er å tro at Nyenburgh er en stor eier når denne emisjonen er over, så mener jeg altså fortsatt det. Og det er også derfor jeg tror vi kommer til å se kursen sige under 30 kroner i morgen og i overimorgen. Jeg er sterk i denne trua, men jeg kan selvfølgelig også ta feil. Men hjernedød er jeg ikke.
Interessant at plutselig sentimentet endret til at ingen tror på kursoppgang eller nyheter framover. Da blir det rally da;)
Jobber med en analyse, men fimavacc er selvsagt særlig vanskelig å sette tall på. Skulle gjerne sett ferdige publiserte data først. Men mulig jeg blir å publisere noe snart basert på det (lille) vi vet.
Det som iallfall er sikkert er at ingenting er priset inn på vacc eller nac for øyeblikket. Selv en mindre lisensavtale vil settte fyr på aksjen, fordi det vil gi selskapet flere bein å stå på i tillegg til å validere teknologien og businessmodellen.
Det kan godt bli et rally på torsdag slik jeg ser det, men i morgen og i overimorgen tror jeg kursen er lavere enn i dag. Og ett eller annet positivt kommer det sikkert om to-tre uker også - men dét forventer jo alle, og da er min erfaring at folk kan bli skuffet også. Men ikke misforstå meg - om man tenker et stykke framover så er jeg overbevist om at det lønner seg å øke rammelånet sitt for å kjøpe PCIB på disse nivåene
Det kan godt hende at Acelarin virker bedre en Gemcitabine.
Men jeg tenker at Acelarin alene virker systemisk slik Gemcitabine alene gjør det (eller GEMCIS)
PCI (+Gemcitabine) derimot gir en kraftig lokal virkning på belysningsstedet, og som påpekt av selskapet mange ganger så dør pasientene altså først at lokale komplikasjoner, dvs at gallegangen blir tett, galle kommer ikke ut, sepsis (betennelse og påfølgende blodforgiftning) der gallegangen tettes av tumoren.
Dette tar livet at pasient før feks metastaser (spredning) gjør det.
Det er derfor god grunn til å tro at PCI har bedre effekt på OS, og PFS, og helt opplagt har det på ORR/CR.
Utgangspunktet er også bra siden PCI sine resultater allerede er bedre som tumorrespons, og overlevelse.
Går PCIB opp i morgen?
54% nei, 46% ja, 130(!) stemmer