Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Durable
1,2 mill. på kjøp i sluttauksjonen. Du må huske på at bud kurs på det tidspunktet var svært lav. Jeg var en av kjøperne, men fikk bare 10.000 av en ordre på 20.000. Jeg tenker at de de 10.000 kostet meg så lite at jeg kan la de være ubrukt uten at det koster meg mer enn noen hundre kroner. Samtidig har jeg mulighet til å bruke dem i morgen hvis jeg vil.

Quadruple,
i den foregående setningen, som du ikke har tatt med i sitatet ditt, der står det at jeg “heller mot” å ikke benytte meg av tegningsrettene. Og i det du har sitert står det “Tror kanskje det vil være sunnere”. Jeg har altså ikke gitt uttrykk for at jeg har bestemt meg, og ser nå på hva som skjer med kursen i dag og i morgen. Hovedpoenget mitt kontrasten ifht den innstillingen jeg hadde før denne “aksjonærvennlige” emisjonen. Med den innstillingen jeg hadde før ville jeg allerede i går ha tegnet meg for så mye jeg i det hele tatt kunne få til.

1 Like

Jeg merket meg også at det like før stenging ble lagt ut for salg 25k tegningsrettigheter til 0,01… Rett før dette var kursen på kjøpersiden iferd med å stige noe. Det er kanskje ikke noe “bevis” på at det foregikk kursmanipulering. Men hvor sannsynlig er det at noen vil kaste ut 25.000 stk til kr 0,01 når det ser ut til å ha vært mulig å få 0,20 ?

1 Like

Det er ikke slik sluttauksjonen fungerer. Dersom du har lagt inn salg på 0,01 og kursen ender på 0,17 så får du sistnevnte uansett.

4 Likes

OK. Men mistanken om urent spill blir jeg vel neppe kvitt. Susanne Stuffers hos Arctic rykket ut og påstod at kursnedgangen allerede høyt oppe på 30-tallet skyldtes en "finansiell misforståelse". Og så fortsetter det nedover på den måten det har gjort ? Selv det utspillet hennes fremstår jo snarere villedende nå i ettertid. Må bare innrømme at jeg ihvertfall lot meg påvirke av det. Styrket meg i troen på at bunnen måtte være nådd og at verdien på tegningsrettene sannsynligvis ville gå ihvertfall et stykke oppover igjen. Vel, så feil kan man ta.

Man lærer så lenge man lever OlavA. Men nå kan vi legge dette bak oss, Pcib er fullfinansiert, og det er meget positivt mtp på at vi etter alle solemerker går inn i en urolig tid i verdens finansmarkeder. Tenk på hvor hardt det blir å hente penger for små biotechs hvis det virkelig smeller!
Og om en uke får vi data fra extension studiet.

2 Likes

Det ble solgt drøye 6 mill tegningsretter i perioden, så litt over halvparten av totalt 12. Holder kursen seg slik den er i dag er det nok mange som dropper tegning. Skal bli spennende å se hvor mye (hvis noe) garantistene må ta.

I og med at Myrlid nylig solgte som en av garantistene tyder det på at han vil måtte ta en del.

Alex, tror Myrlid kjøpte, ikke solgte.

Myrlid AS har solgt litt.

ahh, tenkte bare på meldingen som kom ut der det sto at han kjøpte t-retter.

Det blir veldig spennende å se aksjonærlister etter at emisjonen er fullført og all støyen er over.

Solgte 40000 aksjer, men kjøpte flere tegningsretter. Netto pluss hvis han benytter alle tegningsrettene sine (og evt. må ta sin del av garantien)

Det er mye taktikkeri rundt slike emisjoner, vanskelig å si hva det endelige utfallet blir. Snart får vi svar.

Tipper Myrlid har tenkt å tegne seg for alle sine retter uansett, og det beløpet han tegner seg for reduserer vel garantisummen hans? Husker ikke hvor mye han garanterte for?

Hvis han dropper å bruke NN antall t-retter så skal disse først deles på overtegning blant de med t-retter, så blant aksjonærer uten t-retter og så deles ut etter fordelingen som ligger blant garantistene.
Det blir bare en liten brøk igjen av de t-rettene han velger å ikke bruke, men når det er sagt så sitter jeg også med følelsen av at han kjøpte for å bruke t-rettene -ikke for å dumpe de.

Prøver noen å dra kursen under 30 kroner for å gjøre t-rettene verdiløse?

Forøvrig mektig imponert over ledelsen som har klart å halvere aksjekursen, bare å ta av seg hatten for Per og Ronny.

Ja, det følger av det spillet som har foregått hele perioden. Det er dumt av dem å gi seg nå.

Vi er taperne her, vi som hadde lastet fullt i utgangspunktet. Nå er det gribbene som skal inn å slikke kremen av kaka.

RXI ned 50% idag…:flushed:. Noen som vet årsaken til fallet?

Fortrinnsrett emisjon

1 Like