Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Er ikke jeg heller, men fordi jeg hadde en bestemt konto så måtte jeg håndtere det via VPS. Der kom Artic opp som de som håndterer dette, og det er de som vil håndtere trekkingen av kontoen min. Kanskje vi skal la være ta den negative vinklingen på grunner som kan være bare gode service?

Enig med deg i det christians86, men det er første gang jeg har opplevd å bli oppringt, og jeg har vært med på mellom 50 og 100 emisjoner i ulike selskaper siste 30 år.
Hmmm, nei jeg ble visst oppringt en gang før også. Det var Northland Resources. Har prøvd å glemme den historien.

Jeg kan si fra hvor stor andel av overtegningen jeg får, har bare 20% overtegning i utgangspunktet. Men får jeg alt så er det ikke et godt tegn. Når står jeg på en Zero konto, så ikke usannsynlig at allokeringen er litt “skjev”

Regner med det kommer noe om allokeringen i morgen, men er ikke sikker da Nordnet selv, sier 1-2 uker i generelle vilkår

2 Likes

@tomoscar, jeg snakker ikke om nyheter men en oppdatering på hvordan emisjonen gikk. Ved siste emisjon kom det en melding dagen etter siste tegningsdag.

https://newsweb.oslobors.no/message/417458

3 Likes

Er ikke helt korrekt. Skuggedal satt ca 50000 kr i friske egne penger inn i emisjonen. Dette på toppen av hva han har fra før og opsjoner.

I tillegg har de to styremedlemmene Herder og Viksmoen investert friske egne penger.

4 Likes

OK, da skjønner jeg :slight_smile:

Siden både BioNTech og CureVac er godt i gang med kliniske studier i mennesker så er deres teknologier rene substitutter for fimaNAc. Hvis deres løsninger ikke oppnår ønsket effekt er det mulig de vil kombinere den med en annen teknologi, men det høres ikke ut som en sannsynlig situasjon. Når disse ledende aktørene har kommet såpass langt uten fimaNAc har de allerede veldig lovende teknologier. På den andre siden kan det finnes andre nisjer der fimaNAc kan brukes.

1 Like

Takk for korreksjon investor. Ser nå at salget av retter bare delvis dekket nytegningen.

1 Like

De fleste har sikkert sett denne før. Bet meg merke i at Per sier at de på det tidspunktet hadde hentet 290 millioner i kapitalmarkedet og fått 70 millioner gjennom offentlige forskningsprogrammer og skattefunn. Altså 360 millioner. Med dagens emisjon på nye 360 millioner, har selskapet altså hatt hard og soft funding på 720 millioner. Litt interessant ift til at dagens market cap bare er 1,1 mrd. Med 720 mill investert fra det offentlige og investorene, må vi forvente at selskapet er i stand til å skape verdier betydelig utover de skarve 400 millionene som er skapt per dags dato(over 10 år). Man kan jo regne på avkastningskravet til investorene som har skutt inn penger i årenes løp…PCIB ligger per i dag godt bak skjema ift dette, men jeg har tro på at det vil rette seg de kommende årene. Nå skal vi forhåpentlig høste det vi og investorer tidligere har sådd.

8 Likes

Det er vel litt samme status som i Nano. Der har de hentet inn over 1,5 ,milliarder på 9 år, mens verdien av selskapet er knapt 2,6 milliarder (bare sånn for sammenligning altså).

Kan like gjerne slenge inn oversikten over geografisk fordeling av investorer i Nano i 2015.
Overvekt av nordmenn der også.

5 Likes

Mye Nano nå, beklager det, men kan man anta at samme avlesningstidspunkt for Pcib? Nano avleser effekt 3 måneder etter behandlingen startet.
Men når avleser Pcib effekt etter siste behandling?

1 Like

I den perioden vi nå har vært i, ser mann at en har behov for en sterk «psyke» :yum:
Selv om en «vet» at dette går veien kan man gjøre uoverveide valg.
Tenk at livet er herlig og på sikt så er sannsynligheten stor for at en sitter på «gullkantede» aksjer…
Innen året er omme, er kursen hentet seg inn og går det bra så er kursen nærmere kr100 enn kr 50 :star_struck:

Ta en kaffe og nyt dagen😊

6 Likes

Kloke ord Chilli :grinning:

Her trengs det sterk psyke ja. Når man i tillegg sitter med solide verdier i Norsk Hydro så kan man trygt si at livet ikke akkurat smiler til en om dagen. “Men det som ikke dreper deg gjør deg sterkere” sies det. Tror på en god utvikling fremover når emisjonen er hundre prosent unnagjort.

2 Likes

Fra svaret til @Inkognito666

Pasientene ble undersøkt med CT eller MR ved baseline og ca. 3 og 6 måneder etter starten av syklus 1 i standard kjemoterapibehandling. Alle bilder ble evaluert separat av to eksperter i RECIST (respons evalueringskriterier i fast tumor) og gallekanalkreft. Evaluering på lokalt nivå av eksperter på sykehuset som behandler pasienten (lokal lesning) for kohorter 1 -4 eller av de to sentrale uavhengige radiologiske ekspertene (sentrallesning) for kohorter 3 og 4. For sentralavlesningen, i tilfelle av tvist mellom lesere, adjudicator ble brukt til evaluering.

REK: exstensionstudiet: Ettersom det er en ekstra behandling vil det også bli lagt til en ekstra radiologisk undersøkelse til slutt for å evaluere sydommen.

Altså siste effektdata vil foreligge ca 6 måneder etter behandlingen ref. svar fra Ronny Skuggedal

så da får vi avlesning ca. 3 og 6 måneder etter starten av syklus 1 samt siste avlesning av effektdata ca 6 mnd etter behandling nr 2. (syklus 2)

slik jeg forstår dette da :blush:

Men 6 måneder etter oppstart av syklus 1, da har pasientene fått to runder med fimaCHEM.
Så med denne tolkningen er det ikke feil å forvente seg data fra 4 pasienter neste tirsdag.

1 Like

Samme her gunnersaurus. Hjelper heller ikke på uroligheten at det allerede har gått ca 25000 aksjer til under 30.

1 Like

ja minst 4! jeg tenker alle 7 , selv om gjerne ikke alle har nådd siste punkt for effektdata.

Du husker jo hva jeg viste deg igår fra Q2 rapporten 30.aug. at:
data fra siste pasient forblir formelt nå overvåket av PCI Biotechs kontraktsforskningsorganisasjon) .

Så da tenker jeg at vi kan få 1 pasient til gjennom safety slik at den blir 5 av 7
Og at vi får data fra alle men altså ikke endelige data fra alle 7 da ikke alle har nådd siste avlesningspunkt

3 Likes

Jeg tok noen lodd i PCIB idag, stemmer det at aksjen er billig og er det noen “triggere” fremover?

2 Likes

Whithin 3 Months-

• FimaVacc - Final Analyze ESMO Geneva, December 13-16 - abstakt 03.des
  • Exstension study data ESMO 19-23 okt. abstakt kommer 09.okt
  • FimaNac TOP10BIG Pharma - avklaring rundt jul/nyttår
  • Asia sites i PF2 - avklaring før jul
2 Likes

Så du kjøpte uten å ha en mening om prisen, eller å vite om potensielle triggere?
Da har du kjøpt lodd ja :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes